Netjes hoor ziet er netjes uit die downpipe
als ik je een tip zou mogen geven steek grotere injectoren voor zekerheid
en laat hem eerst heel goed afstellen voor je gaat trappen
maar dan zal je zeker een bonk vermogen kunnen hebben
let wel op dat je koppeling mogelijk wat moeite zal kunnen krijgen met het vermogen afhankelijk van de staat natuurlijk
Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!
- wepster850
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 19:18
- Locatie: limboland
moet echt toegeven dat dit er voor een beginner (soals je het zelf zegt) zeeeeeeeeeeeer mooi uitziet =D>
ik ben zelf ook lasser en bankwerker van origine maar dit is zeker niet verkeerd gelast (netjes doorgelast en niet te warm geweest)
klein tipje volgende keer de frequentie iets hoger zetten en iets rooialer met de toevoer zijn dan heb je een top las (mooi de 45 graden hoek zoals het hoort )
mocht je toch eens voor een ander willen lassen dan weet ik er in ieder geval wel een die graag van jou tig las kunsten gebruik wil maken ::lol:
nu maar hopen dat rica snel tijd voor je vind dat je ook eens kan proberen wat de potentie van de 400 is met al die nieuwe mods die je gedaan hebt .
wat is voor jou het streven van het te behalen pka's en of nm koppel ?
ik ben zelf ook lasser en bankwerker van origine maar dit is zeker niet verkeerd gelast (netjes doorgelast en niet te warm geweest)
klein tipje volgende keer de frequentie iets hoger zetten en iets rooialer met de toevoer zijn dan heb je een top las (mooi de 45 graden hoek zoals het hoort )
mocht je toch eens voor een ander willen lassen dan weet ik er in ieder geval wel een die graag van jou tig las kunsten gebruik wil maken ::lol:
nu maar hopen dat rica snel tijd voor je vind dat je ook eens kan proberen wat de potentie van de 400 is met al die nieuwe mods die je gedaan hebt .
wat is voor jou het streven van het te behalen pka's en of nm koppel ?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
netjes hoor ! je kunt de downpipe ook nog met heatwrap omwikkelen, scheelt een hoop warmte onder de kap en kan je weer een paar pk's opleveren.
28 feb 2009 is er ook een rollenbank meeting in Goes. misschien ook iets voor jou? er komen zo wie zo 2 renault 5-je met een zelfde blokje erin.
28 feb 2009 is er ook een rollenbank meeting in Goes. misschien ook iets voor jou? er komen zo wie zo 2 renault 5-je met een zelfde blokje erin.
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
voor iemand die zichzelf geen lasser noemt vind ik het een knap stukje werk.succes verder.
groet'n uut grunn
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
verdomd netjes weer zeg gareth ! Ben benieuwd hoeveel PK/NM je eruit haalt. Waarneer is je koppeling/vliegwiel aan de beurt?? Ben ook erg benieuwd watvoor koppelingset je wil gaan gebruiken.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Vanmiddag de turbodruk verlaagd naar 0,6 a 0,7 bar en stukje gaan rijden.
Warm gereden en stond voor het stoplicht richting de snelweg naast een porsche carrera 4 s. Zat een redelijk jonge vent in en hij hoorde met dumpvalve al vreselijk hard afblazen
Zaten wat auto's voor ons, gingen opzij en vanaf 100 kmh versnelde we naar de 200 en hield het gewoon bij, liep zelfs iets in
Haalde hem in en moest daarna weer afremmen en hij weer achter mij aan en we versnelde weer vana de 120 en liep duidelijk uit.
Neem aan dat die volgas gaf, omdat we het eerste stuk al 200 reden en het een redelijk jonge vent was. Die laat zich toch ook niet wegrijden door een opabak lijkt me!!!
Warm gereden en stond voor het stoplicht richting de snelweg naast een porsche carrera 4 s. Zat een redelijk jonge vent in en hij hoorde met dumpvalve al vreselijk hard afblazen

Zaten wat auto's voor ons, gingen opzij en vanaf 100 kmh versnelde we naar de 200 en hield het gewoon bij, liep zelfs iets in

Haalde hem in en moest daarna weer afremmen en hij weer achter mij aan en we versnelde weer vana de 120 en liep duidelijk uit.
Neem aan dat die volgas gaf, omdat we het eerste stuk al 200 reden en het een redelijk jonge vent was. Die laat zich toch ook niet wegrijden door een opabak lijkt me!!!
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Vanmiddag starte ik me auto en reed naar het benzinestation om te tanken. Getankt en stapte weer in en auto starte niet meer.
Startmotor draait en v-snaar ook, vermoed dat de benzinepomp defect is, omdat die gister aardig hard moest werken.
Probleem is denk ik brandstof of misschien geen vonk.
Binnenkort injectoren vervangen voor grotere gelijk brandstoffilter ook doen, misschien probleem al weg is.
Hoe kan ik me brandstofpomp testen en kan je hier en universele voor plaatsen??
Startmotor draait en v-snaar ook, vermoed dat de benzinepomp defect is, omdat die gister aardig hard moest werken.
Probleem is denk ik brandstof of misschien geen vonk.
Binnenkort injectoren vervangen voor grotere gelijk brandstoffilter ook doen, misschien probleem al weg is.
Hoe kan ik me brandstofpomp testen en kan je hier en universele voor plaatsen??
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
je kunt je brandstofpomp ff checken door de benzine toevoer af te koppelen van je injectorrail en dat gedurende 1 minuut op te vangen in een maatbeker zo weet je wat de pomp nog leverd. of de universele ook passen weet iki niet, om dat ik geen volvo heb :albino:
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Moet de benzine dan blijven lopen als het contact aanstaat of moet er alleen uitkomen als de startmotor draait?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... 18F-FT.PDF
pagina 32 en 33 van het PDF bestand. Hopelijk kan je een beetje duits. deze handleiding staat gewoon online hier op t forum.
pagina 32 en 33 van het PDF bestand. Hopelijk kan je een beetje duits. deze handleiding staat gewoon online hier op t forum.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Yep, wanneer jij je sleutel op contact zet hoor je de benzinepomp lopen.gvanminnen schreef:Moet de benzine dan blijven lopen als het contact aanstaat...?
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Bedankt voor die handleiding Poika. Zekering is nog goed van de brandstofpomp.
Waar zit het relais van de brandstofpomp, sommige zeggen achter dashboardkastje en andere bij de ecu of aan de rechterkant van de bijrijder bij de voeten.
Waar zit het relais van de brandstofpomp, sommige zeggen achter dashboardkastje en andere bij de ecu of aan de rechterkant van de bijrijder bij de voeten.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
- Locatie: Buggenum Limburg
Het relais zit aan de bijrijders kan. Even de onder het dashboardkastje loshalen en dan zit ie er. Relais met een witte voet geloof ik.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Start hem vanochtend en deed het gelijk, gereden en alles perfect.
Toen die warm was uitgedaan en weer gestart en alles verliep prima.
Is toch misschien al wat ik een beetje dacht, omdat een collega dit ook had gehad. Auto start met choke als het koud is en binnen paar minuten weer uitgegooid en weer gestart en waarschijnlijk hierdoor verzopen.
Gelukkig niks aan de hand, kan ik weer verder met tuning :idea:
Trouwens die meeting lijkt me wel gaaf. Is dat bij Ruud Frederiks zeker, ben hier ook geweest met me quads en r1 quad.
Maat met ze vr6 wil ook wel de testbank op om te kijken hoeveel pk die nu heeft.
Toen die warm was uitgedaan en weer gestart en alles verliep prima.
Is toch misschien al wat ik een beetje dacht, omdat een collega dit ook had gehad. Auto start met choke als het koud is en binnen paar minuten weer uitgegooid en weer gestart en waarschijnlijk hierdoor verzopen.
Gelukkig niks aan de hand, kan ik weer verder met tuning :idea:

Trouwens die meeting lijkt me wel gaaf. Is dat bij Ruud Frederiks zeker, ben hier ook geweest met me quads en r1 quad.
Maat met ze vr6 wil ook wel de testbank op om te kijken hoeveel pk die nu heeft.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
kijk even op www.renault-tuning.com onder het kopje meeting NL daar staat alles
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Word 7 maart dus als ik het goed begrijp, zal het ook nog even vragen aan maat met de vr6.
Van tevoren betalen en vermogenmeting kost 25 euro.
Nog een vraagje heeft het nut om grotere injectoren te plaatsen als ik voorlopig op 1,0 bar blijf?
Van tevoren betalen en vermogenmeting kost 25 euro.
Nog een vraagje heeft het nut om grotere injectoren te plaatsen als ik voorlopig op 1,0 bar blijf?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
volgens de kenners niet 

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
1 bar idd niet maar dan heb je het zelfde ongeveer als wat je met de standaart turbo haalt
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Turbo staat nu op bijna 0,7 bar en heb zeker meer vermogen als eerst al.
En bij volgas maakt niet uit hoeveel toeren of welke versnelling turbo komt gelijk vol erin.
Injectoren wil ik alvast gaan inbouwen, maar misschien kent Rica die Supermod niet waar ze allemaal over praten op het engelse forum.
Als het geen kwaad kan om met grotere injectoren te rijden op 1,0 bar dan bouw ik ze alvast in.
Wil de turbodruk wel opschroeven maar orginele meter gaat halverwege het rode, moet dus beteken ongeveer 1,0 bar dacht ik??
Mijn turbodrukmeter met schaalverdeling geeft dus 0,7 aan dus weet niet goed waaraan ik me moet houden. Denk dat de orginele eind rood pas 1,0 bar is of iets verder.
En bij volgas maakt niet uit hoeveel toeren of welke versnelling turbo komt gelijk vol erin.
Injectoren wil ik alvast gaan inbouwen, maar misschien kent Rica die Supermod niet waar ze allemaal over praten op het engelse forum.
Als het geen kwaad kan om met grotere injectoren te rijden op 1,0 bar dan bouw ik ze alvast in.
Wil de turbodruk wel opschroeven maar orginele meter gaat halverwege het rode, moet dus beteken ongeveer 1,0 bar dacht ik??
Mijn turbodrukmeter met schaalverdeling geeft dus 0,7 aan dus weet niet goed waaraan ik me moet houden. Denk dat de orginele eind rood pas 1,0 bar is of iets verder.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Injectoren komen als het goed is vandaag binnen
Power boost valve besteld. Stationair denk ik dat de injectoren te groot zijn, maar bij gas geven wel meer benzine nodig dus leek mij een pbv perfect.
Reacties zijn ook goed bij turbo motoren.
Inlaat en gasklephuis pakking gehaald bij de dealer. 67 eurootjes!! Inlaat pakking zit hitteschild aan vast en kon niet los geleverd worden.
Volop sleutelen het nieuwe jaar dus.
Power boost valve besteld. Stationair denk ik dat de injectoren te groot zijn, maar bij gas geven wel meer benzine nodig dus leek mij een pbv perfect.
Reacties zijn ook goed bij turbo motoren.
Inlaat en gasklephuis pakking gehaald bij de dealer. 67 eurootjes!! Inlaat pakking zit hitteschild aan vast en kon niet los geleverd worden.
Volop sleutelen het nieuwe jaar dus.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /