Rechter voordeur slot pinnetje

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Christophe
2nd Gear member
Contacteer:

Hallo

Ik heb sinds kort een probleempje bij het op slot doen van mijn wagen met mijn afstandsbediening. Als ik mijn op slot wil doen gaan al die pinnetjes naar beneden. Maar dat pinnetje van de rechter voordeur springt dan na een halve seconde weer naar omhoog. Resultaat: Alle deuren op slot behalve 1....

Na 3 of 4 keer proberen springt het pinnetje niet meer naar omhoog zoals het moet. Hetzelfde als ik het pinnetje manueel met mijn hand naar beneden duw. Ik voel dat het pinnetje naar omhoog drukt. Na 3 of 4 keer is het dan wel weer ok. Heel frustrerend. Vorig weekend was ik zo pissed -> Had manueel 3 keer het pinnetje naar omlaag geduwt. 4e keer bleef het pinnetje beneden. Toen heb ik op een redelijk krachtige manier mijn deur toegesmeten. En pinnetje vloog terug naar omhoog :evil: ...

Heb naar dealer eens gebeld. Zonder enig twijfel zei hij tegen me dat dit minimum 1 uur werk is ( > 100 euro...). Is er geen 'work-around'? Is dit software of het slotmechanisme zelf?

Enig idee?
Vriendelijke groeten

Christophe
Volvo V70 D5 2003
volvogrill
2nd Gear member

christofer,het probleem ligt in rv portierslot,compleet vernieuwen,
als je bij volvo dealer in onderhoud bent,dan kan je eventueel ovb
deels claimen. :?:
IkeV70
5th Gear member

Het is een bekend zwak punt. Bij mij vertoont het lv portier slot dezelfde symptomen.
Het slot zelf kost ook nog eens rond de 100,-. Dat kun je ook bij dat uur arbeidsloon optellen.

Een seconde of 20 na afsluiten springen de deuren in de safe-lock stand (o.i.d.) Ik denk dat de deur dan alsnog op slot zit.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”