Lichtopbrengst verbeteren volvo 440

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dragunov86
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.06.2007 - 22:33

PALF schreef:
mightyspawn schreef:zolang je 4200k neemt zit je goed, die 6000k xenon ziet er idd niet uit met dat blauwe licht en gaat de lichtopbrengst alleen maar door omlaag.
6000 valt volgens mij ook nog enigzins mee, zit wel blauw tint in, maar je hebt ook van die sjonnies erbij die gewoon 8000k hebben, nou dat is pas echt niet om aan te zien.
Als ik dat al zie neem ik ze gelijk niet meer serieus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Jeetje.... neem je me maar niet sirieus :lol: Komt bij mij 8000 in.
Gebruikersavatar
Dragunov86
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.06.2007 - 22:33

De reden dat je xenon neemt is om heldere/betere zicht te krijgen, bij 8000 is dat niet meer het geval, ga je ook een V6 sticker plaatsen? ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Dat geld dus niet bij mij, kleurtje vind ik ook belangrijk, en lichtopbrengst zal vast beter zijn dan wat het nu is.

Best apart dat je iemand beoordeelt op de kleur van zijn koplampjes :wink:

Nu weer ontopic !
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

ik monteer koplampruitenwissers om de lichtopbrengst te verbeteren van mijn 440, ik heb een orgineel setje op de kop weten te tikken en kan zo gemonteerd worden. de voorbereiding heeft volvo gelukkig al gedaan.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
Dragunov86
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.06.2007 - 22:33

Poika schreef:Dat geld dus niet bij mij, kleurtje vind ik ook belangrijk, en lichtopbrengst zal vast beter zijn dan wat het nu is.

Best apart dat je iemand beoordeelt op de kleur van zijn koplampjes :wink:

Nu weer ontopic !
Als ik een diep blauwe licht zie die de binnenkant van mijn auto verlicht en waardoor ik verblind wordt is het 9 vd 10 een sjonnie die niet weet waar hij mee bezig is.
Afbeelding
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

De lichtopbrengst is 9 van de 10x slecht om dat de koplampreflectors versleten zijn. Heb bij mn 460 de koplampen ook gedemonteerd en al het chroom aan de binnenkant was weg/dof! Hierdoor verstrooit je beeld. Als je met een goede basis wil beginnen doe je er dus slim aan je koplampen te vervangen. Ze zijn wel stervens duur! Als je hier dan sterkere lampen, of xenon in monteert dan zal het zeker stukken beter zijn.

Dat de kleur van je lampen bepaalt of je sjonnie bent is wel een beetje sneu, maargoed ieder zijn eigen ding! ( voor de duidelijkheid, ik heb de dagrijverlichting weer terug aangesloten )
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

De kleur van de lampen is een weerspiegeling van de kleur van de ziel... right, anyway;
Ontopic, is het niet mogelijk om de reflectoren opnieuw te verchromen? Als dat het 'probleem' grotendeels oplost is dat vast goedkoper dan compleet nieuwe units erin zetten.
Gebruikersavatar
haasje
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
Locatie: Boxtel

er zijn ook losse reflectoren te krijgen, dacht iets van €75 p/s (origineel volvo)
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

heb laatst linker koplamp vervangen door nieuw exemplaar. had al 2 sloop exemplaren en iedere keer braken die instelbouten af. Dat plastic ringetje, wie dat bedacht heeft moet echt terug naar de uni.

Iig daar zijn ze bij volvo ook achter gekomen en de nieuwe exemplaren hebben een andere instelpoot. Niet meer dat waardeloze zwart plastic moertje.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
P.K.
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:15
Locatie: --Grunn--

Ik heb vanmiddag een paar van deze jongens geplaatst:

Afbeelding

Net even gecheckt en een heel flink (positief) verschil met de oude H4-tjes...

:propellerhead:
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Ik heb 2 sets liggen, in de 240 is het nu ingebouwd. De 460 komt pas in februari aan de beurt. Tot dan gaat al mijn energie in mijn baksteen.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=24796
(en dan naar beneden scrollen)

Zie hier het resultaat in de 240.

Dat zal wel niet veel anders zijn in de 460, alleen dat de koplampen wat kleiner zijn.

Dit is wel 4300k, dus volledig wit zonder blauwe gloed zoals vanaf 6000k het geval is.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Spoelbakkie
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24.01.2008 - 19:19
Locatie: Rheezerveen

Hallo,

Het eerste wat me tegenviel van mijn 460 is ook dat licht. Mijn vader rijdt al een hele tijd met 80/100 watt gekocht in Duitsland. Heb ik er ook ingezet en je ziet mooi veel en vervelende mensen die zonodig het licht op groot laten staan leren het ook zo af.

