Hallo beste mensen,
Mijn naam is Jarno en ik rij al wat jaartjes rond in mijn Volvo 440 1.8.
Met veel plezier heb ik +/- 2 jaar terug verlagingsveren onder mijn auto gemonteerd. Op deze manier kreeg de auto een "betere" look, en dat was ook de bedoeling.
Maar nu...auto is 2 weken terug afgekeurd voor de APK omdat de (VOOR)veren "los" zaten...als ik het goed heb begrepen schieten de veren los wanneer men de auto opkrikt.... (wellicht is dit probleem er altijd al geweest..en hebben de veren gewoon niet gepast..)
Dus nieuwe verlagingsveren besteld.... (verlagings-veren.nl) gemonteerd..en nog steeds hetzelfde probleem!! (betreft alleen de voorveren)
Heeft iemand een idee wat er mis gaat?...zou het aan de schokdempers liggen?
Ik sta nu op het punt om maar eens "kwaliteitsveren" te bestelen van Intrax..(european tuning)... Maar ben bang dat weer het zelfde probleem optreed.
(natuurlijk is het beter om gelijk gele Koni's te monteren ... maar zijn er ook nog andere oplossingen voor dit probleem?)
Graag jullie reactie,
Gr. Jarno
http://volvotuningproject.web-log.nl/vo ... index.html
Verlagingsveren 440
-
- 2nd Gear member
je zou de dempers kunnen inkorten, maar de vraag is of je dat wil. het gaat om de stang in je demper in korten nieuw schroefdraad erop en weer terug monteren
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Het ligt niet aan je shocks. Ik heb gele koni's icm verlagingsveren (weet ff het merk niet meer) En bij mij zitten ze ook los als de auto op de brug gaat. Moet dus met 3 man de auto laten zakken... Heel vervelend.
Denk dat het met de dure veertjes ook zo is
Zodra ik met mijn ophanging aan de gang ga, wil ik de bovenste veerschotel aanpassen zodat ze er niet meer uitschieten, en ik niet bij elke apk ze hoef om te wisselen.
Dit komt trouwens bij heel veel auto's voor die verlaagd zijn.
Denk dat het met de dure veertjes ook zo is
Dit komt trouwens bij heel veel auto's voor die verlaagd zijn.
-
- 3rd Gear member
Dit lijkt idd de oplossing. moeilijk realiseerbaar als je geen middelen hebt, informeer anders ff bij een bedrijf die in deze verlagingssetjes doen. Zij hebben ongetwijfeld meer ervaring met dit soort zaken en eventuele oplossingen.Sieger Everts schreef:je zou de dempers kunnen inkorten, maar de vraag is of je dat wil. het gaat om de stang in je demper in korten nieuw schroefdraad erop en weer terug monteren
- 440R
- 1st Gear member
PFF zeg....had eigenlijk gehoopt dat het op een wat makkelijkere manier zou gaan... Er zijn op dit forum nog wel meer mensen die hun 440/460 verlaagd hebben? Hebben zij dan geen problemen bij APK? of ben ik de enigste :-xschaefer schreef:Dit lijkt idd de oplossing. moeilijk realiseerbaar als je geen middelen hebt, informeer anders ff bij een bedrijf die in deze verlagingssetjes doen. Zij hebben ongetwijfeld meer ervaring met dit soort zaken en eventuele oplossingen.Sieger Everts schreef:je zou de dempers kunnen inkorten, maar de vraag is of je dat wil. het gaat om de stang in je demper in korten nieuw schroefdraad erop en weer terug monteren
-
- 2nd Gear member
De veren zitten alleen maar los als de auto onbelast is. Dus als de auto op zijn wielen staat zitten ze door het gewicht gewoon normaal.
Het afkeur is omdat ze niet deugelijk zijn bevestigd ( losse veren ). Maar voor de apk moeten ze wel héél erg los zitten wil het afkeur zijn. Bij originele veren en de auto op de brug zitten ze ook niet geheel meer ingeklemd.De verlagingsveren zijn ook korter, dus in principe logisch dat ze losser zitten. Bijpassende schokdempers is een juiste oplossing.
Het afkeur is omdat ze niet deugelijk zijn bevestigd ( losse veren ). Maar voor de apk moeten ze wel héél erg los zitten wil het afkeur zijn. Bij originele veren en de auto op de brug zitten ze ook niet geheel meer ingeklemd.De verlagingsveren zijn ook korter, dus in principe logisch dat ze losser zitten. Bijpassende schokdempers is een juiste oplossing.
- 440R
- 1st Gear member
Yep dit is het probleem!.. goed omschreven bedankt!460volvo schreef:De veren zitten alleen maar los als de auto onbelast is. Dus als de auto op zijn wielen staat zitten ze door het gewicht gewoon normaal.
Misschien enig idee welke schokdempers ik dan zou moeten gebruiken? (aangezien voorgaand bericht; bij gele koni's hetzelfde probleem houd)
Ben zelf ook op onderzoek..mocht ik de juiste oplossing hebben gevonden laat ik het hier uiteraard weten...misschien heeft een ander er ook weer wat aan!
-
- 2nd Gear member
Dan kom je toch al gauw uit op een schroefset..
Gezien het allemaal wat geld kost, kan je zoals eerder gemeld beter ff 2 originele monteren, en daarna gelijk weer omzetten. Voor het rijden maakt verlaginsveren natuurlijk niet uit, dan zitten ze toch vast.
Gezien het allemaal wat geld kost, kan je zoals eerder gemeld beter ff 2 originele monteren, en daarna gelijk weer omzetten. Voor het rijden maakt verlaginsveren natuurlijk niet uit, dan zitten ze toch vast.
-
- 2nd Gear member
ik heb van mijn 5 de orginele dempers ingekort 
-50 veren zitten er nu onder. voordeel hiervan is dat de auto nog redelijk comfortabel is maar wel erg stabiel. eigelijk heel simpel je zaagt de poot door onder het schroefdraad. draaid de poot af tot de gewenste dikte ivm topschotel en draait er nieuwschroefdraad op. dan nog een m6 boven in de poot maken (chemische verbinding icm scroefdraad) en klaar is je custom veerpoot. qua veiligheid boet je niets in want je gebruikt het "eigen" materiaal van de veerpoot

-50 veren zitten er nu onder. voordeel hiervan is dat de auto nog redelijk comfortabel is maar wel erg stabiel. eigelijk heel simpel je zaagt de poot door onder het schroefdraad. draaid de poot af tot de gewenste dikte ivm topschotel en draait er nieuwschroefdraad op. dan nog een m6 boven in de poot maken (chemische verbinding icm scroefdraad) en klaar is je custom veerpoot. qua veiligheid boet je niets in want je gebruikt het "eigen" materiaal van de veerpoot

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen