"onzichtbare" trekhaak gevonden!!
- Stevys88
- 2nd Gear member
Ik blijf het toch raar vinden, een C30 met caravan . Ik zag het paar maanden geleden en kan het niet waarderen :roll:
Maar wel super dat je zo'n ding niet zichtbaar hebt, zo'n permanente trekhaak op een C30: no way!!!
Maar wel super dat je zo'n ding niet zichtbaar hebt, zo'n permanente trekhaak op een C30: no way!!!
Volvo C30 2.0D Summum, Barents Blue, Body-kit + Spoiler, RTi, Dynaudio, Sportstuur, Sport-chassis, Leder Quartz - Dark Beige dash, 17"; Mestra, Sunblinds
-
- 1st Gear member
Heel mooi systeem Berten,er zit bij mij in de buurt een bedrijf die westfalia monteerd.Ik zal eens vragen wat de kosten zijn incl monteren.
Ik zie het nml niet zitten om het zelf de trekhaak te monteren.
Ger.
Ik zie het nml niet zitten om het zelf de trekhaak te monteren.
Ger.
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hallo allemaal.
Sorry voor het ophalen van een oud topic, maar het heeft hier volledig betrekking op.
Ik heb bovengenoemd Westfalia systeem aangeschaft (tegenwoordig wel wat duurder) na een tip van een forumlid en verwacht deze elk moment te ontvangen. Ik wil deze zelf gaan monteren. Ik ben vrij handig, maar wel voorzichtig. Ik zie een beetje op tegen het demonteren van alle componenten van mijn C30 zoals de bumper en binnen panelen. Ik kan daarom alle tips en advies wat jullie hebben goed gebruiken.
IK monteer het systeem onder een C30 T5 uit 2007 zonder het R pakket.
Bij voorbaat dank!
Groeten Bastiaan
Sorry voor het ophalen van een oud topic, maar het heeft hier volledig betrekking op.
Ik heb bovengenoemd Westfalia systeem aangeschaft (tegenwoordig wel wat duurder) na een tip van een forumlid en verwacht deze elk moment te ontvangen. Ik wil deze zelf gaan monteren. Ik ben vrij handig, maar wel voorzichtig. Ik zie een beetje op tegen het demonteren van alle componenten van mijn C30 zoals de bumper en binnen panelen. Ik kan daarom alle tips en advies wat jullie hebben goed gebruiken.
IK monteer het systeem onder een C30 T5 uit 2007 zonder het R pakket.
Bij voorbaat dank!
Groeten Bastiaan
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'72 VW Kever 1200
- kawaman
- 5th Gear member
Kijk eens even hier: http://accessories.volvocars.com/Access ... y=trekhaak
Zal wel wat nuttigs bij staan.
Succes met inbouwen.
Zal wel wat nuttigs bij staan.
Succes met inbouwen.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Nou, hij zit er onder! En het resultaat mag er wezen. Bij afname is er niets van de trekhaak te zien. Er is maar een minimale uitsnede in de bumper nodig van 35 bij 5 cm. Dit is een deel waar je niet tegen aan kijkt. Tevens moet er een klein stukje hitteschild worden weggeknipt.
Het past allemaal perfect. Aansluiten 13 polige stekker was erg eenvoudig en geen tussenkomst van dealer vereist. Ik heb echter de constante stroom niet aangesloten.
Het loshalen van alle componenten aan de binnenkant vergt wat geduld en technisch inzicht. Er zullen clipjes breken en deze dienen vervangen te worden. Mijn tip is pak er tevens de Volvo handleiding bij en lees deze goed door voor je begint. Ik heb me er zelf op betrapt soms te snel te willen gaan en martelen met onderdelen, terwijl iets verder in de handleiding netjes staat waar bijvoorbeeld de clipjes zitten. Het verwijderen van de rugleuningen vergt een goede hoek en heel wat kracht!
Nu snel eens een trailer er achter. met 1500KG trekgewicht van een T5 kan ik voorlopig uit de voeten.

Het past allemaal perfect. Aansluiten 13 polige stekker was erg eenvoudig en geen tussenkomst van dealer vereist. Ik heb echter de constante stroom niet aangesloten.
Het loshalen van alle componenten aan de binnenkant vergt wat geduld en technisch inzicht. Er zullen clipjes breken en deze dienen vervangen te worden. Mijn tip is pak er tevens de Volvo handleiding bij en lees deze goed door voor je begint. Ik heb me er zelf op betrapt soms te snel te willen gaan en martelen met onderdelen, terwijl iets verder in de handleiding netjes staat waar bijvoorbeeld de clipjes zitten. Het verwijderen van de rugleuningen vergt een goede hoek en heel wat kracht!
Nu snel eens een trailer er achter. met 1500KG trekgewicht van een T5 kan ik voorlopig uit de voeten.

'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'72 VW Kever 1200
'72 VW Kever 1200