Volvisti,
Tijdens het rijden op de cc ervaar ik te pas en te onpas lichte schokjes. Dit komt alleen voor als ik op gas rijd. Op benzine heb ik dat niet. Is dit voor iemand herkenbaar, en waar zou je moeten beginnen met zoeken. Ik ga ervan dat de boosdoener de cc niet is.
940 estate uit 1996 op lpi G3
File rijden (op lpg) zonder cc is ook nauwelijks mogelijk daar de auto dan ook schokkend gaat rijden. In z'n een of twee zonder gas te geven. Maar ik weet niet of dat iets met het bovenstaande te maken heeft. Stationair loopt de auto zowel op gas als benzine heel mooi.
Alvast bedankt voor het meedenken
(bdp sensor pas vervangen en brandstof relais vanwege starproblemen, maar voor deze vervanging was het bovenstaande euvel ook al aanwezig)
Cruise control/ schokjes [opgelost]
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Controleer de spanning van je bdp sensor eens, meten tussen de rode en blauwe draad met een multimeter op wisselspanning hij moet dan stationair minimaal 2volt aangeven.
Ook kun je de zekeringen van je gasinst. eens losnemen en terugplaatsen het systeem is zelflerend word hierdoor dus gereset.
Ook kun je de zekeringen van je gasinst. eens losnemen en terugplaatsen het systeem is zelflerend word hierdoor dus gereset.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
- Locatie: Assen
BDP sensor is pas nieuw; helaas heb ik geen multimeter......
Zekeringen (voorin; kastje naast de accu) heb ik al los gehad en kastje schoongemaakt.
Motor schokt (af en toe) TIJDENS rijden op gas EN merk je dus het best op als je constant rijdt op cc. Bij gas bijgeven merk je niets.
En zonder rijden op cc merk je alleen (bijv. op de snelweg) bij lange stukken rijden.
Kan het liggen aan het uitlaatsysteem vanaf de motor; (bouten niet goed vast) eventueel valse lucht zodat de lambda sensor af en toe verkeerde info krijgt ??
Zekeringen (voorin; kastje naast de accu) heb ik al los gehad en kastje schoongemaakt.
Motor schokt (af en toe) TIJDENS rijden op gas EN merk je dus het best op als je constant rijdt op cc. Bij gas bijgeven merk je niets.
En zonder rijden op cc merk je alleen (bijv. op de snelweg) bij lange stukken rijden.
Kan het liggen aan het uitlaatsysteem vanaf de motor; (bouten niet goed vast) eventueel valse lucht zodat de lambda sensor af en toe verkeerde info krijgt ??
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ik vermoed dat er zich een (klein) ijsklontje vormt aan het uitstroompijpje van de LPi injector.
vooral omdat je schrijft met rijden bij langere stukken.
op zich kan dat geen kwaad, telkens als zo'n ijsklontje loskomt, heb je eventjes een rijk(er) mengsel.
vooral omdat je schrijft met rijden bij langere stukken.
op zich kan dat geen kwaad, telkens als zo'n ijsklontje loskomt, heb je eventjes een rijk(er) mengsel.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ik pin me er niet 100% op vast, maar de symptomen komen wel heel erg overeen.
Vialle heeft hier messing ijspijpjes voor, het kan een oplossing zijn.
maar, het kan net zo goed dat een injector niet helemaal correct gericht staat.
eerst controle hiervan is dus belangrijk!.
de injectors horen exact op de inlaatklep gericht te zijn, anders spuit het lpg tegen de cilinderwand, dat geeft dan dezelfde symptomen.
ik zou daarom eerst contact opnemen met de inbouwer, of een Vialle specialist, al is het maar om zijn visie/ervaring hierover te horen.
Vialle heeft hier messing ijspijpjes voor, het kan een oplossing zijn.
maar, het kan net zo goed dat een injector niet helemaal correct gericht staat.
eerst controle hiervan is dus belangrijk!.
de injectors horen exact op de inlaatklep gericht te zijn, anders spuit het lpg tegen de cilinderwand, dat geeft dan dezelfde symptomen.
ik zou daarom eerst contact opnemen met de inbouwer, of een Vialle specialist, al is het maar om zijn visie/ervaring hierover te horen.