groet Herman
volvo 460 2.0i glt 1994
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

hmm dan ist misschien tog slim om x treem zwaar dr in te hangen :silly:

ma goed. da philips setje lijkt me n goed idee. mijn lampen zijn tog behoorlijk schoon nog had dr al na gekken. en ja ik ben zon idioot die elke week ff me n doekje over zn lichte gaat. dus daar licht t niet aan :banghead:
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Gebruikersavatar
teigetje240
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
Locatie: Asse
Contacteer:

riannesmee schreef:Mijn oplossing: Al jaren gebruik ik lampen 100/80 Watt i.p.v. 60/55 Watt.
Ooit een keer gekocht in een huishoudelijk artikelen c.q. gereedschapswinkel (merk carpoint) voor een paar gulden (8?) per stuk. Onverslijtbaar: als ik mijn auto wegdoe haal ik deze lampen er uit en verhuizen dan mee naar mijn nieuwe auto. Dit is nu mijn vierde auto waar ze inzitten (eerst Opel, toen Volvo 360 en nu in mijn tweede 440) Ook verkrijgbaar bij de automaterialenshop maar dan "achter de toonbank". Mag wettelijk niet en alleen voor rallyauto's. Nooit problemen bij de APK en dat al zo'n 14/15 jaar lang. Licht is intenser/witter maar niet verblindend. Alleen bij fout afgestelde lampen maar dan is een 55 Watt ook niet prettig! Ook verkrijgbaar in 130/90 Watt maar denk ook aan je bedrading en zekeringen e.d. Met 130/90 heb ik geen ervaring (geen behoefte aan ook; 100/80 Watt :P is genoeg!)
Hello,
Nooit probs gehad met de hitte? Ik heb ze in de 240 gehad en het werkte super. Een kennis wilde die in zijn renault zetten. Resultaat: de spiegels (pvc met coating) en de behuizing (pvc) smolten weg. Ongelofeloos hoe dat er uitzag.

Vandaar de vraag. Ik heb hier een paar 100/80W liggen van osram, maar heb na dat avontuur het risico niet durven nemen.
Dus je hebt er geen probs mee? Bij onze 460 blijven de lampen wel altijd branden. Bij jou ook?
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

Ik heb in mijn 440 ook altijd slechte verlichting gehad,
en toen voor 180 euro een setje koplamp units gekocht
was nog niet veel beter.

Nu met de 850 ook zo'n waardeloos lichtbeeld,
nou heb ik er angel eyes in gezet (vond het wel een mooie smoes)
en ik kan je zo vertellen dat xenon is nergens voor nodig als je
gewoon goeie koplampen hebt. Ik heb in eens een bak licht niet te geloven :D
Is wel H 1 ipv H4 maar het moet gewoon ook zonder xenon fatsoenlijk licht kunnen geven.
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

ik heb dr nu ook andere pitjes in gedaan. philips vision plus en het bevalt mij goed. mooi wit licht. en niet zo ver als x-treme power.
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
riannesmee
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 20.01.2008 - 21:55

teigetje240 schreef:
riannesmee schreef:Mijn oplossing: Al jaren gebruik ik lampen 100/80 Watt i.p.v. 60/55 Watt.
Ooit een keer gekocht in een huishoudelijk artikelen c.q. gereedschapswinkel (merk carpoint) voor een paar gulden (8?) per stuk. Onverslijtbaar: als ik mijn auto wegdoe haal ik deze lampen er uit en verhuizen dan mee naar mijn nieuwe auto. Dit is nu mijn vierde auto waar ze inzitten (eerst Opel, toen Volvo 360 en nu in mijn tweede 440) Ook verkrijgbaar bij de automaterialenshop maar dan "achter de toonbank". Mag wettelijk niet en alleen voor rallyauto's. Nooit problemen bij de APK en dat al zo'n 14/15 jaar lang. Licht is intenser/witter maar niet verblindend. Alleen bij fout afgestelde lampen maar dan is een 55 Watt ook niet prettig! Ook verkrijgbaar in 130/90 Watt maar denk ook aan je bedrading en zekeringen e.d. Met 130/90 heb ik geen ervaring (geen behoefte aan ook; 100/80 Watt :P is genoeg!)
Hello,
Nooit probs gehad met de hitte? Ik heb ze in de 240 gehad en het werkte super. Een kennis wilde die in zijn renault zetten. Resultaat: de spiegels (pvc met coating) en de behuizing (pvc) smolten weg. Ongelofeloos hoe dat er uitzag.

Vandaar de vraag. Ik heb hier een paar 100/80W liggen van osram, maar heb na dat avontuur het risico niet durven nemen.
Dus je hebt er geen probs mee? Bij onze 460 blijven de lampen wel altijd branden. Bij jou ook?
Lekker die Osrams gebruiken! Koplampen hebben koeling genoeg (rijwind) en overigens: stel dat je lampen over pakweg 5 jaar (theoretisch hé) weggebrand zouden zijn. Hoe is het dan met de rest van je Volvo? Waarschijnlijk ligt hij dan op één of andere sloperij weg te rotten dus so what?
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Gaat niet om de lampen maar de reflectoren, maar die kunnen de temp ook wel aan. Die paar watt extra maakt ook niet uit.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
brittje
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21.02.2008 - 20:23

Hoi Pascal,
Ik heb een 440 uit '95 en een jaar geleden de koplampreflectoren vernieuwd á €115,- en de licht opbrengst was weer optimaal. Maar xenon leek me toch ook wel leuk, en heb een xenonset 8000k van €119,- ingebouwd een dat is echt super, en met de juiste afstelling en koplampwissers hebben de medeweggebruikers echt geen last van jou licht.
groet Cor.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”