raambediening

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
larspuntnl
1st Gear member

De knop om het raamlinksachter te bedienen is niet helemaal meer in orde. Bij de minste of geringste aanraking gaat raam open dan wel dicht. Het knopje voelt ook niet meer aan als de knopjes van de andere ruiten. Hoe kan ik het bedieningspaneeltje er uit krijgen? Moet ik dan het hele deurpaneel demonteren of kan het bedieningsmechanisme er van boven uit?
Eerder schreef iemand namelijk wel dat dat mogelijk is, maar alleen niet hoe dat dan moet.

Lars.
Hjalmar
6th Gear member

Bij mij deden de bediening voor mijn achterdeur het niet meer, toen moest ik het hele deurpanel loshalen om het nieuwe bedieningsmechanism erin te zetten. Om welke auto gaat het? Ik heb een V70 waar ik gedwongen was om dit te doen.
Hjalmar
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het is doorgaans alleen de raamschakelaar, dat is tientjeswerk, je wipt hem er met een schroevendraaiertje (ofzo) er zo uit
Volvo for life
Hjalmar
6th Gear member

Dan doe ik dat de volgende keer, al zal ik wel een "weatherstrip-tool" gebruiken i.p.v. de schroevendraaier.
Hjalmar
hansS70
2nd Gear member

In vadis staat dat je het met een plamuurmes kan doen, wel eerst een stuk tape over de rechte kant van het mes plakken plakken ivm beschadigen.
Ik heb hem er laatst ook zo uit gekregen.
Mijn schakelaar deed het af en toe niet, na hem uit elkaar gehaald te hebben heb ik de contactjes goed schoongemaakt, en nu doet hij het weer als een nieuwe
larspuntnl
1st Gear member

Sorry, maar het gaat om een v70 classic.

Lars.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Lijkt me in deze subgroep ook de meest voor de hand liggende
Volvo for life
hansS70
2nd Gear member

Mijn verhaal sloeg ook op de classic. :rofl:
larspuntnl
1st Gear member

Ik heb de plamuurmesmethode gebruikt en dat werkte prima om het geval er uit te halen. Even uit elkaar halen, schoonmaken en wd40 erbij, daarna weer voorzichtig in elkaar zetten, oops per ongeluk een led verbinding gebroken, even solderen. Na het solderen heel voorzichtig alles weer in elkaar en stekkers er in. Resultaat alles werkt weer zoals het hoort. Ik heb gelijk de knopjes even goed schoon gemaakt en nu zie je deze ook weer oplichten in het donker. Ik zal de andere portieren ook even doen.

Lars.
hansS70
2nd Gear member

Mooi man, dat alles het weer doet.
Bij mij werkt de ledverlichting van de schakelaars in de achterportieren niet meer. Ook maar eens kijken of daar iets aan te doen is.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”