Even voorstellen

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
jappehelp
1st Gear member

Hey hallo allemaal!

Ik zit al een tijdje op het forum rond te lezen. Ben een nieuwe auto aan het uitzoeken en mijn oog is gevallen op de c30en de mini cooperd.

Nu zit ik eigelijk te twijfelen tussen de volvo c30 en de cooper. Waarschijnlijk zullen jullie allemaal zeggen dat ik voor de c30 moet gaan maar zit nog even te twijfelen misschien kunnen jullie mij een beetje helpen met mijn keuzen

mvg Jappe
Paul
Geartronic member

Nee hoor, je moet voor de cooper gaan. Veel meer ruimte...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
jappehelp
1st Gear member

scheelt het echt zo veel?
Stevys88
2nd Gear member

Ik heb nu een C30, maar zou hem nooit opnieuw kopen. Je kan niets meenemen, rammelt aan alle kanten, veel windruis op snelweg, niet geschikt voor de stad ivm sportonderstel. Echter een fantastische snelwegvreter, heerlijke stoelen, perfecte zitpositie, heerlijke audio, zeer goede wegligging.

Wel veel electronische problemen, en daar kan ik niet tegen.

Moest ik nu een auto kopen, graag een Accord maar dat ter zijde ;)
Volvo C30 2.0D Summum, Barents Blue, Body-kit + Spoiler, RTi, Dynaudio, Sportstuur, Sport-chassis, Leder Quartz - Dark Beige dash, 17"; Mestra, Sunblinds
Paul
Geartronic member

Van mij was het een grapje, want de C30 heeft hele makkelijke achterstoelen die je in een seconde plat hebt. Vervolgens heb je een vloer die vlak ligt. Je kan echt alles erin kwijt. Had er laatst 35 laptops inliggen (in dozen!) en dat ging uitstekend.

Over dat hij rammelt heb ik ECHT nog nooit last van gehad. Ik denk dat Stevy in een schade auto rijdt en die electrische problemen weet ik ook niet.

Overigens Stevy ben jij denk ik wel de allerjongste C30 bezitter.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Emetselaar
2nd Gear member

Ja volgens mij ook,

ik ben super blij met mijn c30, gewoon kort gezegd een super auto.
Rijd lekker, zit goed, en tja de ruimte achterin valt ook nog wel mee. EN de accesoires die je erbij kunt doen zijn ook heel goed.
De mini is wel heel gaaf, maar 1 nadeel! JE ziet hem zoveel rijden, en een c30 niet, en daar heb toch ook veel bekijks mee.

De keuze is aan jou natuurlijk.

Succes met kiezen!
1. C30 R-Design ice-white. 19 inch volvo velgen. Xenon, en er komt nog meer.

2. C30 kinetic 1.8, Black Stone. 19 inch tomason velgen. Mobilityline. Winterline. Bodykit.

3. (De tweede sleutel) V60 D3 R-Design, Caspian Blue.
ger1963
1st Gear member

De c30 koop je denk ik voor o.a het design en niet voor het praktische.
Verder een perfecte auto die heerlijk rijdt,stuurt en perfecte stoelen heeft.
Ger(C30 2.0 love it or hate it)
Thuurc
4th Gear member

Een oplossing voor een hard onderstel is natuurlijk geen sport onderstel kopen ;)

Ik denk dat het rammelen door de verlaging komt, dat is althans aannemelijk. Vervelend is het in elk geval! Heb je de dealer er al naar laten kijken als het je zo stoort?
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Stevys88
2nd Gear member

Over dat hij rammelt heb ik ECHT nog nooit last van gehad. Ik denk dat Stevy in een schade auto rijdt en die electrische problemen weet ik ook niet.

Overigens Stevy ben jij denk ik wel de allerjongste C30 bezitter.
Schadeauto: nee, nieuw gekocht, enige schade die hij ooit heeft gehad is een zotte rijder die met zijn trekhaak tegen de kentekenplaat voor heeft gezeten, maar die hebben ze netjes recht gemaakt.
Rammel: dealer heeft al ik weet niet hoe veel rammels weg weten te halen, sinds 3-weken zit er een nieuwe, echt een verschrikkelijk geluid, dealer kan niets vinden --> ze horen hem niet. Dat het door die verlaging komt, geloof het graag, wil daarom ook nooit meer zo'n stuiterbak ;)
Die sleutels van Volvo rammelen trouwens ook, dat stalen dingetje rammelt dan.
Elek problemen: bestaan uit het gister niet werken van de CD-wisselaar- ding was helemaal van slag (motor uitzetten bleek de oplossing, maar ik kan dat soort dingen niet hebben). Daarnaast is het motormanagement af en toe van streek heb ik het idee, dan stottert het gaspedaal heel erg (de reactie daarop dan) en verbruikt het schrikbarend veel (11L bij 80 in 5) Dealer heeft al allerlei sensoren vervangen maar het blijft om de zoveel tijd terugkomen, en gaat dan vanzelf weer weg. Stoelverwarming weigert af en toe op de passagiersstoel, hebben ze al een keer vervangen maar toen was de airco weer van streek.
Die ruimte: die stoelen plat gaat makkelijk, maar moet je niet als ik de stoel net 1-cm te ver naar achter hebben staan, dan moet je dus eerst je voorstoelen een beetje naar voren doen, dan de stoelen plat en je voorstoelen weer terugzetten. Hij is ook best ruim (met 4-mensen een weekend naar Parijs gaat uitstekend, alleen er past niets door dat ruitje ;) LCD-gekocht, laat maar leveren dus.
En die leeftijd: hij was van mijn moeder, die heeft nu een leaseauto van de zaak dus vandaar, kan ik ook niets aan doen, maar ben er wel blij mee hoor hihi (lease is een S40 1.6D btw, die ook rammelt ;)

