S60 D5 '02

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Swedish_90
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo allemaal,

Wij staan op het punt om een S60 D5 Edition te kopen, en ik zou graag willen weten waar op te letten. Het gaat om een D5 van november 2002 die plm. 88.700km gereden heeft. De auto is o.a. uitgerust met de Mobility- en de Premium-line. Hij heeft ook Select lederen bekleding (Off Black) en metallic lak (Silver). Een snel antwoord wordt op prijs gesteld, aangezien de beslissing zeer snel gemaakt moet worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
DenisBos
2nd Gear member

Ik rijd nu net een paar dagen rond in een S60 D5 van okt 2001 met 180.000 km op de teller. Heerlijke auto wat mij betreft, beste keuze ooit. Maar ja, echt lang ervaring ermee heb ik dus nog niet ::wink:

Belangrijkste waar ik zelf op heb gelet is hoe de motor klinkt en of er geen 'rammeltjes' in de auto zitten tijdens het rijden. Ook de remmen even goed proberen. De motor moet bij continue toeren vrij rustig klinken, ook bij hoge snelheden. Bij gas indrukken bromt hij een beetje als een 6-cyl. Maar goed er zijn vast mensen met meer verstand van zaken...

Just my 2 cents,
Denis
Volvo S60 D5 Intro Edition / 2001 / Dark Grey Pearl / 225x17inch Tethys
the fonz
4th Gear member

kwa rammeltjes kun je het bij een D5 altijd mis hebben. Maar Jappaners kampen met dezelfde problemen. Mijn vader heeft een V70 D5, inmiddels 90.000km op teller. vanaf het begin heeft hij last van een rammeltje dat er maar niet uit gaat.

tevens kampen wij met het D5 geluid bij 2900 toeren. Lees: op autosnelweg 140 km/u. Bij 150 is deze over en komt deze ook niet terug tot de 210km/u. DIt is, zoals je wellicht weet een typische D5 kwaal. het is maar dat je het weet.

Mijn tip aaan jou is dan ook om de wagen, alvorens koop over te gaan, eens goed ''af te raggen''. Let vooral op het geluidje bij 140 km/u. Ik kan alleen zeggen als je erop gaat letten dat het gaat vervelen. Je trapt dan automatisch door tot min 150 km/u. Ik bedoel maar. Als mijn vader dit van te voren geweten had, had hij deze wagen niet geleasd. Groot gelijk vind ik. Echter, als je voor prive gebruik veel kilometers maakt, en je (terecht) geen 2.5 D wilt rijden maar een krachtige D5, dan vind ik dat je deze D5 gewoon moet aanschaffen. (let tevens op de vebrruiksmeter bij het constant goed gas geven). Verder rijd ik er dagelijks in en kan niet meer kwijt dat de D5 een prachtmotor is. Zoveel kracht op de autosnelweg. Superieur gewoon.

Het kilometeraantal van je toekomstige D5 is feitelijk zo klein. Een D5 met zo weinig km's is dan ook moelijk te vinden. Wat dat betref hoef je niet te twijfelen aan de kwaliteit, zeker niet als het een dealer betreft. Betreft het geen dealer, zou ik, als ik jou was, even langs de ANWB gaan en een onafghankelijke keuring laten verrichten. Kost je misschien 75 euro, maar je hebt dan zekerheid.

Succes bij de aankoop en laat ff weten wat het geworden is.
NOS
7th Gear member

die resonantie bij 2900 toeren is een fout van motormanagement. hoe klinkt de motor als hij koud start en warm stationair draait, dat is ook wel belangerijk
the fonz
4th Gear member

Ik heb hier op dit forum gelezen dat het een mankement was dat normaal was voor een D5. In de garage zeiden ze zelfs dat ze niks hoorden?!! Maar hier was niks aan te doen, behalve tunen eloof ik, dan verschuif je het probleem, niet?

Op zich merk ik dat de D5 steeds meer geluid maakt bij stationair. hij begint steeds meer op een mercedes/taxi te lijken qua geluid. Maar wat bedoel je dan precies met motormanagement fout?
NOS
7th Gear member

heb ik ergens gelezen, iemand dacht dat het op te lossen door de auto te chiptunen. dan heb je het in plaats van bij ongeveer 140km/h bij 160km/h. of het werkt? geen idee :?:
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik heb zo'n 80.000 met mijn S60-D5 gereden en hem alleen maar weggedaan omdat ik de XC70 wilde.
Perfecte auto, nooit problemen mee gehad. Aanrader dus.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
NOS
7th Gear member

onze v70 d5 rijdt ook erg goed alleen deed die het direct na aankoop niet meer. (kapotte injectoren)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”