Ik heb een 2de hands volvo 440 1.8i lpg bouwjaar 95 op de kop getikt met nogal wat uitdagingen.
Als hij warm is rijd en schakelt hij als een zonnetje en is het een heerlijke auto. Als hij koud is heeft hij de volgende problemen :
Starten is lastig, het g2 systeem lijkt gelijk te willen starten op gas, wat niet echt lekker gaat. Starten op benzine en dan manueel overschakelen gaat beter. Verder loopt hij niet mooi stationair, ook niet als hij warm is, de pruttelt hij behoorlijk. Verder lijkt de accu niet echt sterk meer, starten met lichten aan is al lastig.
Als hij koud is schakelt hij vrij lastig van 2 naar 3 en erg lastig van 4 naar 5.
Het enige wat ik weet van de verkoper is dat de distributie riem na 15000 km's rijden vervangen moet worden.
Ik wil eigenlijk op dit moment al het nodige onderhoud doen. Wat is jullie ervaring wat op dit moment zou moeten gebeuren, hij heeft 263000 km gereden.
Elk advies is welkom.
Met vriendelijke groet,
Stephan
volvo 440 1.8i bj 95 LPG (volvo tank) - onderhoud
-
- 1st Gear member
Stefan, Uit eigen ervaring zou ik zeggen:
-Haal de stappenmotor even los en reinig deze. En vergeet vooral de electromagneten van de verdamper los te maken en deze "stifjes" schoon te maken. Mocht dit niet helpen, electromagneten vernieuwen.
Zit je verdamper btw boven ergens in het motorcompartiment bevestigd, of laag, achter de bumper bv?
-De accu moet je gewoon vervangen.
-Nieuwe riem is bij de 440 om de 90.000km als ik het goed heb. Je bent er met 263.000 dus weer aan toe!
Naast bovenstaand zou ik er even een nieuw oliefilter indraaien, 4 nieuwe bougies en wellicht even de ontsteking nakijken.
succes met je volvo!!
-Haal de stappenmotor even los en reinig deze. En vergeet vooral de electromagneten van de verdamper los te maken en deze "stifjes" schoon te maken. Mocht dit niet helpen, electromagneten vernieuwen.
Zit je verdamper btw boven ergens in het motorcompartiment bevestigd, of laag, achter de bumper bv?
-De accu moet je gewoon vervangen.
-Nieuwe riem is bij de 440 om de 90.000km als ik het goed heb. Je bent er met 263.000 dus weer aan toe!
Naast bovenstaand zou ik er even een nieuw oliefilter indraaien, 4 nieuwe bougies en wellicht even de ontsteking nakijken.
succes met je volvo!!
Volvo 440 1.8 Sportline '96
Ford GP Jeep '41
Ford GP Jeep '41
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Valt weinig aan te reinigen want het is geen ventiel maar een bediening van de gasklep dus raad ik aan om hem te vervangen als hij niet werkt41gp schreef:Stefan, Uit eigen ervaring zou ik zeggen:
-Haal de stappenmotor even los en reinig deze. .
Kijk even of hij reageerd als je gasgeeft met de hand je kan hem dan zien bewegen. Er is nog een ander manier maar een heel gedoe om uit te leggen.
Het kan natuurlijk zijn dat hij een keer telaat is vervangen.41gp schreef: -Nieuwe riem is bij de 440 om de 90.000km als ik het goed heb. Je bent er met 263.000 dus weer aan toe!
Verder raad ik aan om meteen! je kleppen te stellen. Is vaak de grootste bron van ergenis als het gaat om gas, ik raad aan om dit om de 15000 a 20000 kms te doen.
En qua slecht starten kijk even of als massapunten on en rond je accu, motor en startmotor ok zijn, zoja vervang de accu.
Verder wens ik je een fijne tijd met de volvo en op het forum

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07