Hallo allemaal,
Hier om te beginnen een successtory met aansluitend een vraag.
Ik had in mijn V70, 2002, een HU1205 zitten, maar was niet tevreden over de navigatie (vind TomTom veel prettiger).
Via marktplaats heb ik een HU803 met versterker (PA200) en centerspeaker gekocht. En bij de dealer knoppen voor de stuurbediening aangeschaft.
Dit alles in een halve dag ingebouwd en tot mijn grote verrassing werkte de radio meteen, alleen de verlichting van de knoppen en de stuurbediening werkten niet.
Bij de Volvo-dealer langs geweest en deze heeft de benodigde software geladen en de storingscode (SRS Airbag) gereset. Ik had namelijk het airco-paneel losgekoppeld en dan krijg je die storingscode.
Was voor deze software en resetten slechts 38 Euro kwijt, viel erg mee.
Het geluid is werkelijk fantastisch, vooral als je een CD draait.
En nu kom ik langzaam op mijn vraag:
Aan de HU 1205 zit een GPS-ontvanger gekoppeld. Het snoertje hiervan loopt onder het dashboard weg.
Aangezien ik de HU 1205 compleet met GPS op marktplaats wil zetten, wil ik deze GPS uit de auto halen.
Weet iemand waar deze GPS ontvanger zit en hoe ik er het beste bij kom ?
Ombouw van HU1205 naar HU803
- gjburg
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Heb je bij je 803 geen center speaker geplaatst? Want ik vermoed dat hij onder het centerspeaker rooster zit. Wanneer je twee haakjes maakt zonder scherpe randen kan je het rooster er zo uit trekken zonder je dashboard te beschadigen. Niet met een schroevendraaier proberen je dashboard drukt dan in en krijg je lelijke ribbels rond je rooster.
p.s. als je contact uit is kan je de airbag lostrekken zonder dat het lampje gaat branden. Heb je niet misschien onder contact je aircopaneel los gekoppeld? Mocht het nog eens voor komen kan je beter de accu even losmaken gaat het zeker goed
Veel plezier met de 803!
p.s. als je contact uit is kan je de airbag lostrekken zonder dat het lampje gaat branden. Heb je niet misschien onder contact je aircopaneel los gekoppeld? Mocht het nog eens voor komen kan je beter de accu even losmaken gaat het zeker goed
Veel plezier met de 803!
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
En nu doet de verlichting van de HU803 het wel?WimS60 schreef:Via marktplaats heb ik een HU803 met versterker (PA200) en centerspeaker gekocht. En bij de dealer knoppen voor de stuurbediening aangeschaft.
Dit alles in een halve dag ingebouwd en tot mijn grote verrassing werkte de radio meteen, alleen de verlichting van de knoppen en de stuurbediening werkten niet.
Bij de Volvo-dealer langs geweest en deze heeft de benodigde software geladen
- Oceanracer
- Geartronic member
Is ook mijn idee.toppertje schreef:je gps ontvanger zit achter de klokkenwinkel
onder het dachboard.
Kap van stuurkolom verwijderen (gewoon losklikken) , zwarte kap om de klokken heen losklikken en klokkenwinkel losschroeven (4 X torx) en dan is ie bereikbaar. Niet de bedrading losmaken van de klokken!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
Dank voor deze snelle reacties.
Het kan inderdaad zo zijn dat hij achter de klokkenwinkel zit, het snoertje loopt wel die richting uit.
Heb ook wel van onderaf proberen te kijken, maar dat lukt niet zo (ben een beetje corpulent, zacht uitgedrukt, ha,ha,ha).
Ik ga 1 van de komende dagen de uitleg van Oceanracer eens proberen.
Laat nog wel weten hoe het is afgelopen.
En gjburg: ja, ik heb ook de centerspeaker al geplaatst, daar zat hij niet
En had de min-pool losgekoppeld, alvorens het airco-paneel los te koppelen, en toch die storingscode gekregen.
AlexV70: Ja, de verlichting brandt nu wel, een mooi gezicht die kerstverlichting
Het kan inderdaad zo zijn dat hij achter de klokkenwinkel zit, het snoertje loopt wel die richting uit.