Misschien ben ik wel een perfectionist (ben ik ook echt) en stoor ik me er daarom zo aan :roll:

En begrijp me niet verkeerd, is het niet dat ik uitgesproken negatief ben over de auto. Als dit een Fiat Panda forum (niets ten nadelen van die auto) was geweest had ik waarschijnlijk niet over rammels, elektronica e.d. lopen zeuren maar voor een auto van €45.000 valt het mij vies tegen. En als het komt door het Sport-Chassis moeten ze bij Volvo zorgen dat alles net wat strakker in elkaar zit zodat dat geen effect heeft.
Volvo C30 2.0D Summum, Barents Blue, Body-kit + Spoiler, RTi, Dynaudio, Sportstuur, Sport-chassis, Leder Quartz - Dark Beige dash, 17"; Mestra, Sunblinds
Poolrev
5th Gear member

Ik rij ook met 't verlaagde sport-chassis en heb helemaal nergens last van rammels. Alleen van cd's, als die los liggen in de deurvakken o.i.d. :wink: .

Ook 't stuiteren valt reuze mee, tenminste, dat vind ik. Ik heb voor m 'n C30 een MINI Cooper gereden en die stuiterde aanzienlijk meer. Maar ook dat vond ik niet hinderlijk, vele malen beter dan zo 'n Franse dweilbak (sorry voor de liefhebbers van Franse auto's onder ons, mochten die er zijn) :wink: . Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat...

Misschien ligt 't aan de gebruiker? :razz: :wink:

En de keuze tussen een MINI of een C30 is een lastige vind ik. Ze zijn beiden niet erg praktisch, al is de C30 wel een stuk ruimer. De MINI stuurt beter en heeft een (nog) beter onderstel, is meer een rijdersauto. De C30 is ietsjes meer op comfort gericht, meer een reisauto.
Maar het is vooral de prijs. De C30 zit veel beter in z 'n uitrusting en bovendien zijn de opties nog goed betaalbaar. De MINI is kariger uitgerust en bovendien zijn de opties schrikbarend duur. Ik heb toendertijd (1,5 jaar terug) een vergelijk gemaakt tussen de C30 en MINI. De MINI kwam ruim 5000 euro boven de C30 uit, met vergelijkbare uitrusting. Dat zal nu nog meer zijn als je de C30 in Sport uitvoering als uitgangspunt neemt...
Graph-x
4th Gear member

Stevys, voor alle duidelijkheid.
Heb niet de waan ideën dat de cooper nu beter is dan de c30.
Want deze vrouwen auto's (coopers) willen nog wel eens in de brand vliegen en
daar is de electronica echt een verschreking bij.
Niet willen starten en airco uitval enz enz....De C30 rammelen komt mij ook niet bekend voor de volvo sleutel rammelt? ken ik ook niet, en dat terwijl wij al een jaar in een v50 rijden en binnen kort ook een c30, tijdens proefritjes ook niks gehoord.Kort om een + 1 die op een c30 stemt, maar zoals iedereen al zegt de keus is aan jou, word het een gooise truttenbak of toch een c30.
Thrace Grumble
2nd Gear member

Stevys88 schreef: Elek problemen: bestaan uit het gister niet werken van de CD-wisselaar- ding was helemaal van slag (motor uitzetten bleek de oplossing, maar ik kan dat soort dingen niet hebben). Daarnaast is het motormanagement af en toe van streek heb ik het idee, dan stottert het gaspedaal heel erg (de reactie daarop dan) en verbruikt het schrikbarend veel (11L bij 80 in 5)
Was dat stotteren van het gaspedaal niet de ABS? :P
Bart
8th Gear member

Dat is het regenereren van het roetfilter. Doet hij, afhankelijk van het gebruik van de auto, elke 300-800 km. Op de snelweg merk je het niet, in de stad of bij lagere snelheden des te beter.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0T Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Plaats reactie

Terug naar “C30”