Aansluiting woofer

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
jeroen12
2nd Gear member
Contacteer:

Ik wil in de achterbak van mijn S40 II een (actieve) woofer aansluiten. Kan ik dan gewoon een aansluiting van een hoedenplank speaker doortrekken, of moet er iets anders gebeuren, bijv een draad trekken vanaf de radio? In dat laatste heb ik dus geen zin :? De radio heeft overigens geen aparte woofer uitgang...
S60 2.4 Edition II 2006 V40 T3 2016
menjo
7th Gear member

Die draad ligt er als het goed is al.
snorremans
5th Gear member

jeroen12 schreef:Ik wil in de achterbak van mijn S40 II een (actieve) woofer aansluiten. Kan ik dan gewoon een aansluiting van een hoedenplank speaker doortrekken, of moet er iets anders gebeuren, bijv een draad trekken vanaf de radio? In dat laatste heb ik dus geen zin :? De radio heeft overigens geen aparte woofer uitgang...
Je zal toch een plus en min en een geschakelde plus naar achteren moeten maken anders geen boom boom in de koffer :P :P
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
jeroen12
2nd Gear member
Contacteer:

snorremans schreef:
jeroen12 schreef:Ik wil in de achterbak van mijn S40 II een (actieve) woofer aansluiten. Kan ik dan gewoon een aansluiting van een hoedenplank speaker doortrekken, of moet er iets anders gebeuren, bijv een draad trekken vanaf de radio? In dat laatste heb ik dus geen zin :? De radio heeft overigens geen aparte woofer uitgang...
Je zal toch een plus en min en een geschakelde plus naar achteren moeten maken anders geen boom boom in de koffer :P :P
Ik had begrepen dat je daarvoor de bedrading van de electrische antenne zou kunnen gebruiken? Maar die zal niet constant onder stroom staan :?:
anton460
2nd Gear member

Ja dat klopt dat is de zelde, maar dat is maar net een pulsje dat de radio aan of uit is.of antenne in of uit.
Maar je moet ook een dikke plus pakken rechtstreeks van de accu met een zekering er tussen.Massa kan je ook achter in de kofferbak maken.
Dan moet het geluid nog naar je woofer met een tulp kabel.
Je moet dan een versterker plaatsen en dan naar de woofer of een woofer met ingeboude versterker kopen.
andere optie is draden van de boxen pakken en scheidings filter er tussen zetten.
maar zo als je zelf wel kan raden word het geluid door twee van die dunnen draadjes nooit super.
Nog een advies.als je een tulp kabel koopt koop dan een goede en geen van €20,- deze zijn storings gevoelig en dan hoor je je motor over je woofer draaien.
Als je toch besluit kabels tegaan trekken.leg dan de voedings kabels langs de ene kant van de auto en de tulp lang de anderekant in verband met storing.
het beste is nog de tulp midden door de auto maar dat is lastiger.
Ik heb al best veel van dit soort dingen ingebouwd en het is een ochtend je werk als je alles goed voor berijd.
ik hoop dat je wat wijzer bent geworden en als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
o ja koop ook aleen een goede versterker.ga niet naar de kijkshop ofzo.
weg gegooit geld is alleen maar storing op de woofer.
aks je een radio hebt zonder tulp aansluiting of voor een subwoofer.
Ga dan om een nieuwe,deze zijn niet zo heel duur je koopt tegen woordig voor €150,- al een leuke radio.
de conclusie is dus dat je het goed moet doen of anders niet.
het is anders een brok allende!!!

anton460

anton460
jeroen12
2nd Gear member
Contacteer:

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Anton :)
Zo te lezen is eea nog niet zo heel eenvoudig :(
menjo
7th Gear member

Oh wacht je hebt geen V40 :)
Lambert
5th Gear member

Hallo,

hier een audiofreak die een premium set heeft én een hele dikke amerikaanse versterker met 15 inch subwoofer. Na lang zoeken heb ik het als volgt opgelost:

een Caliber kastje brengt het luidsprekersignaal terug naar lijnsignaal (tulp)
http://www.caliber.nl/product_info.php? ... cts_id=209

zie de link, vervolgens een laagfilter incl regelaar om je set goed in balans te regelen met je geluidsset:
http://www.caliber.nl/product_info.php? ... cts_id=204

en dan heb je dus weer een gewoon lijn signaal waar je alles aan kunt hangen!

In mijn album staan de foto's van de set

Lambert
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T