460 Turbo wil niet meer starten

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Hallo,

Sinds een paar dagen wil mijn 460 Turbo 1995 niet meer starten. Hij deed het perfect toen ik hem kocht.
Laatst reed ik weg en hij schokte 2 keer een een paar honderd meter verder stopte hij ermee.

Nou ben ik erachter dan hij geen vonk krijgt, ook geeft de bobine geen stroom. Heb ondertussen de bobine vervangen door een andere die ik nog had, maar krijg nog steeds geen vonk..

Nou ben ik echt een leek op het gebied van electronica, dus hopelijk kan iemand mij helpen. De auto heeft wel een start onderbreker maar deze kan ik gewoon deactiveren.

Alvast Bedankt!
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

ontsteking/rotor?
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Zou inderdaad best je rotor kunnen zijn die stuk is. Mischien dat die de vonk niet kan doorgeven aan de verdelerkap.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Krijgt de bobine wel voeding?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

1e verdachte is het ontstekings relais onder het dashboard andere mogelijkheid is een kapotte of vervuilde vliegwielsensor. ff zoekfunctie gebruiken, is al een hoop over geschreven op 't forum.
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Heb vandaag het relais vervangen door het relais uit mijn andere 440 turbo, maar geen resultaat.
Daarna de ECU omgewisseld voor 1 die ik nog had en meteen starte de auto, maar een paar seconden later stopte hij weer. Daarna nog ene paar keer geprobeerd te starten en sloeg nog 2 keer aan, maar zodra ik de sleutel los liet sloeg hij weer af.

Vliegwielsensor moet ik nog even nazoeken, zit goed verstopt geloof ik.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Gebruikersavatar
herbie5251
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 15.04.2007 - 01:35
Locatie: borculo

misschien is van de verdeler t koolborsteltje versleten
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Nee de verdeler is nog in orde, komt ook geen vonk van de bobine af.

Heb net nog even de vliegwielsensor schoongemaakt maar heeft ook niet gebaat.
Krijg bij de storingsdiagnose wel 2 foutcode's maar kan deze nergens terug vinden. In Positie 3 code 4-4-4 en 1-4-2.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Heb inmiddels de stiringscodes gevonden:
1-4-2 is ECU faulty Wat is hieraan te doen aangezien ik de ecu vervangen heb en na 1 keer straten het probleem er weer was.
4-4-4 is Acceleration signal sensor, wat houd dit in?
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Ik kan niks vinden over code 4-4-4 in me vraagbaak.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Weet iemand hoe je een startonderbreker kunt omzeilen, ben bang dat deze misschien toch de problemen veroorzaakt. Ik heb het vermoeden dat de startonderbreker niet origineel is en heb er ook geen boekje van oid.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

kun je 'm er niet tussenuit halen dan en de draden weer opnieuw doorverbinden? zeker als de onderbreker waarschijnlijk niet origineel is. Weet niet precies hoe zo'n startonderbreker werkt, iemand die dat kort kan uitleggen? gr.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

In welke socket heb je deze foutcode gelezen? De foutcodes van het fenixbrandstof systeem zitten in socket 2 en een turbo heeft die mogelijkheid niet. Een turbo heeft nl geen fenixbrandstof (Siemens) computer maar een Bosch. Als je hem hebt afgelezen in socket 3 dan is het een storing van je tracs, de ventielen krijgen geen spanning, je tracs werkt dan niet. Het kan trouwens heel goed een storing van je contactslot zijn, helemaal omdat je zegt dat hij afslaat als je de contactsleutel loslaat.
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Ik ga maandag als ik vrij heb even het contactslot nakijken, kan goed aangezien hij de eerste keer shokte toen ik door een kuil reed bij ons op de parkeerplaats. Misschien is de stekker daardoor een iets eruit geschoten.

Had inderdaad gevonden dat socket 3 over het ABS systeem gaat. Heb de codes gewist en blijven ook weg.
Laat wel wat weten als het opgelost is!
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Heb net even het contact slot nakegeken, toen ineens starte hij weer, dus maar even ingespoten met contactspray en een nieuwe tyrib erom heen getrokken.

Toen ik alles weer in elkaar had zitten wou ik even een proefritje maken maar dit wou niet echt lukken. De auto start gewoon maar zodra ik de koppeling wil oplaten, hoor ik ergens in de middenconsole een relais tikken en slaat de motor meteen af.

Waar kan dit aan liggen?
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Nou toch weer kunnen rijden, alleen in bochten, hobbels etc. dan hoor ik het relais weer tikken en valt ie een fractie van een seconde weg.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als je contactslot niet goed is krijgt het relais geen stroom. Je kan de slotcylinder vervangen door de sleutel in het contact op stand 2 (op contact) te zetten, onder het dashboard liggend een heel klein gaatje ter grote van een paperclip zoeken in het contactslot. Goeie lamp gebruiken! Steek een paperclip oid in het gate, indrukken en tegelijkertijd aan de contactsleutel trekken. Dan trek je het hele slot eruit. Doe dit wel met de min pool v.d. accu los om kortsluiting te voorkomen. Je kan bij de dealer een nieuw slot bestellen waar je oude sleutel oppast, wel de auto papieren meenemen. Of er een v.d. sloop halen. Maar je weet zeker dat het niet aan het relais zelf ligt?
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Kijk ook eens naar de centrale massa op het blok van het brandstofsusteem ,deze zit bij het klepdeksel ter hoogte van het hijsoog aan de distributiezijde.
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Zal deze dingen nog eens nakijken. Morgen moet de auto naar de APK, dus even afwachten hoe en wat.

Wat wel vreemd is is dat nou het SRS lampje aan blijft, ook viel mij op de de veer van de gordelspanner aan de bijdrijders zijde een stuk eruit geschoten is. ( zit in dat puntvormig ding)
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

De auto is gelukkig goedgekeurd vandaag, Wel moesten er een paar dingen vervangen worden nl.

remslangen voorzijde
De lambda sonde is vervangen door een gebruikte
1 aandrijfashoes
en de multiriem

Dus nog het contactslot vervangen en dan is ie weer helemaal ok denk ik.
Weet iemand wat een nieuw contactslot kost bij volvo, ivm. heb behouden van de sleutel.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”