Hallo,
Afgelopen weekend heb ik mijn eerste S40 gekocht. Ben er zeer blij mee. Wat me opviel: klopt het dat zo ongeveer alle dashboardverlichting een beetje ondefinieerbaar lichtgroen is, maar dat de symbooltjes van de lichtschakelaar links ineens oranje-achtig verlicht zijn???
leek mij een beetje vreemd...
Grtz,
CG
Lichtschakelaar
- menjo
- 7th Gear member
Dat was bij die van mij ook. Lampje zag er niet uit alsof het ooit vervangen was (want volgens mij moet je daarvoor solderen), dus ik denk dat het zo hoort.
Of misschien hoort het niet zo en heb je dit weekend mijn oude auto gekocht :? hoewel ik nog niet gehoord heb dat ie verkocht is...
Of misschien hoort het niet zo en heb je dit weekend mijn oude auto gekocht :? hoewel ik nog niet gehoord heb dat ie verkocht is...
- marissen
- 3rd Gear member
Bij mij geven ze dezelfde groene kleur als de rest van het dashboard (bwjaar 2002)
alleen de HU-1205 en de Ecc geven wat witter licht vergeleken bij de rest van de verlichting.
alleen de HU-1205 en de Ecc geven wat witter licht vergeleken bij de rest van de verlichting.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- snorremans
- 5th Gear member
Bij de dealer een lampje halen met een blauw/groen condoompje erop is orgineel volvo en klaar
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- Paul
- Geartronic member
Bij ons was alles gewoon groen hoor, nu weet ik wel dat na ongeveer 3 jaar trouwe dienst een aantal lampjes zijn vervangen..
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Hallo,
Zojuist even naar die lichtschakelaar gekeken. Ik had al begrepen dat je die loshaalt door aan de onderkant twee schroeven los te halen. Daarna probeerde ik de schakelaar naar voren te trekken, maar hij gaf nogal wat weerstand en ik kreeg hem nauwelijks naar voren. Komt dat doordat de draden misschien wat strak zitten, of zit er iets anders in de weg? Ik ben namelijk een beetje bang om de boel kapot te trekken bij mijn twee dagen nieuwe auto.
Overigens, het is een S40 uit september 1999, met de knop van de mistschakelaar rechts in het paneeltje, niet onderin.
Grtz,
CG
Zojuist even naar die lichtschakelaar gekeken. Ik had al begrepen dat je die loshaalt door aan de onderkant twee schroeven los te halen. Daarna probeerde ik de schakelaar naar voren te trekken, maar hij gaf nogal wat weerstand en ik kreeg hem nauwelijks naar voren. Komt dat doordat de draden misschien wat strak zitten, of zit er iets anders in de weg? Ik ben namelijk een beetje bang om de boel kapot te trekken bij mijn twee dagen nieuwe auto.
Overigens, het is een S40 uit september 1999, met de knop van de mistschakelaar rechts in het paneeltje, niet onderin.
Grtz,
CG
- snorremans
- 5th Gear member
Nee je was al op de goede weg de schroefjes los en aan de onderkant ongeveer 1 cm naar voren trekken en dan naar beneden trekken de draden zijn lang genoeg daar ligt het niet aancgraaf schreef:Hallo,
Grtz,
CG
suc6
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- snorremans
- 5th Gear member
Bij een phase 1, trek de knoppen er af en dan met een schroevendraaier met een haakse punt voorzichtig in de opening waar de knoppen hebben gezeten naar je toe trekken, in de bovenhoek beginnen en dan zo rond gaan zodat hetkompletepaneel eruit komt.Reint schreef:Hey,
Weet iemand misschien ook hoe je het dashboard: waar de draaiknoppen voor temperatuur enzo zitten los kan halen om de lampjes te vervangen??
Bij een phase 2 gaat het iets anders maar ik weet niet hoe.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- 2nd Gear member
Dan heb ik daar nog één vraag over:
Ik zag dat achter het paneeltje van de verwarmingsknoppen een printplaatje zit, waar kennelijk de knopjes voor achterruitverwarming, airco etc. en de lampjes van de binnenverlichting zitten. Als ik nu het paneeltje probeer te verwijderen om lampjes te wisselen, zoals hierboven werd vermeld (knoppen los, en dan bovenaan beginnen en rond werken), moet ik dan alleen het paneeltje lostrekken of moet het printje mee losgetrokken worden?
Grtz,
CG
Ik zag dat achter het paneeltje van de verwarmingsknoppen een printplaatje zit, waar kennelijk de knopjes voor achterruitverwarming, airco etc. en de lampjes van de binnenverlichting zitten. Als ik nu het paneeltje probeer te verwijderen om lampjes te wisselen, zoals hierboven werd vermeld (knoppen los, en dan bovenaan beginnen en rond werken), moet ik dan alleen het paneeltje lostrekken of moet het printje mee losgetrokken worden?
Grtz,
CG