Mijn standaard schuifdak produceert erg veel windgeruis, al bij snelheden vanaf 80 km/h. Ook kan ik het dakje met de hand een paar millimeter optillen of terugduwen. Bij 120 km/h is het echt hinderlijk, zeker omdat de auto verder zo heerlijk stil is.
Mijn garage (geen volvo) vertelde me dat de hemel er uit moest om het schuifdak helemaal opnieuw af te kunnen stellen. Geschatte werktijd 10- 14 uur. Zou dit echt nodig zijn? (De eigenaar van de garage is wel een volvokenner rijdt zelf ook een T5).
Is dit misschien te verhelpen op een iets kostenvriendelijkere manier? Heeft iemand ervaring hiermee? Moet ik hiermee toch naar volvo? Graag jullie mening !
V70 windgeruis schuifdak
- nootje63
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
- Locatie: Z-O Brabant
- Contacteer:
Arno
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Lijkt mij wel erg veel om een dak af te stellen. 1,5 dag werken? Andersom; hoe lang is die beste man dan wel bezig om een open dak in te bouwen? Een week?
Hemel zit volgens mij geklikt. Kan er dus zo uitgenomen worden. Dan ben je toch zo bij het schuifdak?
Hemel zit volgens mij geklikt. Kan er dus zo uitgenomen worden. Dan ben je toch zo bij het schuifdak?
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- nootje63
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
- Locatie: Z-O Brabant
- Contacteer:
Lijkt mij ook. Ik ga in ieder geval toch bij de volvo garage mijn licht opsteken.
Arno
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Als het en origineel dak is kun je het afstellen door de afdekplaat naar achter te schuiven de afdekplaatjes l/r van de geleiding verwijderen dan kun je met de bevestiginspunten de hoogte van de glasplaat afstellen, de glasplaat kun je altijd iets bewegen/opdrukken dit is omdat je altijd iets ruimte hebt in de geleiding.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Bijna alle af-fabriek schuifdaken kan je op deze manier opnieuw afstellen. Hooguit een uurtje werk.hadico schreef:Als het en origineel dak is kun je het afstellen door de afdekplaat naar achter te schuiven de afdekplaatjes l/r van de geleiding verwijderen dan kun je met de bevestiginspunten de hoogte van de glasplaat afstellen, de glasplaat kun je altijd iets bewegen/opdrukken dit is omdat je altijd iets ruimte hebt in de geleiding.
Jouw garagist heeft er of niet zoveel van begrepen of zit verlegen om werk :roll:
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- nootje63
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
- Locatie: Z-O Brabant
- Contacteer:
Dank je Hadico en V70-D5. Ik ga met deze informatie verder.
Eens kijken wat ik hiermee kan en anders mijn garage kan (en wil).
Eens kijken wat ik hiermee kan en anders mijn garage kan (en wil).
Arno
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Die speling heb ik ook in mijn originele glazen schuif/kanteldak (S60), maar hoor een duidelijk "flop" als mijn een vrachtauto tegemoet komt.
Het lijkt wel of door de zuigwerking van de 'tegenwind' het glas een paar mm gelift wordt. Ben nog een keer bang dat hij helemaal eruit gerukt wordt.
@Hadico, dit is dus teveel speling en moet op de beschreven manier gesteld worden?
Het lijkt wel of door de zuigwerking van de 'tegenwind' het glas een paar mm gelift wordt. Ben nog een keer bang dat hij helemaal eruit gerukt wordt.
@Hadico, dit is dus teveel speling en moet op de beschreven manier gesteld worden?
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Ruimte is niet te stellen de liging van het dak wel ideaal is voor gelijk met de dakplaat en achter iets hoger hierdoor word de lucht beter over de plaat afgevoerd,windgeruis is meestal dat hij achter iets te laag ligt waardoor de luchtstroom achter tegen/onder de rand van het (stalen)dak slaat.
Of de ruimte teveel is kan ik je zo niet vertellen maar de glasplaat ligt er relatief 'los' in
Of de ruimte teveel is kan ik je zo niet vertellen maar de glasplaat ligt er relatief 'los' in