mijn volvo V40 2.0 uit 1996 geeft nooit het goeie brandstofniveau aan.
mijn tank is voor 3/4 vol en geeft aan dat ik nog 115KM kan rijden volgens de boordcomputer,en te digitale tankmeter geeft maar 2 streepje aan.
ik heb de branstofpomp al vervangen maar nog het zelfde.
wie heeft hier ervaring mee en weet wat ik eraan kan doen???
onjuist brandstofniveau volvo V40
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat je dezelfde boordcomputer hebt als in een Volvo 480.
Bij deze boordscomputer kan je zelf de hoeveelheid brandstof instellen. Dit doe je door contact te maken als je boordcomputer op "range" staat. Bij het contact maken houd je de reset knop ingedrukt totdat de boordcomputer de tankinhoud laat zien. Nu kan je met een kleine schroevendraaier het stelschroefje stellen. Dit schroefje zit tussen de twee bedieningsknopjes in en achter het kunststof dat het "huis" van de draaiknop+bedieningsknopjes vormt.
Bij deze boordscomputer kan je zelf de hoeveelheid brandstof instellen. Dit doe je door contact te maken als je boordcomputer op "range" staat. Bij het contact maken houd je de reset knop ingedrukt totdat de boordcomputer de tankinhoud laat zien. Nu kan je met een kleine schroevendraaier het stelschroefje stellen. Dit schroefje zit tussen de twee bedieningsknopjes in en achter het kunststof dat het "huis" van de draaiknop+bedieningsknopjes vormt.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- hadico
- 5th Gear member
Nee dat gaat bij deze anders Arjen het niveau is wel aan te passen via de systeemtester van volvo maar dan moet je dus vooraf wel weten hoeveel er in de tank zit.
Is alleen de pomp of het cpl.te tankelement vervangen?, mogelijk losnemen en dan handmatig de drijver bewegen dan kun je iig zien of de standen kloppen .
Wat bij deze ook nog weleens gebeurt is dat een van de draden van het element in de tank afbreekt of loskomt (twee dunne zwarte).
Is alleen de pomp of het cpl.te tankelement vervangen?, mogelijk losnemen en dan handmatig de drijver bewegen dan kun je iig zien of de standen kloppen .
Wat bij deze ook nog weleens gebeurt is dat een van de draden van het element in de tank afbreekt of loskomt (twee dunne zwarte).
- eighteenwheeler
- Starter
heb ik geprobeerd maar veranderd niets