Update van mijn 440

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Guestuser

Hallo mede Volvisten


Een update....

Heb vandaag de waterpomp ingebouwd....yep, bij min 12 graden ofzo!!
( ik hoor jullie denken.....die is gek ). Het resultaat mag er zijn..... een Volvo 440 die loopt als een Zwitsers uurwerk. Heerlijk, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het niet meer zag zitten met deze mooie Volvo. Het was niet alleen de waterpomp die kapot was, maar ook de hoogteregulering van de koplampen was kapot en als deze aanwezig zijn in de auto, moeten ze funktioneren anders komt de auto niet door de TÜV. Is nu ook gemaakt, vervangen door normale koplampen.

Nu alleen nog enkele kleine details aan mijn auto en ik kan/ga de komende jaren genieten van een fantastisch mooie en prettige auto.

Wim
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

netjes opgelost met die vorst :-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

moet er niet aan denken, of ik zou eerst een iglo om me heen moeten bouwen en die dan warm stoken met een vuurtje.

Jammer dat die autokoplampen er niet meer opzitten, is toch iets wat ik mis op die oudere auto's.

In Duitsland hebben veel auto's het, al hoop 240's die ik heb bekeken haddden hoogteverstelbare koplampen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Guestuser

mightyspawn schreef:moet er niet aan denken, of ik zou eerst een iglo om me heen moeten bouwen en die dan warm stoken met een vuurtje.

Jammer dat die autokoplampen er niet meer opzitten, is toch iets wat ik mis op die oudere auto's.

In Duitsland hebben veel auto's het, al hoop 240's die ik heb bekeken haddden hoogteverstelbare koplampen.

Bij mijn 440 was is het 'leuchtweiteregulierung-systeem' een gesloten systeem. Dit betekende bij vervanging een kostenpost van € 300,00. Er zijn ook electrische systemen. Dit vervangsysteem kost ongeveer € 100,00. Omdat ik totaal geen idee had over het hoe en wat wilde ik niet investeren in een electrisch systeem en heb ik gekozen voor simpele stelschroeven.

Wim
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”