D5 V70 Import uit Zweden; Jullie advies mbt Do's & Dont'

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Hans oet Twent
8th Gear member

Zo daar is ie weer. Tijdje weg geweest van het forum maar ben voorlopig weer ff terug. Ik rij nu al een paar maanden een (lease) Passat Variant TDI met de nieuwe commonrail diesel. Een zeer zeer comfortabele auto, helemaal niets mis mee.

Nu zijn er wat veranderingen op komst. Waardoor we een auto erbij moeten kopen. Dan kan een kleine auto niveau K.. Fiat zijn of een grotere auto. Situatie 1 dan blijft de Passat gewoon in de bijtelling en een kleine auto ernaast. Situatie 2 V70 erbij, Passat gaat alleen zakelijk gereden worden. Totale auto kosten zullen per maand gelijk zijn in beide situaties denk ik. V70 wordt dan ca 10K per jaar zakelijk gereden. Totaal aantal km per jaar vermoedelijk +/- 20 á 25K.

Gevonden V70 D5 uit eind 2004 (MY05)160K aan km. Auto hangt vol met allerlei luxe. Halfleer/Geartronic/standkachel/LM enz. enz. Onderhoud historie is bekend. Nog niet ingezien maar goed. Auto ook nog niet gezien baidewee en is import uit Zweden.

Heeft iemand enig idee wat de BPM zou kunnen zijn?
ZIjn er ervaringen met import auto's vanuit Zweden? Geen idee hoe die gasten met hun auto's omgaan....

Ik zie het wel.
toppertje
6th Gear member

mm,wat ik wel weet is dat er veel rallye rijders uit zweden
komen :mrgreen:
geen glans zonder wrijving
piotrV70
5th Gear member

Hans oet Twent schreef:
Als je zoals je nick doet vermoeden "oet Twente" komt dan woon vlakbij een enorm auto-paradijs: Duitsland. Waarom zo ingewikkeld doen en een auto uit Zweden halen ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Hans oet Twent
8th Gear member

piotrV70 schreef:
Hans oet Twent schreef:
Als je zoals je nick doet vermoeden "oet Twente" komt dan woon vlakbij een enorm auto-paradijs: Duitsland. Waarom zo ingewikkeld doen en een auto uit Zweden halen ?
Net ff aan het shoppen geweest in Deutschland. Wie kan mij zeggen hoe ik de BPM kan bepalen????

V70 D5 Automaat/Momentum/vol leer/170K/5e mnd 2005.
Zit er op de momentum een niveau geregelde achteras... Of is de Momentum een relatief gezien eenvoudige uitvoering..

Bijzonderheden
Klima, Klimaautomatik, Automatik, Leder, Regensensor, ESP, ASR, ABS, Multifunktionslenkr., CD, Radio, Soundsystem, Bordcomputer, Tempomat, Spiegel beheizbar, elektr. Fensterheber vorn+hinten, Alarm, elektr. WFS, ZV mit Fernb., Fahrerairb., Beifahrerairb., Seitenairbag vorn, Kopfairbags, Leichtmetallfelgen, Nebelscheinw., Aktiv-Kopfstuetzen, Servolenkung, Kat., Sportsitze/Schalensitze, DZM, Traktionskontr., Sitzbank teilbar, Innenraumfilter, Außentemperaturanz., Lenksaeule einstellbar, abklappb. Spiegel, elektr. verstellb. Spiegel, Kopfst. vorn, Kopfst. hinten, Gurtstraffer, Heckscheibenw., 3.Bremsl., Gepaeckraumabd., Scheibenbr., Mittelarmlehne, Lendenwirbelst., Sitzhoehenv., elektr. Fensterh., Sitzheizung Fahrer + Beif., Schadstoffklasse: 44 - Euro3, Diesel, Frontantrieb, Lederlenkrad, Lederschaltknauf, HSN 9101, TSN 853,

Han(s) 8)
NOS
7th Gear member

www.autoweek. nl

ergens op die site staat een BPM calculator :)
Thuurc
4th Gear member

Hans oet Twent schreef:
piotrV70 schreef:
Hans oet Twent schreef:
V70 D5 Automaat/Momentum/vol leer/170K/5e mnd 2005.
Zit er op de momentum een niveau geregelde achteras... Of is de Momentum een relatief gezien eenvoudige uitvoering..
Of die optie op een momentum uitvoering zit durf ik niet te zeggen. In ieder geval is de momentum de op een na duurste/meest complete uitvoering (3e van de 4).
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Hans oet Twent
8th Gear member

NOS schreef:www.autoweek. nl

ergens op die site staat een BPM calculator :)
Klopt helemaal! Ik heb eea uitgerekend. Komt er toch nog 5K bij aan tax voor vadertje staat. Verder keuren-kenteken aanvragen/platen vergeet vast nog wat, 500 euro zal dat wel bij benadering zijn neem ik aan. Tja dan staat de auto voor 17K op de stoep. Dan is Wegkamp in Amersfoort nog geen slechte optie. Ben je wel wat duurder uit maar heb je een Ned auto met of zonder garantie.

We zien het wel of en wat het gaat worden.
marsm104
5th Gear member
Contacteer:

Als je auto een jaartje ouder is, scheelt dat behoorlijk in de BPM...
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Hans oet Twent
8th Gear member

marsm104 schreef:Als je auto een jaartje ouder is, scheelt dat behoorlijk in de BPM...
Ha ha, dat is helemaal waar scheelt 1000 euro. Ik zag net een auto vergelijkbaar 10e maand 2004 dus wel met de nieuwe voorkant, 130K. Incl. de BPM komt ie op ca 18K.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”