Dringend Hulp nodig Radio in code

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Volvo-mania
Starter

heey
mensen
ik ben hier nog
niet lang maar ik heb dringend
jullie hulp nodig

ik heb een volvo 780
met een originele radio

alleen nu heb ik me distributie riem
vernieuwd
dus ook accu pool eraf gehaald

maar nu staat de radio in code en die heb ik niet
en nu heb ik 2 keer de code verkeerd ingedrukt
omdat er een code in het boekje stond maar niet goed
was en
nu geeft de radio alleen maar aan : OFF
ik wil geen andere radio
hebben

Grtn
Sebas
Battlecruiser
8th Gear member

Heb je niet het bijbehorende metalen nummerplaatje aan je sleutelbos? Bij dit type radio hoort eigenlijk een klein metalen plaatje van 1,5 x 3 cm met heel vaag erop een viercijferig nummer.

Heb je het nummer niet, dan kan een Volvodealer je helpen. Ze kunen met de voertuiggegevens de radiocode opsporen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Volvo-mania
Starter

maar de radio geft nu OFF aan
dus ik kan nou geen code meer ingeven
hoe los ik dat op ?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Volvo-mania schreef:maar de radio geft nu OFF aan
dus ik kan nou geen code meer ingeven
hoe los ik dat op ?
Een uur op spanning laten staan.
Volvo-mania
Starter

moet ie dan gewoon een uur op contact blijven staan ?
met de radio aan ?
epenh
Starter

Volvo940Estate
Ron Volvo
Starter

Hallo Sebas,
als je 3 keer de verkeerde code hebt ingetikt moet je de radio 2 uur op accuspanning aan laten staan, je kunt het dan opnieuw proberen. Als je de code niet hebt kan je dealer die geven, kost normaal gesproken 19,00 euro.
Op Volvo700vereniging staat iemand die de code gekraakt heeft door de radio te openen en een rekensommetje op een aantal diodes los te laten.

Succes
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Ron Volvo schreef:Hallo Sebas,
als je 3 keer de verkeerde code hebt ingetikt moet je de radio 2 uur op accuspanning aan laten staan, je kunt het dan opnieuw proberen. Als je de code niet hebt kan je dealer die geven, kost normaal gesproken 19,00 euro.
Op Volvo700vereniging staat iemand die de code gekraakt heeft door de radio te openen en een rekensommetje op een aantal diodes los te laten.

Succes
als je dan je uren gaat berekenen kan je 'm beter opvragen volgens mij... :D
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Volvo-mania schreef:moet ie dan gewoon een uur op contact blijven staan ?
met de radio aan ?
Ja je moet de auto op contact zetten, na een uur kan ook 2 uur zijn springt het scherm weer op CODE i.p.v. OFF, ik heb dit ook gehad met mijn SC805 model origineel Volvo. Succes.

Staat de code ook niet aan de onderzijde van de radio of misschien aan de onderzijde van de uitneembare asbak?? o.i.d.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Baseman
4th Gear member

Ron Volvo schreef:Hallo Sebas,

Succes
Niks rekenen, is gewoon een CD-tje van.

Welk type radio is het exact, en als je hebt ook het serienummer, dan zal ik eens kijken, cd-zit al in de player...;-)
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

TIP: zet de radio pincode in je telefoon, gewoon opslaan als telefoonnummer!
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Baseman
4th Gear member

marsm104 schreef:TIP: zet de radio pincode in je telefoon, gewoon opslaan als telefoonnummer!
Dat valt niet mee als je de code al kwijt bent of een auto/radio aanschaft zonder code, en daar gaat het hier om toch?
Monsieur Duquai
1st Gear member
Contacteer:

Idem probleem. Ik ken mijn code (nu wel weer). Nog niet duidelijk is of de radio 2 uur uit moet staan terwijl het contact aan staat. Ik ga dit nu zo proberen en beloof na oplossing nog even te posten....
Baseman
4th Gear member

Als je de radio aan zet en het display geeft de melding OFF of EEE dan zit er niets anders op, dan de sleutel in stand KPI te draaien (dus niet de stand waarbij je licht al aan gaat) en vervolgens de radio in te schakelen. Deze blijft 2 uur lang de melding EEE geven, en gaat na 125 minuten (geklokt) over in CODE, waarna je de juiste code kunt ingeven.
Ik heb het vorige week getest met een SC-700, waar de dealer inderdaad 12,37 euro voor wilde hebben om de code terug te zoeken. Schandalig.

De radio moet dus aan, contact ook maar dan op KPI en dan horen we het rond half acht wel weer....;-)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Monsieur Duquai
1st Gear member
Contacteer:

Baseman schreef:Als je de radio aan zet en het display geeft de melding OFF of EEE dan zit er niets anders op, dan de sleutel in stand KPI te draaien (dus niet de stand waarbij je licht al aan gaat) en vervolgens de radio in te schakelen. Deze blijft 2 uur lang de melding EEE geven, en gaat na 125 minuten (geklokt) over in CODE, waarna je de juiste code kunt ingeven.
Ik heb het vorige week getest met een SC-700, waar de dealer inderdaad 12,37 euro voor wilde hebben om de code terug te zoeken. Schandalig.

De radio moet dus aan, contact ook maar dan op KPI en dan horen we het rond half acht wel weer....;-)
Klopt. Ik heb het deze week geprobeerd met het contact aan en de radio uit. Na 2 uurtjes de radio aan gedaan en ik kon de code weer invoeren. Lekker geluid toch die Volvoradio!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”