V50 2.4 met geartronic

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Frequent driver
Starter

Ik ben mij aan het orienteren op een nwe auto en de V50 staat ook op mijn shortlist. Zomers rijd ik met caravan, beladen circa 1400kg.

Wat zijn de ervaringen met de V50 140pk 2.4 uitgerust met geartonic?
Voldoende koppel en vermogen of toch beter een 170pk versie?
Is de geartronic een comfortabele, niet nerveuze en snel schakelende automaat?
Summum
6th Gear member

Die uitvoering rij ik inmiddels een jaar tot volle tevredenheid. De 140 pk vijfcilinder geeft een heerlijke roffelend geluid, en als het gas er op gaat dan wil hij best vooruit. Ik heb ook de 170 pk gereden en vond het verschil niet noemenswaardig, in ieder geval geen € 2.000 waard. Ik heb dus gekozen voor extra uitrusting in plaats van zwaardere motor. Nog geen moment spijt van!

De geartronic werkt subliem, normaal gesproken schakelt hij zijdezacht. Alleen bij gas los en weer intrappen op lage snelheid geeft hij soms een klein schokje. Verder reageert hij heel vlot en kun je er uiterst comfortabel mee zoeven. De Geartronic (handbediening) stand gebruik je twee keer voor de lol. Daarna nooit meer, want zelf schakelt hij veel beter.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Zelf heb ik de 2.4 i. Extra vermogen is voornamelijk merkbaar boven de 4000 toeren. Kijk eens bij www.caravantrekker.nl voor de prestaties.
Wat ik wel kan aanbevelen is de automatische niveauregeling (standaard op de estate-line).
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”