stekker stappenmotor

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
hpgt
1st Gear member

Beste mensen

Onlangs heb ik bij demonteren versnellingsbak, stekkertje van de stappenmotor laten afbreken. Het gaat om een 44o uit 94 op LPG G3. Ik krijg de auto met pijn en moeite gestart, maar het lijkt of die zichzelf smoort. Alleen boven de 2000 toeren loopt ie normaal.
Weet iemand een schema van hoe je zo'n kabelboom correct aansluit. Het gaat om het stekkertje van de gasklep, wat links vertikaal op de stappenmotor zit.
S.Brouwer
2nd Gear member

Is de stekker van de draden af of is de stappenmotor zelf stuk?
anders zou je er schuif stekkers aan kunnen maken.

Neem aan dat je de linker stekker bedoelt.
Afbeelding
hpgt
1st Gear member

Of de stappenmotor stuk is weet ik nog niet. Bij mij zit ie trouwens aan de achterkant, ik heb een 1.8i. Ik heb inmiddels een stekkertje van een renault clio, maar die heeft andere kleurtjes. Ik weet alleen niet welk draaitje ik aan welk nummertje moet solderen. Loopt van 1 tot en met 4. Ik heb een bruin draadje, een groen een geel witte en een groen witte volgens mij. Het is een beetje vies.
hpgt
1st Gear member

Sorry, het is inderdaad het linkerstekkertje. De stappenmotor zit aan de achterkant. Mijn excuus
hpgt
1st Gear member

BEste mensen. Ik heb van de Volvo dealer een schema gekregen en de draadje zitten weer in de goede volgorde aan de stekker. Bedankt voor de reacties.
Motor is nog niet goed, waarschijnlijk heb ik een kapotte cilinder, maar ik maak daar ff een nieuwe topic van.
S.Brouwer
2nd Gear member

Ik heb ook (tot gister) last gehad dat als de motor onder de 1200 toeren kwam terug viel/smoort. Nu kwam ik er achter dat de zender op m'n versnellingbak loszat.
Deze zit tegen het blok aan boven op het vliegwiel en zit vast met 2 boutjes. Misschien dat deze bij jou ook los zit.
hpgt
1st Gear member

Nee die zat goed vast, maar volgens mij is de lektronika nu opgelost. Bedankt voor je reactie
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”