Zo, de wintersport zit er weer op....
het eerste jaar dat we met de S60 gingen en ons eerste jaar met RTI...
Onderweg kregen we een 'verkeersprobleem' gemeld, waarvoor een alternatief werd aangegeven. Stom genoeg daar nee tegen gezegd, en eigenlijk direct al spijt. Helaas lukte het ons niet om het RTI-systeem opnieuw het alternatief te tonen.. Ook niet toen we de route opnieuw lieten berekenen (toen liet-ie zelfs de opstopping niet meer zien).
Is er iemand die weet of je zo'n automatische omleiding opnieuw kunt laten tonen.
Ook zagen we in het menu een kopje omleiding, maar hier snapten we helemaal niets van... wat doet dat nu eigenlijk ?
File-informatie kan ook via de HU-803 worden doorgegeven, maar dan moeten er twee items in de display staan, volgens de handleiding. iets van PT en PT met volume.... maar die laatste staat niet in de handleiding vermeld... iemand een suggestie ?
eigenlijk komt het erop neer dat de handleidingen van zowel de navigatie als de HU-803 onvolledig zijn in de originele documentatie.
Als er iemand is die weet waar een uitgebreidere versie te vinden is, houdt ik mij graag aanbevolen.
groeten,
Mark.
Omleiding RTI en hulp bij HU-803
- FrankM
- 4th Gear member
* alternatieve route
Ik ken ook geen manier om achteraf terug te komen op de keuze ja of nee. Alleen is mijn ervaring wel dat je niet altijd blij hoeft te zijn met het alternatief. Overigens is het wel zo dat die vraag opnieuw komt als je de route opnieuw berekent EN de melding er nog steeds is. Je kunt daartoe het beste je bestemming "aanpassen op de kaart" en een stukje verschuiven.
* omleiding
De optie 'Omleiding' biedt je de mogelijkheid om een probleemlocatie te vermijden. De afstand die je kunt kiezen (1, 5, ... km) geeft aan waar de locatie zit die je wilt omzeilen.
* file informatie via HU-803
De radio geeft geen file informatie door. Wel kan de radio een CD/cassette onderbreken voor een gesproken bulletin. Daarvoor moet TA (Traffic Announcement) aan staan en moet de zender aangeven dat er verkeersinformatie wordt uitgezonden (TI) - dat laaste kan je niet zelf, dat eerste zit als het goed is in de menus van jouw radio (onder RADIO SETTINGS).
Succes, F
Ik ken ook geen manier om achteraf terug te komen op de keuze ja of nee. Alleen is mijn ervaring wel dat je niet altijd blij hoeft te zijn met het alternatief. Overigens is het wel zo dat die vraag opnieuw komt als je de route opnieuw berekent EN de melding er nog steeds is. Je kunt daartoe het beste je bestemming "aanpassen op de kaart" en een stukje verschuiven.
* omleiding
De optie 'Omleiding' biedt je de mogelijkheid om een probleemlocatie te vermijden. De afstand die je kunt kiezen (1, 5, ... km) geeft aan waar de locatie zit die je wilt omzeilen.
* file informatie via HU-803
De radio geeft geen file informatie door. Wel kan de radio een CD/cassette onderbreken voor een gesproken bulletin. Daarvoor moet TA (Traffic Announcement) aan staan en moet de zender aangeven dat er verkeersinformatie wordt uitgezonden (TI) - dat laaste kan je niet zelf, dat eerste zit als het goed is in de menus van jouw radio (onder RADIO SETTINGS).
Succes, F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum