Wie heeft er wel eens een Shark fin antenne gemonteerd?
Ik ben benieuwd naar de ontvangst van een kleinere antanne. (shark fin of anders)
Merkt men het verschill daadwerkelijk???
Zelf vind ik de shark fin van de V50-40 erg mooi, en zou die graag op onze auto hebben...
Maar er is ook de autostyle variant (heeft Hova trouwens ook) die heb ik echter nog niet in het echt gezien.
DanieldeJong schreef:Wie heeft er wel eens een Shark fin antenne gemonteerd?
Ik ben benieuwd naar de ontvangst van een kleinere antanne. (shark fin of anders)
Merkt men het verschill daadwerkelijk???
Zelf vind ik de shark fin van de V50-40 erg mooi, en zou die graag op onze auto hebben...
Maar er is ook de autostyle variant (heeft Hova trouwens ook) die heb ik echter nog niet in het echt gezien.
gr
Daniel
Persoonlijk zou ik er niet voor een antenne van autostyle kiezen, er word nl. al een sprietje bijgeleverd die je nog boven op de vin kan monteren ( dit zegt al genoeg over de ontvangst kwaliteit ) verder is hij hoger, breder en langer, hij moet over de oude antennevoet geplaatst worden.
Het kost iets meer maar ik zou voor het orgineel gaan
Ik heb zelf een spriet van 5 cm gemonteerd en ook hier een goede ontvangst mee.
V50 Momentum2.4140 PK , 170 PKby Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Ik heb zelf noodgedwongen een antenne van 5cm, de ontvangst is prima, merk niet veel verschil met de originele antenne. Ik heb ook een tijdje zonder antenne gereden en toen was de ontvangst wel iets slechter, maar nog steeds best redelijk.
Het is gewoon een standaard vin, want op BMW's zitten de zelfde, Audi had dezelfde als de eerste sessie S40/V50's en heeft volgens mij nu ook dezelfde.
Overigens al opgevallen dat als je een zilveren S40/V50 koopt de antenne is meegespoten en heb je een zwarte auto dan is het gewoon zwart plastic!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Even voor de goede orde,
Die sharkfin is een leeg omhulsel als je geen officiële VOLVO navigatie hebt. (is al eens in een ander topic genoemd.)
Bij de S40 en V50 zit de radioantenne in een van de ruiten.
Een Sharkvinantenne zal dus officieel niet los verkrijgbaar zijn. Je zult dus bij de aftermarket moeten kijken. Reken er dan op dat ie elektronisch versterkt moet zijn. Anders wordt het signaal echt slecht.