Dag, wie heeftal eens deuren van een 244 in een 144 gezet? Welke aanpassingen (slotvanger) zijn nodig?
Wie weet / heeft 4 roestvrije 244 deurenstaan?
Mods edit.
Zoek eerst even uit waar je de vraag moet posten.. topic bij deze verplaatst.
Deuren 244 ---> 144
-
Grijze144
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
Ik heb ze wel gezien, maar slecht gedaan. Het kan heel goed. 1972 tot 1978 heeft zelfde mechaniek en handgreep in 140 en 240 serie.
Daarna het mechanisme in de deur overzetten, kwestie van een paar gaten extra boren.
Echt roestvrije deuren vind je het makkelijkst in de laatste bouwjaren, spiegels, sierlijsten e.d. wijken dan wel behoorlijk af van je 144.
Daarna het mechanisme in de deur overzetten, kwestie van een paar gaten extra boren.
Echt roestvrije deuren vind je het makkelijkst in de laatste bouwjaren, spiegels, sierlijsten e.d. wijken dan wel behoorlijk af van je 144.
- Jambon
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 31.12.2008 - 12:26
- Locatie: Loon op zand
Dan moet het goed te doen zijn. Late deuren hebben als nadeel dat je diverse gaten onderin de deur moet dichtlassen van de kunststof strips. E.e.a. zal toch wel anders uitzien. Het is een 69 auto, dan kloppen de deurklinken niet meer, daarvoor in de plaats meer chroom rondom de ramen... Afwijkende rally spiegels, ook in chroom lijden genoeg af. Zolang alles maar netjes wordt gedaan vindt ik het ok.
(misschien wel geen deurklinken...)
(misschien wel geen deurklinken...)















