Waxoil / nanocoating ? Ervaring ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Pygmee
1st Gear member

Okee,
ik heb dus Arnoud's S60 overgenomen....
En ik wil er goed voor zorgen :)

Heeft iemand ervaring met de waxoil-treatment en/of nanocoating ?
Is het de moeite waard om pak 'm beet 400 euro te investeren in zo'n laag over je lak, of is het onzin ?

Ga er vanuit dat ik te beroerd ben om 'm elke zaterdag 5 uur op te poetsen met Meguiar of hoe heet het...
Is het de moeite waard om het 1 keer 'professioneel' te laten doen,
als je daarna 'm misschien 1x per maand met de hand wast en 'm eventueel af en toe door een wasstraat haalt ?
Keep an open mind but don't let your brains fall out.
asta
5th Gear member

Als eerste wil ik je feliciteren met je nieuwe aanwinst!
Het is een nobel streven je auto goed te willen onderhouden :thumbright:

Ik heb er zelf nooit een op mijn auto's laten zetten met de volgende reden.

De waxoyl & nanocoatings blijven maar een paar maanden zitten, om daar nu zo een bedrag aan uit te geven zou zonde zijn.
Voor het bedrag wat je eraan uitgeeft zou je een hele knappe set spullen kunnen aanschaffen om je auto eenzelfde dan wel veel betere behandeling te kunnen geven.

Er bestaat een bedrijf protech die hetzelfde doet als de meeste detailers onder ons, ze wassen/polijsten/fillen/voeden/sealen de lak van je auto.
Al de stappen die genomen worden zijn tot de sealing gelijk aan die jezelf kunt uitvoeren.
Het verschil zit 'm alleen in de sealing (laatste laag) die ze opbrengen, daar springen de meeste poets bedrijven op in.

Het enigste verschil is dus of je een maal een hele dag aan je auto wilt werken of dat je dit liever overlaat aan een ander?
Als ik je een tip mag geven, kijk of je een ervaren detailer kunt vinden die het voor jou wil doen (tegen betaling) dan weet ik 100% zeker dat je tevredener zult zijn dan hem weg te brengen bij een van die bedrijven.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Hjalmar
6th Gear member

Gefeliciteerd met de aankoop! En het is bijna je verplichting om hem goed te onderhouden ;) Ik heb mijn V50 van de zomer in geleverd voor een lackbehandeling. Bij Mr. Cap hier in zweden! Het resultaat was echt verbluffend. Super resultaat en nog betere finish dan vanaf de fabriek. Ik ben er super tevreden mee al heeft mijn vader de V50 nu :P. Ik ga deze behandeling gegarandeert ook op mn V70 laten doen. Ze zijn heel nauwkeurig en het resultaat is er ook nu! Ook de binnenkant hebben ze gedaan en hij is nog nooit zo mooi geweest. My verdict = laat het een pro doen!
Hjalmar
Pygmee
1st Gear member

Jalle - welke behandeling heeft jouw auto gekregen dan ?
Ik zag op het volvo40forum iemand die 'm had laten behandelen met waxoyl, en die spatte na 3 maanden nog van je scherm af.
Op andere fora lees ik verdeelde meningen, mensen die zeggen dat waxoyl troep zou zijn of slecht voor je lak.

Stel dat ik het geld er voor over zou hebben, aan wat voor behandeling moet ik dan denken ?

Wat voorbeelden :
http://www.pitstop-carcleaning.nl/
http://www.microprotect.nl/
http://www.lakpantser.nl/
http://www.fermie.nl/home-car-cleaning.html
http://www.a1-carcleaning.nl/lakverzegeling.html
Keep an open mind but don't let your brains fall out.
Hjalmar
6th Gear member

Wat ik heb heet FormulaUTM. Hieronder de beschrijving van Mr. Cap website;
Mr. Cap Website schreef: FormulaU™ is a unique exterior treatment of a cars paint finish which renders it impermeable to wear, harmful elements and reduced luster. Road dirt, pollution, acid rain and the suns UV rays - FormulaU™ protects against all of this. Paint finish is similar to your own skin even down to having pores. As with your skins pores it also requires cleaning, treatment and protection.

New Cars - in preventative context

Luster in a cars paint finish is measured in Gloss Units. A brand new car does not as many people can believe the highest possible Gloss value. When a car leaves the car manufacturers factory it can possess (according to branch standards) a value around 95 Gloss Units. Already from the first test drive can the harmful element, road dirt, pollution, acid rain as well as UV-rays being to deteriorate the cars new finish. FormulaU™ works to build up and preserve that marvelous new car feeling. The treatment works its way into the paints pores to provide a protective layer of dirt repellant, lustrous surface. Its Gloss value will increase, in many cases to over 100 Gloss units. The paint finish will become easier to hold spotless, smart and clean. You won't even have to think about having to wax it. Your new cars finish is also covered by FormulaU™Secure™ under Mr CAP's Secure™ guarantee

Cars that have seen a few years

FormulaU™-exterior treatment brings out a remarkable result with older cars, which perhaps have never received anything more than a standard cleaning in an auto-wash now and then. Old and worn paint finish realizes a new live and luster. In certain cases the car becomes smarter than when new. FormulaU™ works its way into the paints pores to build a protective, dirt repelling and lustrous surface. Your paint finish will become easier to keep clean and proper.

Besides not having to even think about waxing your car it will also increase in value.
Meer dan dit weet ik ook helaas niet.
Hjalmar
ger1963
1st Gear member

heb mijn vorige auto een waxol behandeling laten geven toen ik hem
nieuw heb gekocht.Ik vind het weg gegooid geld.Ik heb er niets van gemerkt
dat het ook maar enig nut zou hebben.
Ger(C30 2.0 love it or hate it)
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Je kunt ook even contact met mij opnemen over een eventuele behandeling.
Ik gebruik geen waxoil of protech of varianten aangezien ik daar niet achter sta.

Of je komt naar de volvo-forum detaildag op 3 mei voor een uitgebreide uitleg wat er allemaal mogelijk is met autolakken.
Dan kan je alsnog voor jezelf beslissen of je het zelf wilt gaan proberen of laat doen.
ger1963
1st Gear member

Gebruik tegenwoordig de poetsmiddelen en shampoos van mequires.
Dit geeft een prima resultaat.
Ger(C30 2.0 love it or hate it)
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

ger1963 schreef:Gebruik tegenwoordig de poetsmiddelen en shampoos van mequires.
Dit geeft een prima resultaat.
Er is tegenwoordig zoveel meer als Meguiar`s verkrijgbaar en zoniet beter of goedkoper.
MichelR
6th Gear member

Waxoyl blijft 3 jaar zitten.. volgens site tenminste. :o

Bij aankoop nieuwe auto laten doen en zit er nog steeds op..
Merk je wel met schoonmaken vuil hecht zich niet zo erg.

En glimt na schoonmaken nog steeds als nieuw.

Er tevreden over tenminste. Om het jaar laten keuren door het bedrijf die het er op heeft gedaan voor het 3 jaar garantie verhaal.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
ravdevil
2nd Gear member

Die van mij is onlangs ook onderhanden genomen en met waxoyl behandelt en ik ben zeer tevreden. Daarbij hoort een speciale shampoo die moet gebruiken om niet de waslaag aan te tasten. Dus niet meer wassen in de wasstraat maar mooi met de spons en het sopje voor een behoud van je waslaag.
S70 2.5 10v aut
V70 2.5 10v aut
XC70 2.4 T geartronic nauticblue
For Vikings only
PeeJay
4th Gear member

ravdevil schreef:Die van mij is onlangs ook onderhanden genomen en met waxoyl behandelt en ik ben zeer tevreden. Daarbij hoort een speciale shampoo die moet gebruiken om niet de waslaag aan te tasten. Dus niet meer wassen in de wasstraat maar mooi met de spons en het sopje voor een behoud van je waslaag.
Die spons zou ik vervangen door een lamswollen of microfiber handschoen.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
ravdevil
2nd Gear member

Ja dat van die handschoen is nog beter
S70 2.5 10v aut
V70 2.5 10v aut
For Vikings only
euerw
5th Gear member

Waxoyl... zit ook op Kia Picanto van mijn vrouw en geeft juist het idee dat ie slecht is gespoten, tevens zit het ook op de ramen, en het lijkt wel vuil aan te trekken, ik vind het niets
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
ravdevil
2nd Gear member

Dat is jammer, wellicht is het per poetsbedrijf verschillend hoe ze het aanbrengen. Die volvo van mij is eerst gepolijst en geeft een prima resultaat.
S70 2.5 10v aut
V70 2.5 10v aut
For Vikings only
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”