Ik ben sinds half oktober in het bezit van een C70 in Summum uitvoering (celestial blue met bruin lederen interieur).
Na een 8500 zalige kilometers kom ik afgelopen week tot de ontdekking dat er, ter hoogte van de deurvanger, krassen aan de binnenkant van de deur zitten (er zit een kunststof plaat van ongeveer 10x10 cm waar de deur tegenaan moet vallen i.v.m. het dé-activeren van het alarm volgens de dealer). Ik ben zojuist dus bij de dealer geweest en het zal n.a.w. te maken hebben met het torderen van de auto i.c.m. de deur die tegen deze kunststofkap moet zitten. Je ziet de schade (gelukkig) alleen als de deur open is maar toch.
Wat ik me nu afvraag is of er meerdere C70 eigenaren zijn met dit zelfde euvel?
Los van dit alles is het natuurlijk een heerlijke auto!
Krassen!
-
- 1st Gear member
Ik ben inmiddels bij de dealer langsgegaan welke foto's van de deur heeft gemaakt. Deze zijn nu via Duitsland naar Zweden verstuurd. Ik ben in afwachting......
Ik zal proberen om zsm een foto te plaatsen.
Ik zal proberen om zsm een foto te plaatsen.
-
- 1st Gear member
Afgelopen week bericht gehad; Er zijn inderdaad meer gevallen bekend, in Zweden, van dit euvel (binnenkant van de deur ter hoogte van de deurvanger). Inmiddels een afspraak gemaakt voor herstel op kosten van Volvo.
-
- 1st Gear member
Sorry voor de late toevoeging maar dit bedoel ik..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
Vandaag mijn (herstelde) auto teruggekregen. De kunststof platen, bij de deurvangers, zijn verwijderd en de deuren zijn opnieuw gespoten. Het euvel is nu (tijdelijk) ondervangen maar in tussentijd is volvo zweden het een en ander aan het uitzoeken (er zijn er meerdere dus!). Een uitgesproken optie is een dunnere kunststof plaat........we wachten weer af, maar ik kan in elk geval weer van de zon genieten!
-
- 1st Gear member
Afgelopen week nog een belletje gehad van Svenscar; "Uw probleem is serieus genomen bij Volvo Zweden en er is een upgrade met betrekking tot de dikte van de kunststof deurplaten". Kortom, alle nieuwe c70's krijgen inderdaad dunnere (kunststof) platen rondom de deurvangers.
Bij mijn C70 zijn deze voorlopig verwijderd echter krijg ik nu lichte krasvorming boven bij de deur. Het is net alsof de deur meer "hangt". Zodra de nieuwe deurplaten binnen zijn zou dit euvel ook hersteld worden.
Verder nog meer dan gelukkig met mijn C70!

Bij mijn C70 zijn deze voorlopig verwijderd echter krijg ik nu lichte krasvorming boven bij de deur. Het is net alsof de deur meer "hangt". Zodra de nieuwe deurplaten binnen zijn zou dit euvel ook hersteld worden.
Verder nog meer dan gelukkig met mijn C70!

-
- 1st Gear member
Krassen 2e keer;
Inmiddels is mij C70 al ruim anderhalf jaar oud en de krassen waar ik voorheen last van heb zijn inmiddels verholpen. Nu heb ik helaas weer een probleem waar mijn Volvodealer geen raad mee weet; ik heb wederom krassen maar nu aan de bovenkant waar de deur 'rust' op het chassis. Kortom, als ik de deur open doe kijk ik (op de smalle strook waar de deur 'overheen valt' recht op krassen die ontstaan door het torderen van het koetswerk.
Zijn er wederom lotgenoten?
Inmiddels is mij C70 al ruim anderhalf jaar oud en de krassen waar ik voorheen last van heb zijn inmiddels verholpen. Nu heb ik helaas weer een probleem waar mijn Volvodealer geen raad mee weet; ik heb wederom krassen maar nu aan de bovenkant waar de deur 'rust' op het chassis. Kortom, als ik de deur open doe kijk ik (op de smalle strook waar de deur 'overheen valt' recht op krassen die ontstaan door het torderen van het koetswerk.
Zijn er wederom lotgenoten?
- drowel
- 5th Gear member
Hallo Ronald,
verveld om te horen dat de problemen niet helemaal opgelost zijn.
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen vergelijkbare problemen heb.
Mischien dat er toch iets niet goed is met de deur of de ophanging hiervan,
waardoor hij telkens weer zorgt voor problemen.
Hopen dat het allemaal weer in orde komt!
Succes!
verveld om te horen dat de problemen niet helemaal opgelost zijn.
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen vergelijkbare problemen heb.
Mischien dat er toch iets niet goed is met de deur of de ophanging hiervan,
waardoor hij telkens weer zorgt voor problemen.
Hopen dat het allemaal weer in orde komt!
Succes!
-
- 1st Gear member
Vasco66; bij de nieuwe modellen (2008) zit er voortaan aan de boven kant een stukje plastic. Mijn deuren waren inderdaad een paar keer opnieuw afgehangen, de krassen ter hoogte van de deurvangers waren hiermee opgelost echter toen begon het probleem aan de bovenkant; de deur 'hangt' in feite in de sponning. Mijn dealer getipt dat de nieuwe modellen een stukje doorzichtig plastic/rubber hebben welke hij inmiddels ook geplaatst heeft. probleem (voorlopig?) opgelost.
- koen_dr
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik denk niet dat ik krassen heb, maar mijn deur hangt inderdaad wel "af"... Soms voel je dit extreem wanneer je ze wil openen, dan gaat de hendel heel stroef...
2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter
2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE
2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD