Hallo meedenker,
Ik rijd al enkele jaren in m'n 145 met B20A-motor (200.000 km) met overdrive , alleen op LPG. Ik geef hem met grote regelmaat z'n beurten, onlangs nieuwe ontsteking, (elektronisch), filters, bougies, kleppen gesteld, uitlaat vervangen. Sinds een tijdje reageert hij erg beroerd op acceleren, met name als ik vermogen bovenin vraag, traag reageren en bokkend rijden, soms als ik een beetje met het gas speel, flinke knal in einddemper, deze is hagelnieuw en begint hiervan te openen op de felsrand. Ik wijtte dit beroerde lopen aan de verdamper (AG 2000), dus heb deze inwendig grondig gereinigd en gereviseerd met allemaal nieuwe rubbers. Hij loopt iets minder beroerd maar blijft horten en stoten als ik een constante snelheid boven de 100 wil rijden. Mijn conclusie is: te weinig gas, draaien aan de hoofdstelschroef in de gasslang helpt niets, reageert hier nauwelijks op. De garagemonteur, (Slubo, Doetichem) probeerde m'n CO-waarde bij 3000 toeren af te regelen maar deze blijft veel te laag, wat ik ook al dacht.
Kan een LPG-leiding, -tankdoorvoer of-afsluiter verstopt raken, of minder ver openen door slechter contact of zo? En hoe check ik dat en herstel ik dat dan weer?
Alvast bedankt voor het pijnigen van de hersenen,
Erik
LPG-probleem
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Een vraagje
Tot hoeveel graaden is jou koelwater tegen vriezen beschermd??
ik weet dat dat minimaal -30gr moet wezen
anders kan het koelwater in de verdamper het gas van vloeibaar niet na gasvormig omzetten
misschien kan een telaag vriespunt niet voldoende gas omzetten
vandaar dat de motor niet goed loopt.
succes
Tot hoeveel graaden is jou koelwater tegen vriezen beschermd??
ik weet dat dat minimaal -30gr moet wezen
anders kan het koelwater in de verdamper het gas van vloeibaar niet na gasvormig omzetten
misschien kan een telaag vriespunt niet voldoende gas omzetten
vandaar dat de motor niet goed loopt.
succes
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 1st Gear member
Aha, Dit kan inderdaad wel eens te laag zijn, ik heb het koelsysteem na reiniging afgevuld met zo'n zelf aan te lengen koelsubstraat, Ik heb de hoeveelheid water maar wat lopen gokken en weet nog dat ik dacht : " ach die klimaatverandering zorgt toch voor slappe winters, dus bevriezen zal dit sapje niet zo maar".
Ik zal morgen gedeeltelijk aftappen en met substraat vullen.
Heeft koelvloeistof dan een veel hogere energetische waarde? Ik dacht altijd dat dit goedje er alleen maar in hoort om bevriezing en corrosie tegen te gaan.
Bedankt en slaap lekker voor zo,
Erik
Ik zal morgen gedeeltelijk aftappen en met substraat vullen.
Heeft koelvloeistof dan een veel hogere energetische waarde? Ik dacht altijd dat dit goedje er alleen maar in hoort om bevriezing en corrosie tegen te gaan.
Bedankt en slaap lekker voor zo,
Erik