Welke bougies voor de B20F

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Auk
6th Gear member

Hey jongens,

nu de plannen voor de carrosserie gemaakt zijn en ze begin volgend jaar voorzien wordt van een nieuwe laklaag, het interieur opnieuw bekleedt gaat worden en het onderstel aangepakt gaat worden ben ik zo langzamer hand eens bezig met wat motorische verfijning.

Welke bougies zorgen voor de beste verbranding?

Wat voor bougies heb jij in je 2.0 liter zitten?

Ik heb al wat onderzoek gedaan, maar wil ook eens weten wat jullie mij kunnen aanbevelen voor mijn B20F, die momenteel op Bosch Super 4 loopt (beetje wankel, naar mijn gevoel kan het mooier)
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Iroll
6th Gear member

In mijn 2ltr heb ik de NGK BPR6ES. Werkt perfect. Ik persoonlijk zweer bij NGK, de enige bougie die nooit problemen heeft gegeven in welke auto ik ook heb gehad, en dat zijn er heel wat geweest. Slechtste ervaringen heb ik met Champion, die komen er nooit van zijn leven in. Bosch is ook een hele goeie. En al die fancy bougies met Vgroef, 4 electrodes, platina, irridium zijn naar mij idee geldklopperij, in een turbo heeft het misschien zin, in een N/A niet.
De B20F heeft sowieso geen mooie stationair loop, loopt een beetje rommelig. Maar als het naar jouw idee te rommelig is zou ik de klepspeling eerst nakijken als de rest van de bekabeling, verdeler en rotor in orde/nieuw is.
nielo
3rd Gear member

Ik heb bij me 460 ook ngk.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Plaats reactie

Terug naar “De 480”