Hallo allemaal,
Via volvo850forum kwam ik jullie forum tegen omdat ik opzoek ben naar een Volvo V70. Na jaren lang japaners te hebben gereden, wil ik nu voor een echte auto gaan.
Nu rij ik een Suzuki Liana die niet bevalt.
Via internet kwam ik een hele mooie V70 tegen Volvo V70 Aut. 2.4 benz. 170pk met KM stand 148.802 en Afgifte deel 1: 10-05-2001. Hij ziet er mooi uit en heeft volledig leren bekleding. Deze auto kost 11000 incl. nieuwe distributieriem. volgende onderdelen zijn al vervangen:
Overzicht van onderhoud bij Volvo de Beemd (laatste 4 jaar)
06.04.2005 km 95.800 beurt
30.03.2006 km 106700 beurt, afstandssteun verbinding stabilisatorstang, remblokken achter vervangen
14.04.2006 radio/CD vervangen
24.04.2007 km 120.640 beurt
28.09.2007 km 128.241 remblokken/schijven voor
27.03.2008 km 134.308 beurt vervangen bussen draagarmen voor
30.10.2008 km 145.165 krachtunit recirculatie (DMM) , klepmotor (blower) vervangen
24.01.2009 km 148.750 inruil
Zou dit een goede auto zijn om te kopen of verwacht 1 van jullie nog dure reparaties na de aankoop. Ik weet dat het koffiedik kijken is maar misschien dat er toch iemand van jullie is die wat weet.
Alvast bedankt voor jullie antwoord en reactie.
Michel
V70 kopen
- Mr. Ed
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 09:55
- Locatie: Drenthe
Hallo Michel,
Klinkt goed. Het kan zeker wel goedkoper alleen is de vraag waar je je zelf happy bij voelt (dealer, handelaar, part.). Ik begrijp dat hij niet te koop staat bij De Beemd? Daar staat hij in ieder geval niet op de site.
Om een goed oordeel te kunnen geven is het voor ons handig om details te hebben m.b.t. opties e.d. Natuurlijk helpen foto's ook. Ook is het goed om aan te geven hoeveel kilometers je van plan bent te gaan rijden. Heb je ook al verschillende topics gelezen op het betreffende forumonderdeel dat specifiek voor de V70 is? Daar vind je veel voorinformatie over 'bekende' euvels. Zelf ben ik dik tevreden, maar verlang ik toch wel een beetje naar een turbo.
Klinkt goed. Het kan zeker wel goedkoper alleen is de vraag waar je je zelf happy bij voelt (dealer, handelaar, part.). Ik begrijp dat hij niet te koop staat bij De Beemd? Daar staat hij in ieder geval niet op de site.
Om een goed oordeel te kunnen geven is het voor ons handig om details te hebben m.b.t. opties e.d. Natuurlijk helpen foto's ook. Ook is het goed om aan te geven hoeveel kilometers je van plan bent te gaan rijden. Heb je ook al verschillende topics gelezen op het betreffende forumonderdeel dat specifiek voor de V70 is? Daar vind je veel voorinformatie over 'bekende' euvels. Zelf ben ik dik tevreden, maar verlang ik toch wel een beetje naar een turbo.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 26.09.2008 - 20:10
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 26.09.2008 - 20:10
In ieder geval een hele mooie kleurcombinatie groen met een beige interieur.
Voor jezelf bepalen welke opties belangrijk zijn, en dan concreet gaan shoppen.
De V70's die voldoen aan je eisen met elkaar vergelijken en dan kiezen voor de partij waar je een goed gevoel over hebt, goede dingen over leest.....
En dan onderhandelen, wat niet meevalt als je de Liana wil inruilen (sorry)
Succes
Voor jezelf bepalen welke opties belangrijk zijn, en dan concreet gaan shoppen.
De V70's die voldoen aan je eisen met elkaar vergelijken en dan kiezen voor de partij waar je een goed gevoel over hebt, goede dingen over leest.....
En dan onderhandelen, wat niet meevalt als je de Liana wil inruilen (sorry)
Succes
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 13:16
- Locatie: Zwolle
Hierbij even een link van de auto.
Gelukkig hoef ik de Liana niet in te ruilen, de suzuki dealer neemt deze weer terug. Ik heb hem nog maar 2 maanden.
Doordat mijn vrouw maar 1 arm heeft (rechts) moeten we een automaat kopen. Vind ik zelf niet erg want het is heerlijk een automaat.
mods edit
link te lang en onjuist en daarom verwijderd
Gelukkig hoef ik de Liana niet in te ruilen, de suzuki dealer neemt deze weer terug. Ik heb hem nog maar 2 maanden.
