De onderkant van de zekeringkast kun je inspecteren door bij je voeten de bekleding weg te halen, op je rug op je eigen stoel te gaan liggen, met je hoofd op het rempedaal. dikke looplamp erbij, en je ziet de onderkant van de voetjes van de relais.
inspecteer de kabels die hier vandaan komen goed of ze nergens aanelkaar gesmolten zijn.
Ander aandachtspunt is de massakabel die onder je accubak langs loopt, deze gaat erg vaak corroderen, maar gezien de symptomen gok ik ook eerder op slechte contacnten/relais.
Als overigens je radio het niet meer doet, zijn het waarschijnlijk weer neit de relais, aangezien de radio(volgens mij) niet over een relais loopt(net als sigarettenaansteker, binnenverlichting), maar dit moet door een expert bevestigd worden.
En nog een check die je uit kunt voeren is je auto op contact(II) zetten, alle mogelijk functies die je kunt bedenken aanzette(lampen, knippers, etc etc) en dan om de beurt de zekeringen eruit trekken, en op beide aansluitingen van de zekering meten t.o.v. massa. de zekeringen van de functies die aanstaan zou op een van beide polen spanning moeten komen staan, indien niet, is voor de betreffende functie het stuk kabelboom kapot of de bijbehorende relais.
Mocht je uiteindelijk je massa-verbinding verdenken, hang dan eens een kabel van je sigarettenaansteker(massazijde, de huls) naar de minpool van je accu, dan meer werkt(of de zekering van de aansteker eruit vliegt door overbelasting) weet je zeker dat er ergens een massapunt los is.
Mwoah, heel verhaal, volgens mij heb je samen met alle eerdere posts wel aardig huiswerk