En dan nog niet van de minste dealers! Hoofdverdeler in Gent (B) en Kortrijk (B)AlexV70 schreef:...
Er zijn helaas heden ten dage nog dealers die vol houden dat ook de 2.4 blokken (na 2000) voorzien zijn van hydraulische stoters.

En dan nog niet van de minste dealers! Hoofdverdeler in Gent (B) en Kortrijk (B)AlexV70 schreef:...
Er zijn helaas heden ten dage nog dealers die vol houden dat ook de 2.4 blokken (na 2000) voorzien zijn van hydraulische stoters.
zoals ik eerder al schreef, Volvo heeft wel vaker gerommeld met de motoren.AlexV70 schreef:@Ludo, de info komt rechtstreeks uit VADIS, ik neem aan dat Volvo zelf toch wel weet wat voor motoren ze er in hebben gelegd.
Met wat een stuitende betweterige arrogantie stel je dit weer eens als een vaststaan feit, jammer en domLudo schreef:Het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.
Bart ook op het 850 forum zitten eigenaren die op papier een andere motor blijken te hebben dan dat onder de motorkap zit.bart simpson schreef:Met wat een stuitende betweterige arrogantie stel je dit weer eens als een vaststaan feit, jammer en domLudo schreef:Het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.
Daar heb je idd een beetje gelijk in, maar dan anders volgens mijLudo schreef:Bart ook op het 850 forum zitten eigenaren die op papier een andere motor blijken te hebben dan dat onder de motorkap zit.bart simpson schreef:Met wat een stuitende betweterige arrogantie stel je dit weer eens als een vaststaan feit, jammer en domLudo schreef:Het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.
ik zou zeggen lees het zelf eens i.p.v. iedereen voor dom uit te maken.
Da's precies wat ze doen,... ze kijken of de pluggaten aanwezig zijn. Zo niet, dan besluiten ze dat het hydraulisch is. VERKEERD dus!AlexV70 schreef:Ik heb ook ook een vermoeden waarom de Volvo-dealer van @Wim J heeft aanggeven dat zijn motor voorzien is van hydraulische klepstoters.
Op een gegeven moment is Volvo gestopt (ik meende ± 2003) om de cilinderkoppen te voorzien van pluggaten ter controle.
Hierdoor lijkt het alsof er hydraulische klepstoters zijn gemonteerd, maar helaas.......... NEE
Tja en dan is even controleren er niet meer bij.
HSRN850 schreef:Dit wordt een lekkere discussie. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe het zit?
Kan Ludo of Bart geen uitsluitsel geven?Dus nu even in duidelijke taal, wat zit er in deze 2.5T
dat zou heel goed kunnen.bart simpson schreef:Exact die motor die AlexV70 schetst
Dat blijkt nu net niet het geval te zijn. Dat is nu net de conclusie van deze hele zaak! Graag bewijzen om je bewering te staven. Ik verwijs hierbij graag naar de tekening die AlexV70 een paar posts hierboven postte.Volvopa schreef:De 2.5T motor als vervanging van de 2.4T heeft hydraulische klepstoters met dubbele continu variabele timing (dual CVVT) voor zowel inlaat als uitlaat kleppen dus.
Niet in zo duidelijke taal, maar heb hun wel op hun mogelijke aansprakelijkheid gewezen bij dergelijke verkeerde conclusie.AlexV70 schreef:Nu word ik heel nieuwsgierig waar ze mee komen.![]()
Je hebt ze aansprakelijk gesteld voor eventuele kleppen schade in de toekomst?
het énige wat dit zegt is dat de motorenkennis niet optimaal is.bart simpson schreef:jammer zo'n ervaring, maar het geeft wel aan hoe vaak men dit soort motoren op gas in de werkplaats treft