hallo.
sins en paardagen onder het rijden ,in mijn volvo 440 bj 94 ,hoor ik als ik gas geef,in zn 1 en 2 3n 3 en 4 en 5 de vesnelling een mepipent geluit als ik het gas los laat is het weg.
veder trekt i prima op ,maar tot verkort viel me op dat bij het overschakelen naar zn 3 hij ineens terug slaat in zn vrij,dit heb ik alleen in de 3 de versnelling.
ik denk dat het nu de versnellingsbak is dat daar dat pipende geluit vandaan komt,maar weet niet zeker.
kan imand mij vertellen of het te maken is en hoe het komt of ontstaan is.
en evt of het nog de moeite waart is om het te laten maken.
avb
V 440
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Je kan het buitenste deksel van de bak er eens afnemen(zichtbaar vanaf de linkerzijde van de auto) als je geluk hebt ligt het tandwiel van de vijfde los dit is simpel weer vast te zetten dit is ook het enigste wat je kan doen zonder de bak te demonteren euveltje komt nogal eens voor
succes.
succes.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Mijn eerste gevoel gaat uit naar de schakelbusjes.
Wanneer je de zoekfunctie van het forum gebruikt kun je er meer over te weten komen gezien dit al diverse malen behandelt is.
Maar daar zit het euvel niet, hij verteld dat hij alleen in de derde versnelling terugschiet en niet in de 5.
Wanneer je de zoekfunctie van het forum gebruikt kun je er meer over te weten komen gezien dit al diverse malen behandelt is.
Eerst de olie aflaten.. anders krijg je een smeerboel! En zorg ervoor dat je de deksel er weer goed op zet, met een nieuwe rubber.hadico schreef:Je kan het buitenste deksel van de bak er eens afnemen(zichtbaar vanaf de linkerzijde van de auto) als je geluk hebt ligt het tandwiel van de vijfde los dit is simpel weer vast te zetten dit is ook het enigste wat je kan doen zonder de bak te demonteren euveltje komt nogal eens voor
succes.
Maar daar zit het euvel niet, hij verteld dat hij alleen in de derde versnelling terugschiet en niet in de 5.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 17:36
Auk schreef:Mijn eerste gevoel gaat uit naar de schakelbusjes.
-----maar dat gepiep wat ik hoor ,bij het gas geven ,hoort dat er bij als het schakelbusje defect is
Wanneer je de zoekfunctie van het forum gebruikt kun je er meer over te weten komen gezien dit al diverse malen behandelt is.
Eerst de olie aflaten.. anders krijg je een smeerboel! En zorg ervoor dat je de deksel er weer goed op zet, met een nieuwe rubber.hadico schreef:Je kan het buitenste deksel van de bak er eens afnemen(zichtbaar vanaf de linkerzijde van de auto) als je geluk hebt ligt het tandwiel van de vijfde los dit is simpel weer vast te zetten dit is ook het enigste wat je kan doen zonder de bak te demonteren euveltje komt nogal eens voor
succes.
Maar daar zit het euvel niet, hij verteld dat hij alleen in de derde versnelling terugschiet en niet in de 5.
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Als het tandwiel achter het deksel losligt liggen in feite alle tandwielen los op de as in de bak deze gaan als je gas geeft of loslaat of de een of de andere kant op met als gevolg dat hij hem uit de versnelling drukt ,losliggend tandwiel gaat ook gepaart met gierende geluiden
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 17:36
fijn om te horen,heb geen 2 linkse handen ,dus ik zou het evt zelf kunnen fixsen,kan ik der bij zonder em op te krikken.
met een nieuw e pakking en de olie verversen,
of heb ik ook wat nodig om die tantwillen te borgen ,met en spi of iets wat er op lijkt.had dit jaar al wat meer pro ,en wil der nog wel effe me doorrijden.wat raat jij mij aan evt
met een nieuw e pakking en de olie verversen,
of heb ik ook wat nodig om die tantwillen te borgen ,met en spi of iets wat er op lijkt.had dit jaar al wat meer pro ,en wil der nog wel effe me doorrijden.wat raat jij mij aan evt
hadico schreef:Als het tandwiel achter het deksel losligt liggen in feite alle tandwielen los op de as in de bak deze gaan als je gas geeft of loslaat of de een of de andere kant op met als gevolg dat hij hem uit de versnelling drukt ,losliggend tandwiel gaat ook gepaart met gierende geluiden
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Als je hem op de brug of krik zet :linker wiel verwijderen dekplaatje hierachter losnemen subframebout lv oplossen (iets meer ruimte) drie bouten van deksel lossen (let op olie)deksel zit een tuutje aan binnenin(lastig)
ivm de ruimte ,tandwielen kun je tegenhouden met bv koperen stift let op voor beschadigen als de bout van de een of de moer van de andere groep losligt monteer deze dan met wat loctite
Pakking van deksel blijft meestal heel dit is dikke rubberring.
succes.
ivm de ruimte ,tandwielen kun je tegenhouden met bv koperen stift let op voor beschadigen als de bout van de een of de moer van de andere groep losligt monteer deze dan met wat loctite
Pakking van deksel blijft meestal heel dit is dikke rubberring.
succes.