Versnellingsbak olieplug ring

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Ik ben van plan bij de 480S 2L de versnellingsbakolie te vervangen ivm moeizaam schakelen als de bak koud is. Ik ben voor de afdichtingsringen van de aftapplug en vulplug naar de dealer geweest. Ze konden echter niet vinden welke ringen er tussen hoorden en hebben me 2 ringen gegeven, gelijk aan die ook bij de motorolie aftapplug zit. Dit met de mededeling: 'We kunnen het niet vinden, zal wel goed zijn zo'.

Weet iemand of deze ringen hetzelfde zijn? Ik ga liever nu op zoek naar andere ringen dan als ik de olie al uit de bak heb.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik haal ze bij Brezan, vraag naar de ringen voor renault bakken. Je moet wel 2 verschillende sleutels hebben voor de pluggen. Brezan heeft hier ook 1 speciale sleutel voor.
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

De vulplug is een 3/8 vierkant. Die heb ik. Voor de aftapplug was het een gewone dop 13mm geloof ik? Het zijn dus wel andere ringen dan die van de motorolie aftapplug? Dan moet ik idd even langs de Brezan.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Voor de aftapplug was het een gewone dop 13mm geloof ik
dat is ook een vierkant, maar een andere maat als de vulplug. Met het vierkant van een huis tuin en keuken deurkruk lukt het ook. Probeer het niet met een gewone dop, je draait 'm daarmee rond. Draai eerst de vulplug los en daarna pas de aftapplug. Loopt ie sneller leeg en mocht je de vulplug niet los krijgen kan je iig nog rijden met olie in de bak.
Plaats reactie

Terug naar “De 480”