Doordat mijn vrouw maar 1 arm heeft (rechts) moeten we een automaat kopen. Vind ik zelf niet erg want het is heerlijk een automaat.
mods edit
link te lang en onjuist en daarom verwijderd
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 13:16
- Locatie: Zwolle
Heeft iemand zelf misschien een idee voor een V70 automaat waaraan weinig onderhoud zal zijn te verwachten.
Onze wens is om een versie 2 geen classic V70 met max 170000 op de teller en natuurlijk automaat.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Onze wens is om een versie 2 geen classic V70 met max 170000 op de teller en natuurlijk automaat.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
kijk hier even : http://www.gaspedaal.nl/
een combi van de meeste verkoopsites.
Wat gewoon belangrijk is bij Volvo is dat de wagens goed onderhouden zijn (dealeronderhoud!) dus zorg dat dit bekend is, boekjes duidelijk en bel desnoods de dealer waar deze in onderhoud is geweest.
Vaak zijn ze welwillend om informatie te delen, indien ze het gevoel hebben dat jij het onderhoud daar wellicht weer laat plegen!
succes, kijk naar een wat krachtige motor, dat is altijd fijn en die hebben vaak iets minder te lijden.
Na 2002 is volgens mij ook aan te raden qua electronica, maar dit is geen feit, slechts iets wat is blijven hangen in mijn gedachten.
een combi van de meeste verkoopsites.
Wat gewoon belangrijk is bij Volvo is dat de wagens goed onderhouden zijn (dealeronderhoud!) dus zorg dat dit bekend is, boekjes duidelijk en bel desnoods de dealer waar deze in onderhoud is geweest.
Vaak zijn ze welwillend om informatie te delen, indien ze het gevoel hebben dat jij het onderhoud daar wellicht weer laat plegen!
succes, kijk naar een wat krachtige motor, dat is altijd fijn en die hebben vaak iets minder te lijden.
Na 2002 is volgens mij ook aan te raden qua electronica, maar dit is geen feit, slechts iets wat is blijven hangen in mijn gedachten.
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Waar je rekening mee moet houden in je onderhandeling is:
is de ETM nog goed? kijk hier ook maar even naar http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27036
de draagarmen (rubbers) willen wel eens inscheuren
de deursloten begeeft het wel eens
de airco (compressor (pomp). droger enzo vraag garantie voor de airco
voor zo ver ik weet is dat het wel
maar echt het is een kanjer hoor die V70 .
idd de serie vanaf 2002 is met de electronica gemoderniseert waaronder ook de ETM (gele stikker ..de oude heeft een witte)
de 170 pk is een motorblok presies eender dan de 140 pk ..maar de 140 is terug getuned en heeft toch een betere koppel dan de 170 pk
de 24 t heeft 200 pk en is een beest
maar dat wis je misschien al wel
sucses met het vinden van een top wagen
is de ETM nog goed? kijk hier ook maar even naar http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=27036
de draagarmen (rubbers) willen wel eens inscheuren
de deursloten begeeft het wel eens
de airco (compressor (pomp). droger enzo vraag garantie voor de airco
voor zo ver ik weet is dat het wel

maar echt het is een kanjer hoor die V70 .
idd de serie vanaf 2002 is met de electronica gemoderniseert waaronder ook de ETM (gele stikker ..de oude heeft een witte)
de 170 pk is een motorblok presies eender dan de 140 pk ..maar de 140 is terug getuned en heeft toch een betere koppel dan de 170 pk
de 24 t heeft 200 pk en is een beest
maar dat wis je misschien al wel
sucses met het vinden van een top wagen

V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 13:16
- Locatie: Zwolle
Tja, V70 is een goed auto dat weet ik. Alleen welk model ben ik dus nog niet echt uit. Je hebt de classic en de versie erna en de AWD's. Wat is nou de beste versie.
Voor mij maakt het niet echt uit welk model, ik vind ze allemaal geweldig. Ik heb al eens gereden in een 140 PK versie. Die vond ik al lekker rijden.
Voor mij maakt het niet echt uit welk model, ik vind ze allemaal geweldig. Ik heb al eens gereden in een 140 PK versie. Die vond ik al lekker rijden.
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
De simpelste is het goedkoopste .ook in onderhoud (onderdelen)
Een 140pk is op motorisch gebied verreweg het goedkoopste in verbruik, 1 op 11/12 is geen uitzondering, voor automaat zal het iets royaler uitpakken. een awd heeft een hele goede wegliggging, maar je moet er verder niets mee krijgen, want de onderdelen van een awd zijn aanmerkelijk duurder.
De classic modellen zijn oerdegelijk. Het nieuwe model heeft ook wel wat. Ieder zijn smaak.
Een 140pk is op motorisch gebied verreweg het goedkoopste in verbruik, 1 op 11/12 is geen uitzondering, voor automaat zal het iets royaler uitpakken. een awd heeft een hele goede wegliggging, maar je moet er verder niets mee krijgen, want de onderdelen van een awd zijn aanmerkelijk duurder.
De classic modellen zijn oerdegelijk. Het nieuwe model heeft ook wel wat. Ieder zijn smaak.
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 13:16
- Locatie: Zwolle
Dus het beste zou ik een v70 classic kunnen kopen als ik het zo begrijp. Tenminste als je kijkt naar het onderhoud en onderdelen. Aankoop prijs is ook wel beter. Alleen zie je ze wel vaak met veel km.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 13:16
- Locatie: Zwolle
Dan maakt het dus niet echt uit welk model ik zou kunnen kiezen. Dan ga ik het liefst voo het model na de Classic versie. Ik vind het intereur dan wat mooier.
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten tijdens een proefrit bij een nogmale V70 2.4 , rammeltjes, geluiden.
Voor mij is dit een compleet nieuwe auto. Wel ervaring met een S60 maar daar is de kofferbak niet makkelijk toegangkelijk van met allerlei kinderspullen. (kinderwagen, bedje enz.)
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten tijdens een proefrit bij een nogmale V70 2.4 , rammeltjes, geluiden.
Voor mij is dit een compleet nieuwe auto. Wel ervaring met een S60 maar daar is de kofferbak niet makkelijk toegangkelijk van met allerlei kinderspullen. (kinderwagen, bedje enz.)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Schakelen. Diverse schakelen vrij stroef, zeker de achteruit, als het koud is. En stroever dan normaal, want zo stroef als mijne schakelt heb ik in geen enkele andere auto gehad (en ik heb er heel wat gehad, met diverse km standen). Olie bak verversen heeft weinig geholpen. Eenmaal warm nergens last van. Velen parkeren 'm thuis in z'n achteruit, om de volgende ochtend niet met de pook te hoeven stoeien ...
Mocht je nog "iets" achter de auto hangen (voor sommigen is dat vloeken in de kerk...), dan zijn nivomats toch wel prettig. Ik heb ze er zelf achteraf onder laten zetten.
Mocht je nog "iets" achter de auto hangen (voor sommigen is dat vloeken in de kerk...), dan zijn nivomats toch wel prettig. Ik heb ze er zelf achteraf onder laten zetten.
V70 - 140pk - 2003
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
TS zoekt specifiek een automaat, dus stroef schakelen zal geen issue zijn.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26.01.2009 - 13:16
- Locatie: Zwolle
Ja, het moet inderdaad een automaat zijn Summum. Dus het probleem van Schakelen zal er dan niet zijn. Nivomats lijkt mij erg makkelijk met het vervoeren van de vouwwagen en veel spullen in de auto.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ mrrveenman, die vouwwagen hang je er toch achter?
Volvo for life
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Ja ik weet niet hoeveel verstand je van een auto hebt ..maar loop de naden van de deuren na ..om te kijken of die ook schade heeft gehad ..
een auto met (veel) km.. heeft natuurlijk ook meer kans op schade ..
laat het stuur los tijdens het rijden en kijk of die ook weg trekt (auto loopt altijd van de weg af ) maar moet dat niet te snel doen .. en rem dan ook eens met je handen los ..ook om tekijken op weg trekken ..bijgeluiden in de automaat ..ik weet dat een automaat meer onderhoud nodig heeft dan een hand geschakelde kijk eens naar de schroeven ..die van een Volvo zijn allemaal van het type torks (een sterretje) .. zitten er andere in dan is er eens iets los geweest .... waarom???? ja en voor de rest op je gevoel afgaan ..laat ook eens iemand anders er naar kijken ..je zit zelf vaak in een roze wolk
een auto met (veel) km.. heeft natuurlijk ook meer kans op schade ..
laat het stuur los tijdens het rijden en kijk of die ook weg trekt (auto loopt altijd van de weg af ) maar moet dat niet te snel doen .. en rem dan ook eens met je handen los ..ook om tekijken op weg trekken ..bijgeluiden in de automaat ..ik weet dat een automaat meer onderhoud nodig heeft dan een hand geschakelde kijk eens naar de schroeven ..die van een Volvo zijn allemaal van het type torks (een sterretje) .. zitten er andere in dan is er eens iets los geweest .... waarom???? ja en voor de rest op je gevoel afgaan ..laat ook eens iemand anders er naar kijken ..je zit zelf vaak in een roze wolk
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan