hallo allemaal!
vandaag heb ik een 960 opgehaald. Ben erg tevreden met de auto!
rijdt heerlijk!
alleen zit ik met wat kleine probleempjes:
- Het rechter achterportier sluit soms niet met de centrale vergrendeling.
- Ik moet de auto starten, vervolgens de sleutel iets terug draaien om alle verlichting en andere electrische apparaten te laten werken. (lijkt me dat dit niet hoort.)
- ik snap niet precies hoe ik 't dakje echt goed dicht krijg.
en dan nog een vraag.
Ik wil graag alle speakers in de deuren vervangen. Moet ik hiervoor de deurpanelen losmaken ? zo ja, kan ik dit los klikken? Of heb ik hier speciale tools voor nodig of iets?
graag hoor ik wat van iemand!!
wat kleine probleempjes met m'n nieuwe 960
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 00:32
- Locatie: Wilrijk - Antwerpen
Hey,
Van welk bouwjaar is de 960?
Als het nog het eerste model is zou je er in principe moeten komen met de roosters verwijderen, bij model V90 - S90 (MY95-96) moeten de complete panelen eraf dacht ik.
Waarschijnlijk is je contactslot versleten, en dat pompje van de CV zal waarschijnlijk ook z'n beste tijd gehad hebben.
Suc6.
kenny
Van welk bouwjaar is de 960?
Als het nog het eerste model is zou je er in principe moeten komen met de roosters verwijderen, bij model V90 - S90 (MY95-96) moeten de complete panelen eraf dacht ik.
Waarschijnlijk is je contactslot versleten, en dat pompje van de CV zal waarschijnlijk ook z'n beste tijd gehad hebben.
Suc6.
kenny
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15.06.2008 - 00:32
- Locatie: Wilrijk - Antwerpen
Die deurpanelen zal je wel ergens moeten losschroeven, en daarna voorzichtig lostrekken. Moet aan m'n 760 en 960 nog beginnen.Ebbe schreef:hey!
Bedankt voor je snelle reactie! De volvo is van '95.
Zijn de contactsloten te vervangen? Is dit een kostbare klus?
Zitten de panalen nog ergens vastgeschroefd? of kan ik dit gewoon lostrekken?
Ik heb al wel gesleuteld aan de 240 en de 850 (bij allebei panelen erafgehad). Jouw 960 is dus het nieuwe model (S-V90) als ik het goed begrijp. Jen kan eventueel het contactslot (of compleet slotenset) uit een sloper halen (met inbegrip sleutel). als je enkel het contactslot wil vernieuwen, met behoud sleutel,kan je best eens informeren bij de garage.
Suc6
Kenny
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
De panelen moeten langs de onderkant losgemaakt worden middels de witte clips. Speakerfront kan blijven ziiten, alleen het paneel van de bediening ramen moet je los maken.
Geen last van opgefrommelde deurpanelen aan de bovenkant? Indien je contact slot wil vervangen, moet je de sleutels laten resetten bij de dealer.
En proficiat met je aankoop. Een 960 is het summum van volvo uit de jaren negentig. 2.5 of 3 liter? Automaat of handbak?
Geen last van opgefrommelde deurpanelen aan de bovenkant? Indien je contact slot wil vervangen, moet je de sleutels laten resetten bij de dealer.
En proficiat met je aankoop. Een 960 is het summum van volvo uit de jaren negentig. 2.5 of 3 liter? Automaat of handbak?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Haal ook de glaasjes van de rode lampen op de deur los hier zit ook een clip op/achter, voor de voorportieren heb je eigenlijk wel een stukje speciaalger. nodig de witte clip aan de voorzijde onder de speaker zit diep naar binnen maar is met wat beleid wel te verwijderen.
Je kan hem hengelen met een lasdraadje waar je een haakje aan buigt kijk eerst maar eens hoe de andere clips eruitzien.
Het contactslot is alleen het elect. deel dit is een losse schakelaar word dan ook los geleverden zit met twee schroeven vast .
Je kan hem hengelen met een lasdraadje waar je een haakje aan buigt kijk eerst maar eens hoe de andere clips eruitzien.
Het contactslot is alleen het elect. deel dit is een losse schakelaar word dan ook los geleverden zit met twee schroeven vast .
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 21:14
bedankt!volvorider schreef:De panelen moeten langs de onderkant losgemaakt worden middels de witte clips. Speakerfront kan blijven ziiten, alleen het paneel van de bediening ramen moet je los maken.
Geen last van opgefrommelde deurpanelen aan de bovenkant? Indien je contact slot wil vervangen, moet je de sleutels laten resetten bij de dealer.
En proficiat met je aankoop. Een 960 is het summum van volvo uit de jaren negentig. 2.5 of 3 liter? Automaat of handbak?
't leer is inderdaad iets opgefrommeld aan de bovenkant. 2 vouwens zitten dr in.
Het is een 3.0 automaat, volledig leer en elec stoelen

Gister 300 km mee gereden! Rijdt echt perfect.
Alleen de wielen moeten uitgelijnd worden denk ik. Hij trekt iets naar rechts.
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Is vermoedelijk de standgever op de bak dit is eigenlijk zo'n beetje het enige wat stukgaat bij dezeautomaten maar mogelijk dat de storing mede veroorzaakt word door je contactslot hiervan kun je ook het losse schakelaargedeelte vervangen zit met twee schroeven vast .
Eerst maar laten uitlezen dan weet je het zeker.
Eerst maar laten uitlezen dan weet je het zeker.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 21:14
hadico!
bedankt voor je reactie!
Het was inderdaad een electrische storing, ik had nameljk m'n tomtom lader in de 12V zitten. Toen ik die eruit gehaald had was 't probleem over
.
Dat contactslot. Moet ik daarvoor naar een sloop? Of is zoiets gewoon nog te bestellen bij de dealer?
bedankt voor je reactie!
Het was inderdaad een electrische storing, ik had nameljk m'n tomtom lader in de 12V zitten. Toen ik die eruit gehaald had was 't probleem over

Dat contactslot. Moet ik daarvoor naar een sloop? Of is zoiets gewoon nog te bestellen bij de dealer?
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Defect is misschien kort door de bocht, maar een storingsmelding zit er wel in.Ebbe schreef:De lampjes van de programmakiezers(w,s,e) gaan knipperen.
Volgens het boekje is er een defect in de automaatbak
Wellicht kun je hier iets mee:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/13810
Mocht je geen AW30-40 hebben, kan ik die storingscodes voor jouw bak (als je het type even post) wel ophoesten.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 21:14
Excuses.. Ik ben een beetje een knuppel op volvo gebied.Baseman schreef:Defect is misschien kort door de bocht, maar een storingsmelding zit er wel in.Ebbe schreef:De lampjes van de programmakiezers(w,s,e) gaan knipperen.
Volgens het boekje is er een defect in de automaatbak
Wellicht kun je hier iets mee:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/13810
Mocht je geen AW30-40 hebben, kan ik die storingscodes voor jouw bak (als je het type even post) wel ophoesten.
Wat is aw30-40? En waar kan ik dat type vinden ?
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
AW30-40 is een versnellingsbaktype, AW staat voor Aisin Warner, 30-40 voor de typeaanduiding.
Het staat op het typeplaatje op je bak, maar ja, dat is geen pretje met dit weer, onder de auto kruipen.
Gelukkig staat er een VIN-decoder op de site:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... q=node/646
Hier kun je je volledige 17-karakters van je chassisnummer intoetsen en op vertaal klikken.
Je ziet dan, wat er af fabriek op de auto geleverd was.
(Er zitten wat mankementen in, doch de B230FK en automaatreeks gaat volgens mij goed)
Het staat op het typeplaatje op je bak, maar ja, dat is geen pretje met dit weer, onder de auto kruipen.
Gelukkig staat er een VIN-decoder op de site:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... q=node/646
Hier kun je je volledige 17-karakters van je chassisnummer intoetsen en op vertaal klikken.
Je ziet dan, wat er af fabriek op de auto geleverd was.
(Er zitten wat mankementen in, doch de B230FK en automaatreeks gaat volgens mij goed)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Jammer is alleen dat een 960 nooit met B230FK geleverd is....Baseman schreef:AW30-40 is een versnellingsbaktype, AW staat voor Aisin Warner, 30-40 voor de typeaanduiding.
Het staat op het typeplaatje op je bak, maar ja, dat is geen pretje met dit weer, onder de auto kruipen.
Gelukkig staat er een VIN-decoder op de site:
http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... q=node/646
Hier kun je je volledige 17-karakters van je chassisnummer intoetsen en op vertaal klikken.
Je ziet dan, wat er af fabriek op de auto geleverd was.
(Er zitten wat mankementen in, doch de B230FK en automaatreeks gaat volgens mij goed)
Naja jammer... die 6 cillinder is gruwelijk mooi
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat is zo, waarom ik hier een B230FK aanhaal? Geen idee, misschien door dat draadje over LPi, dat ik het daarmee verwarde.
Excuses.
Maar, de 6-cilinders staan er als het goed is ook in.
Excuses.
Maar, de 6-cilinders staan er als het goed is ook in.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2