heeft iemand ervaring met 17"of 18" op een V70 en kan diegene dit aan- of afraden? Fotootje hoe het uitziet misschien ook?

(zoekfunctie levert mij helaas niks op)
Hoezo draaicirkel groter? met montage van dunnere banden zou de omtrek/diameter van de totale band+velg toch gelijk moeten blijven? Al zitten daar natuurlijk ook grenzen aanV70 T5 assen schreef:Hee Goelette ,
Staat wel fantastisch 18" onder deze wagen maar bedenk wel dat je draaicirkel wat groter wordt , en deze is met 16" al niet erg klein.
Dus als je met je wagen vaak in parkeergarage,s komt is dit soms wel lastig .
bijna goedV70 T5 assen schreef:Hoezo draaicirkel groter? met montage van dunnere banden zou de omtrek/diameter van de totale band+velg toch gelijk moeten blijven? Al zitten daar natuurlijk ook grenzen aan
_________________
Neem aan dat als er nu 16"onder zit dat je banden nu 205 of 215 breed zijn en ga je naar 17 of 18 " de breedte 225 mm is , dat de banden eerder tegen de begrenzers komen , of te wel je hebt dan minder stuur uitslag en een grotere draaicirkel.
toppertje schreef:bijna goedV70 T5 assen schreef:Hoezo draaicirkel groter? met montage van dunnere banden zou de omtrek/diameter van de totale band+velg toch gelijk moeten blijven? Al zitten daar natuurlijk ook grenzen aan
_________________
Neem aan dat als er nu 16"onder zit dat je banden nu 205 of 215 breed zijn en ga je naar 17 of 18 " de breedte 225 mm is , dat de banden eerder tegen de begrenzers komen , of te wel je hebt dan minder stuur uitslag en een grotere draaicirkel.![]()
door de bredere band/velg zal deze eerder aanlopen in de
wielkast.
om dit te voorkomen worden er dikkere rollen(stuuruitslagbegrenzers)
gebruikt,met als gevolg dat je minder ver je wielen kunt draaien,
dus een grotere draaicirkel.