versnellingsbak

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

na het reviseren van de automaat geartronic lijkt het op de brug goed te doen.. Echter nu doet alles in het paneel van de ventilator niets meer. aanjager, ventilator, stoelverwarming, achterruitverwarming. Totaal niets.
Wat kan de oorzaak zijn. Accu is losgeweest. Ergens een relais of zo???

groet

dik
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Hij krijgt spanning via zekering nr11 is deze in orde?
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Sorry foutje met lezen het is zekering 23 (5a)in de kast links naast het stuur.
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Controleer nr24 (10a) ook even hier zit oa ook de standkacel op mogelijk dat die bedrading iets heeft meegekregen van het de en mont. hier staat ook deels de voeding van de geartronic op.
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

dank zal morgen kijken auto staat nu in garage
hadico schreef:Sorry foutje met lezen het is zekering 23 (5a)in de kast links naast het stuur.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gast

Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

is dit nu nog te controleren of dat gebeurrd is??
AlexV70 schreef:Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

inderdaad kachelunit kapot.
Gaat weer een dikke 550 euro ex kosten. Kan er achterhaald worden of dit door het loskoppelen van de accu is gekomen??
dik
AlexV70 schreef:Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gast

dik999 schreef:
AlexV70 schreef:Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.
inderdaad kachelunit kapot.
Gaat weer een dikke 550 euro ex kosten. Kan er achterhaald worden of dit door het loskoppelen van de accu is gekomen??
dik
Hoe moet ie anders stuk zijn gegaan?
Het is toch bij jouw garage gebeurt?
Werkend gebracht en defect terug gekregen, wie is dan verantwoordelijk...... :?
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

lijkt in theorie zo te zijn. Maar nu de praktische uitvoering. Hoe is aan te tonen dat dit komt door het loskoppelen van de accu?
Ga er straks naar toe
AlexV70 schreef:
dik999 schreef:
AlexV70 schreef:Of ze hebben de -kabel er weer op gezet, zonder de contactsleutel in stand II te zetten.
Er zijn hier al meerdere geweest die zo hun kachel-paneel omzeep hebben geholpen.
inderdaad kachelunit kapot.
Gaat weer een dikke 550 euro ex kosten. Kan er achterhaald worden of dit door het loskoppelen van de accu is gekomen??
dik
Hoe moet ie anders stuk zijn gegaan?
Het is toch bij jouw garage gebeurt?
Werkend gebracht en defect terug gekregen, wie is dan verantwoordelijk...... :?
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gast

Vraag eens hoe ze het gedaan hebben.
Als ze niet het verhaal vertellen van de contactschakelaar in stand II, kan je vorengaande aangeven.
Bij Volvo is dit algemeen bekend................ Tja, als je er geen verstand van hebt, blijf er dan af.
Dat geldt in deze dus ook voor jouw garagebedrijf, die blijkbaar geen Volvo-dealer of specialist is.
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

net geweest en ook bij Volvo dealer.
is geen oorzakelijk gevolg volgens dealer. Wel een piekspanning, maar dat hoeft niet te betekenen dat de kachel kapot gaat. Waarschijnljker volgens hun is de kachel al op z'n eind en hierdoor het laatste zetje.
wacht nu reparatie af en zal dan verder praten.
bedankt voor je reacties
AlexV70 schreef:Vraag eens hoe ze het gedaan hebben.
Als ze niet het verhaal vertellen van de contactschakelaar in stand II, kan je vorengaande aangeven.
Bij Volvo is dit algemeen bekend................ Tja, als je er geen verstand van hebt, blijf er dan af.
Dat geldt in deze dus ook voor jouw garagebedrijf, die blijkbaar geen Volvo-dealer of specialist is.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gast

Ja, ik vind de uitleg mooi..............,maar ik geloof er geen bal van.
De kachel op zijn eind???
Het wordt zelfs door VADIS ( of VIDA tegenwoordig), programma van Volvo,
aangegeven om het op de omschreven wijze te doen ivm kans op...... :?
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

zal het zeker nog aankaarten bij garage van mij. Wacht nu eerst de reparatie af, want versnellingsbak schijnt daar ook aan gekoppeld te zijn met de software die ge-update is.

wacht het af[
dank voor de uitleg en support
quote="AlexV70"]Ja, ik vind de uitleg mooi..............,maar ik geloof er geen bal van.
De kachel op zijn eind???
Het wordt zelfs door VADIS ( of VIDA tegenwoordig), programma van Volvo,
aangegeven om het op de omschreven wijze te doen ivm kans op...... :?[/quote]
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”