stotteren op benzine

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

heren, de 145 startte vanochtend niet direct op gas, vandaar dat ik hem toen op benzine heb gestart, dit ging, maar wel gepaard met een behoorlijke rook ontwikkeling. en de motor liep vreselijk beroerd, het leek wel of hij maar op 1 of 2 cilinders liep.

op gas doet hij dit niet, het membraan van de stromberg is heel, de kelk is afgevuld met olie...
benzine filter is net vervangen.

iemand enig idee?

op gas loopt hij perfect, benzine gaat hij als hij warm is stotteren bij vol gas rijden.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

sproeiernaald gaar??

Die van mij loopt helemaal niet meer op benzine, als ik hem op benzine zet dan loopt hij veel te rijk. Het klinkt trouwens net als mijn probleem en dat had te maken met valse lucht....
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Lijkt me inderdaad een geval van versleten sproeiernaald en zitting.
Strombergs hebben daar erg veel last van bij langduring op LPG rijden.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

is dat te reviceren? of moet ik opzoek naar een andere carb?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

Volvo plaza, een stromberg voor weinig (142 die in de poeier ligt)
Gebruikersavatar
Klaasjan
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 26.12.2007 - 08:46

[urlhttp://www.volvo-plaza.nl/index.php?option=com ... &Itemid=32] deze bedoel ik[/url] Hij woont in Weert
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

hmmm, staan er genoeg voor niet al teveel geld op marktplaats, alleen ga ik er niet een kopen van een lpg auto, dan heb ik zo meteen hetzelfde probleem...

maar bedankt voor het meedenken!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Een onbekende gebruikte aanschaffen is inderdaad vragen om dezelfde problemen.
Zelf reviseren is volgens mij goed te doen.
Bij nordicar hebben ze een stromberg revisieset voor 55 euro (en daar gaat nu 15% af).

Daar zitten nog geen revisie onderdelen bij voor de gasklep, maar die heb je alleen nogdig als hij daar valse lucht zuigt. Een gasklep revisieset kost 17 euro.

Het Haynbes Weber carburetor manual kan daarbij erg handig zijn (staat de Stromberg ook in).

Wellicht kun je een tweedehandse kopen voor weinig waarvan je weet dat hij versleten is, maar met een goed huis. Dan kun je die reviseren terwijl je met je eigen rijdt.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Je zou ook alleen de naald kunnen vervangen.
Eigenlijk moet dan ook het busje vervangen, maar ik heb alleen de naald gedaan.
Bij het kopen van een tweedehands stromberg weet je nóg niet of daar de juiste naald in zit, dus inderdaad: vragen om moeilijkheden.
(De naald kost wél iets van 23 euro hoor!)
Je zou natuurlijk eerst eens even bij een garage kunnen vragen of ze willen proberen om hem op benzine af te stellen met een C.O. meter. Dan weet je snel of het niet alleen in de afstelling zit.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”