Heb ook wel van onderaf proberen te kijken, maar dat lukt niet zo (ben een beetje corpulent, zacht uitgedrukt, ha,ha,ha).
Ik ga 1 van de komende dagen de uitleg van Oceanracer eens proberen.
Laat nog wel weten hoe het is afgelopen.
En gjburg: ja, ik heb ook de centerspeaker al geplaatst, daar zat hij niet
En had de min-pool losgekoppeld, alvorens het airco-paneel los te koppelen, en toch die storingscode gekregen.
AlexV70: Ja, de verlichting brandt nu wel, een mooi gezicht die kerstverlichting
Er zijn ook altijd mensen die geluk hebben.WimS60 schreef:AlexV70: Ja, de verlichting brandt nu wel, een mooi gezicht die kerstverlichting

De radio moet dan uit dezelfde chassis-serie komen als jouw auto en is waarschijnlijk afgemeld bij de donor-auto.
-
- 3rd Gear member
Ja, de radio zal waarschijnlijk afgemeld zijn in de donorauto. Hij is namelijk door een dealer uitgebouwd en daar was bekend dat ik deze radio bij mij zou inbouwen.
Dus waarschijnlijk hebben ze daarin met mij meegedacht.
De donorauto was een V70 uit begin 2001 en mijn V70 is uit eind 2002.
En een beetje geluk mag ook wel weer een keer, heb al genoeg ellende gehad dit jaar (vrouw overleden).
Dus waarschijnlijk hebben ze daarin met mij meegedacht.
De donorauto was een V70 uit begin 2001 en mijn V70 is uit eind 2002.
En een beetje geluk mag ook wel weer een keer, heb al genoeg ellende gehad dit jaar (vrouw overleden).
Sorry om te horen, mooi dat je de draad weer oppakt.
Naast je Volvo, zal je ook veel plezier beleven aan dit forum.
tot horens, gr. Alex
Naast je Volvo, zal je ook veel plezier beleven aan dit forum.
tot horens, gr. Alex
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Mooie inbouwactie! Knap gedaan.
Goed dat je inderdaad de draad weer opgepakt hebt. Heel knap.
Goed dat je inderdaad de draad weer opgepakt hebt. Heel knap.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 3rd Gear member
Ja, het is gelukt met de GPS-ontvanger.
Het uitbouwen van de tellerunit was volgens de beschrijving van Oceanracer inderdaad een eitje. Heb alleen wat tijd nodig gehad om de GPS-ontvanger te vinden.
Ik zat in de auto te zoeken, maar hij zat vastgeplakt aan de achterkant van de tellerunit.
Mensen bedankt voor de hulp, echt fantastisch dit forum.
Ik heb hier al heel wat nuttige info vandaan weten te halen.
Groet, Wim
Het uitbouwen van de tellerunit was volgens de beschrijving van Oceanracer inderdaad een eitje. Heb alleen wat tijd nodig gehad om de GPS-ontvanger te vinden.
Ik zat in de auto te zoeken, maar hij zat vastgeplakt aan de achterkant van de tellerunit.
Mensen bedankt voor de hulp, echt fantastisch dit forum.
Ik heb hier al heel wat nuttige info vandaan weten te halen.
Groet, Wim
- Oceanracer
- Geartronic member
Fijn om te lezen dat het gelukt is Wim, met de uitbouw. Nu nog even verkopen. Succes!
-
- 3rd Gear member
@WimS60, gecondoleerd.
Fijn dat het je gelukt is met het vinden van de GPS?
Je kunt hier ook een advertentie plaatsen voor de evrkoop van je HU1205. Krijg je alleen serieuze reacties denk ik.
Succes
Fijn dat het je gelukt is met het vinden van de GPS?
Je kunt hier ook een advertentie plaatsen voor de evrkoop van je HU1205. Krijg je alleen serieuze reacties denk ik.
Succes
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Oceanracer
- Geartronic member
Advertenties mogen op de moederpagina volvo-plaza.nl
Sluikreclame kan natuurlijk altijd.
Sluikreclame kan natuurlijk altijd.