2.5T op LPG/LPI ervaringen
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
kleppen hoeven bij normaal gebruik nooit gesteld te worden
Tja, @Ludo heeft gelijk, dit heeft niets, maar dan ook niets met LPG te maken.bart simpson schreef:jammer zo'n ervaring, maar het geeft wel aan hoe vaak men dit soort motoren op gas in de werkplaats treft
Hier gaat het om algemene motoren kennis van de Volvo-werkplaats.
Deze Volvo-garage zou nooit mijn kleppen mogen stellen, want als men dit niet weet, weet men veel meer niet.
@Wim J, zoek een andere Volvo-dealer, nog beter een Volvo SPECIALIST!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik ben met beiden eens dat een Volvo dealer deze rudimentaire kennis gewoon moet hebben.
Als Volvo AB keer op keer meer dan duidelijk maakt dat men gasinbouw niet ondersteund denk ik inderdaad dat zo'n gevalletje Volvo's probleem/verantwoordelijkheid niet is.Ludo schreef:als het mis gaat is het dus altijd een ander zijn fout? ja dat is ook een manier (van Volvo?) om verantwoordelijk te ontzien. :roll:bart simpson schreef:kleppen hoeven bij normaal gebruik nooit gesteld te worden
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Ik weet ondertussen wel al een arage waar ik hem zou willen laten stellen, alleen is die de andere kant vh land,...AlexV70 schreef:Tja, @Ludo heeft gelijk, dit heeft niets, maar dan ook niets met LPG te maken.bart simpson schreef:jammer zo'n ervaring, maar het geeft wel aan hoe vaak men dit soort motoren op gas in de werkplaats treft
Hier gaat het om algemene motoren kennis van de Volvo-werkplaats.
Deze Volvo-garage zou nooit mijn kleppen mogen stellen, want als men dit niet weet, weet men veel meer niet.
@Wim J, zoek een andere Volvo-dealer, nog beter een Volvo SPECIALIST!
Ik denk niet dat ze het niet kunnen, maar dat er inderdaad een gebrek is aan grondige kennis van hun product.
Kleppen die op benzine draaien hoeven inderdaad nauwelijks gesteld te worden. Maar NIET, dat zo ik niet durven beweren.
Voor mij is het simpel: Ik laat de kleppen 2 tot 3 maal stellen, en daarna gaan er andere kleppen en klepzittingen in, gemaakt uit een harder materiaal. Dus niet de originele Volvo kleppen. Maar daar heb ik nog wel even tijd voor.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
geen ondersteuning of verantwoordelijkheid. :?:bart simpson schreef:Ik ben met beiden eens dat een Volvo dealer deze rudimentaire kennis gewoon moet hebben.
Als Volvo AB keer op keer meer dan duidelijk maakt dat men gasinbouw niet ondersteund denk ik inderdaad dat zo'n gevalletje Volvo's probleem/verantwoordelijkheid niet is.Ludo schreef:als het mis gaat is het dus altijd een ander zijn fout? ja dat is ook een manier (van Volvo?) om verantwoordelijk te ontzien. :roll:bart simpson schreef:kleppen hoeven bij normaal gebruik nooit gesteld te worden
waarom bouw(d)en ze dan zelf een Bi-Fuel?.
hier een quote die over een origineel Bi-Fuel gaat, met advies van een Volvo medewerker(?):
scania164 schreef:Hallo
Bij mijn vader zitten de uitlaat kleppen op +- 0.18 a 0.20
Kan hij hier nog lang mee rijden?
Hij is een rustige rijder met alleen zeer lange stukkken.
Gr chris
Ramon&Ramon schreef:beetje strak vindt je niet?
Snel stellen lijkt mij!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wat je niet ondersteund draag je imho ook geen verdere verantwoording voor dat doet degene wel die met kennis van Volvo's standpunten hierin verdere aanpassingen maakt.
Bi-fuels waren er af fabriek en werden daardoor naast ondersteund ook waar nodig onder garanties gedekt, dat hoofdstuk is alweer geruime tijd gesloten er worden immers al jaren geen bi-fuels meer geleverd.
Bi-fuels waren er af fabriek en werden daardoor naast ondersteund ook waar nodig onder garanties gedekt, dat hoofdstuk is alweer geruime tijd gesloten er worden immers al jaren geen bi-fuels meer geleverd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ja oke, maar jij geeft hierboven als advies dat kleppen bij normaal gebruik nooit gesteld moeten worden.bart simpson schreef:Bi-fuels waren er af fabriek en werden daardoor naast ondersteund ook waar nodig onder garanties gedekt, dat hoofdstuk is alweer geruime tijd gesloten er worden immers al jaren geen bi-fuels meer geleverd.
de Bi-Fuels die nu nog op de wegen rijden, en jouw advies volgen, kunnen daarmee wel bedrogen uitkomen!.bart simpson schreef:kleppen hoeven bij normaal gebruik nooit gesteld te worden
of gelden Volvo garanties levenslang?.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo schrijft het stellen idd niet voor, zou het een importeur eens voorleggen als er wat sneuvelt terwijl je normaal onderhoud hebt laten uitvoeren.
Daar hoef je met de auto waar dit topic over gaat trouwens niet mee aan te komen, zullen we dus daarover verder gaan om on topic te blijven?
Daar hoef je met de auto waar dit topic over gaat trouwens niet mee aan te komen, zullen we dus daarover verder gaan om on topic te blijven?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat antwoord is 100% voorspelbaar.bart simpson schreef:Volvo schrijft het stellen idd niet voor, zou het een importeur eens voorleggen als er wat sneuvelt terwijl je normaal onderhoud hebt laten uitvoeren.
als het om een schadeclaim gaat, na afloop van garantieperiode is er bij Volvo niemand thuis.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Probeer je nu gewoon eens tot deze specifieke topic te beperken ipv het keer op keer doen van stupide aanvallen richting Volvo of mij, op dat vlak ben je ook 100% voorspelbaar.
Je citeerde hier Ramon & Ramon die door hun praktijkervaringen een zo mogelijk nog grotere tegenstander van gas zijn als ik, mijn standpunten zijn ook genoegzaam bekend als het gaat om gas.
Je citeerde hier Ramon & Ramon die door hun praktijkervaringen een zo mogelijk nog grotere tegenstander van gas zijn als ik, mijn standpunten zijn ook genoegzaam bekend als het gaat om gas.
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
Al het bovenstaande gelezen hebbende, vraag ik me af; zou ik er dan toch spijt van krijgen dat ik LPI heb laten inbouwen, dit terwijl ik tot op heden nog geen negatieve ervaringen heb.
Groet Henk
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Och, Er zijn al weinig Volvo's op benzine, een kleine minderheid daarvan loopt op gas. Begrijpelijk dat bepaalde specifieke kennis verloren gaat. Wat niet uitsluit dat ze de juiste info moeten kunnen geven.Henkvdz schreef:Al het bovenstaande gelezen hebbende, vraag ik me af; zou ik er dan toch spijt van krijgen dat ik LPI heb laten inbouwen, dit terwijl ik tot op heden nog geen negatieve ervaringen heb.
Groet Henk
Mijn geval is geregeld, ik moet enkel opnieuw een afspraak in mijn agenda zien in te plannen.
Al moet ik ervoor naar de andere kant van het land, ik krijg toch telkens een smile op mijn gezicht als ik het 'gas' intrap,...
Spijt moet je niet hebben, alleen soms wat meer moeite doen om goedkoop te kunnen blijven rijden.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
zegt hij, die al ontelbare topics naar de kl*ten heeft geholpen met niks anders dan off topic geneuzel.bart simpson schreef:Probeer je nu gewoon eens tot deze specifieke topic te beperken ipv het keer op keer doen van stupide aanvallen richting Volvo of mij
ik citeerde inderdaad R&R.bart simpson schreef:Je citeerde hier Ramon & Ramon die door hun praktijkervaringen een zo mogelijk nog grotere tegenstander van gas zijn als ik,
een groot tegenstander ja, maar die zoals je kan lezen in het citaat, de richtlijnen van Volvo ook tegenspreekt.
dat was ook het doel van het citaat, een on topic replay op jouw eerdere post!.
dit heeft dus niks met aanval te maken.
precies, standpunten die nergens over gaan.bart simpson schreef:mijn standpunten zijn ook genoegzaam bekend als het gaat om gas.
(dat is mijn standpunt, over mensen die geen enkele fundering kunnen voorleggen, waarmee je enkel jezelf in het belachelijke trekt)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mooi gesproken, amen
Volvo for life
Laten we afspreken als er Volvo-meeting is dat jullie tweeen sowieso ook komen.
Dan zal ik er ook zijn als objectieve scheidsrechter,
want het wordt er zo niet leuker op jongens. :?
Hebben we een afspraak? :roll:
Dan zal ik er ook zijn als objectieve scheidsrechter,

Hebben we een afspraak? :roll:
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
:occasion5:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Prima ! Graag de strijdbijl terug opbergen maar terug naar dit ervarings topic. Want uiteindelijk is dit de bedoeling van 'mijn' topic hier.AlexV70 schreef:Laten we afspreken als er Volvo-meeting is dat jullie tweeen sowieso ook komen.
Dan zal ik er ook zijn als objectieve scheidsrechter,want het wordt er zo niet leuker op jongens. :?
Hebben we een afspraak? :roll:
Ik post hier al mijn ervaringen van de beslissing tot het nemen van de LPi tot de onderhoudsperikelen en ik probeer zowel de positieve als negatieve zaken te melden. Zo heeft iemand anders er ook mogelijks iets aan. Aan het welles niettes spelletje ivm gas doe ik liever niet mee.
Ik wijdt in dit topic ook liever niet uit over claims, garantie, coulance en herverkoopwaarde, daar is meer dan genoeg over te lezen in andere topics om het hier nogmaals over te hebben.
dank u!
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ik vind,(dat is mijn bescheiden mening)dat het op een forum
zeer moeilijk is om adhv de div. topics een goed beeld te krijgen
tav lpg.
want,er rijden tig volvos rond op lpg die geen problemen hebben,en
nog nooit van een volvo-forum hebben gehoord.
daarintegen,als je wel problemen hebt,zoek je daar een oplossing
voor, en kom je al gauw met deze problemen
op dit prachtige forum terecht.
wat ik hiermee wil zeggen is dat je dan al gauw meer mensen met
problemen hebt dan zonder,want als alles goed draait,heb
je ook niets te melden toch?
persoonlijk denk ik dat de moderne volvo motor(vaste klepstoters)
nog prima op lpg kan.
wel zou ik er rekening mee houden dat je vaste klepstoters hebt
ipv hydraulisch.
dwz,pas je rijstijl iets aan,en hou rekening met kleppen kontoleren/stellen en
evt een koprevisie.
zeer moeilijk is om adhv de div. topics een goed beeld te krijgen
tav lpg.
want,er rijden tig volvos rond op lpg die geen problemen hebben,en
nog nooit van een volvo-forum hebben gehoord.
daarintegen,als je wel problemen hebt,zoek je daar een oplossing
voor, en kom je al gauw met deze problemen
op dit prachtige forum terecht.
wat ik hiermee wil zeggen is dat je dan al gauw meer mensen met
problemen hebt dan zonder,want als alles goed draait,heb
je ook niets te melden toch?
persoonlijk denk ik dat de moderne volvo motor(vaste klepstoters)
nog prima op lpg kan.
wel zou ik er rekening mee houden dat je vaste klepstoters hebt
ipv hydraulisch.
dwz,pas je rijstijl iets aan,en hou rekening met kleppen kontoleren/stellen en
evt een koprevisie.
geen glans zonder wrijving
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Er zijn ook tevreden gasrijders op het forum. Moi 
En mn pa, in een V50, 2.4
Maar inderdaad, zolang mijn vader geen problemen heeft (en dat geld natuurlijk voor velen), zal hij zich ook niet wenden tot iets als een Volvo-forum.

En mn pa, in een V50, 2.4
Maar inderdaad, zolang mijn vader geen problemen heeft (en dat geld natuurlijk voor velen), zal hij zich ook niet wenden tot iets als een Volvo-forum.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited