ik heb een leuke oflijfgroene volvo 460 op het oog met 225.000 op de teller
het is een 1.8
nu is mijn vraag of deze hand bakken deze kilomterstanden aan kunnen en hoe lang ze gemiddeld mee gaan.
weet iemand dit? zou het graag snel horen
groetjes
advies nodig 460
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
ik heb het al gedaan voor je.
Waar je op moet letten.
1) Roest bij de wielkastranden
2) Stationair goed lopen.
3) Schakelt de bak lekker ( iets zwaar is normaal )
4) Distributieriem + spanrollen + waterpomp gedaan na 7 jaar of 90.000 km.
5) Uitlaat niet lek
6) Bij flink remmen goed rechtdoor blijven gaan.
7) Doet de achterruitverwarming het.
Geen rode kopen (snel dof)
9) In het verleden geen gas ingezeten ( carb. modellen zijn bij uitbouw een drama )
10) Bij een 440 waar al gas inzit, wanneer de kop vervangen ( met gas gaat de kop maar 150.000 mee al zijn de menigen verdeeld )
11) Geen water op de plek van het reservewiel
12) Airco modellen vloeistoffen op niveau? Werking goed. Airco bij de 400 series = gevoelig en vaak te duur om te maken.
13) CVT bakken zijn niet best. Na 100.00 vaak al revisie nodig. Zoek op het forum verder, automaten heb ik geen idee zoek hiervoor ook even verder op het forum.
14) Verbruik van een 1.8i is rond de 1 op 11 bij normaal gebruik. Doe je je best zal je iets zuiniger kunnen.
succes!
hier is de link: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Waar je op moet letten.
1) Roest bij de wielkastranden
2) Stationair goed lopen.
3) Schakelt de bak lekker ( iets zwaar is normaal )
4) Distributieriem + spanrollen + waterpomp gedaan na 7 jaar of 90.000 km.
5) Uitlaat niet lek
6) Bij flink remmen goed rechtdoor blijven gaan.
7) Doet de achterruitverwarming het.

9) In het verleden geen gas ingezeten ( carb. modellen zijn bij uitbouw een drama )
10) Bij een 440 waar al gas inzit, wanneer de kop vervangen ( met gas gaat de kop maar 150.000 mee al zijn de menigen verdeeld )
11) Geen water op de plek van het reservewiel
12) Airco modellen vloeistoffen op niveau? Werking goed. Airco bij de 400 series = gevoelig en vaak te duur om te maken.
13) CVT bakken zijn niet best. Na 100.00 vaak al revisie nodig. Zoek op het forum verder, automaten heb ik geen idee zoek hiervoor ook even verder op het forum.
14) Verbruik van een 1.8i is rond de 1 op 11 bij normaal gebruik. Doe je je best zal je iets zuiniger kunnen.
succes!
hier is de link: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Dat kan die makkelijk hebben. Beter bij die stand dan bij 150.000. Dan heb je t gedonder dat alles vervangen moet worden. Rond 300.000 weer.
Koppeling kan alleen na verloop van tijd gezeik geven met in 1 en R komen
Koppeling kan alleen na verloop van tijd gezeik geven met in 1 en R komen
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36
beste gijsiej die km-stand mag echt geen probleem opleveren mits hij lekker schakeld, let wel op of de koppeling onderop,halverwegen of bovenin pakt als de koppeling heel hoog pakt zijn de koppelingsplaten versleten.
bij het schakelen naar de 1 hebben ze soms wel wat moeite. let wel ook op bijgeluiden aanjager uit radio uit iedereen in de auto mond dicht en goed luisteren naar geluidjes.
@ mightyspawn: wat moet 150.000 en 300.000 vv worden dan? mijne heeft nu namenlijk 288.000 gelopen(afgelopen dinsdag gekocht:P) en is perfect in orde! schakeld superstrak alleen koppeling zal komend jaar vv moeten worden
bij het schakelen naar de 1 hebben ze soms wel wat moeite. let wel ook op bijgeluiden aanjager uit radio uit iedereen in de auto mond dicht en goed luisteren naar geluidjes.
@ mightyspawn: wat moet 150.000 en 300.000 vv worden dan? mijne heeft nu namenlijk 288.000 gelopen(afgelopen dinsdag gekocht:P) en is perfect in orde! schakeld superstrak alleen koppeling zal komend jaar vv moeten worden
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
290.000KM op de klok.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ja klopt, let dan vooral op bereik van koppelingspedaal. Als die minimaal is, is de koppeling op. Zo heb ik er al eentje weg moeten doen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)