Deze week heb ik bij het starten ( 's morgens ) tweemaal een reeks hoge pieptoontjes gehoord ( vrij luid ) ... het moment dat de motor start hoor je dan ong 5 hoge pieptonen. Voor de rest is alles normaal, geen aanduidingen op het dashbord ... lijkt meer op waarschuwingspiepjes ... alleen zou ik niet weten waar de oorzaak kan liggen. Ik heb in de wagen ook een Parrot carkit staan, maar ik kan moeilijk geloven dat deze voor deze toontjes zou zorgen. De Parrot geeft bij connectie met de gsm wel 1 piep ... maar dat is 3 a 4 seconden na het starten en niet tijdens
Iemand enig idee ?Hoge pieptonen bij het starten
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Die Parrots zijn rare dingen. Geven veel storingen en vreemde bijverschijnselen.
Wellicht kun je 'm een keer ontkoppelen voordat je start? Dan weet je zeker waar het vandaan komt, van de auto of de Parrot.
Wellicht kun je 'm een keer ontkoppelen voordat je start? Dan weet je zeker waar het vandaan komt, van de auto of de Parrot.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Heeft mogelijk te maken met een waarschuwing van de carkit voor een lage accuspanning, iets wat met de huidige temperaturen tijdens het starten natuurlijk best even voor kan komen...
Zelf me suf gezocht naar piepjes die precies zo klinken als mijn gordelverklikker: bleek dat mijn tomtom na het updaten een signaal gaf bij te hard rijden, met exact dezelfde piepjes. Aangezien ik niet vaak te hard rij, en dan ook nog maar een paar km, kon ik de piepjes als ik ze dan al hoorde maar niet traceren. Sinds ik de boosdoener gevonden heb zegt de tomtom 'koekoek' ipv piep-piep-piep (andere instelling)...
Zelf me suf gezocht naar piepjes die precies zo klinken als mijn gordelverklikker: bleek dat mijn tomtom na het updaten een signaal gaf bij te hard rijden, met exact dezelfde piepjes. Aangezien ik niet vaak te hard rij, en dan ook nog maar een paar km, kon ik de piepjes als ik ze dan al hoorde maar niet traceren. Sinds ik de boosdoener gevonden heb zegt de tomtom 'koekoek' ipv piep-piep-piep (andere instelling)...

Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- Darkness
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 25.11.2007 - 14:50
Bij de lage accuspanning kan ik me wel iets voorstellen ... de piepjes waren dan ook 's morgens bij een koudstart ... voor de rest geen geluidjes gehad. Krijg je bij de V70 een melding wanneer je accu ver aan vervanging toe is ... of is het altijd goed starten en ineens niets meer ? ( met melding bedoel ik meer voel je het aankomen door bv moeilijk starten .... heb ooit een wagen gehad die probleemloos kon starten en dan van het ene moment op het andere niet meer kon starten )
De accu zit er nu bijna 5 jaar in maar tot op heden start ie steeds probleemloos.
De accu zit er nu bijna 5 jaar in maar tot op heden start ie steeds probleemloos.
";Never underestimate the power of stupid people in large groups";
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Nou, dan heb je geluk met je accu! In een auto die bomvol electronica zit, gaat ie meestal maar 2-3 jaar mee!
Misschien die accu eens doormeten? Maar bij deze temperaturen gaat ie er gegarandeerd vandaag of morgen aan.
Als je accu bijna versleten is, hoor je het bij het starten hooguit aan het ietsjes minder energieke startgeluid.
Als hij écht versleten is, kan je niet meer starten en hoor je een heel hard klikkend geluid. Dat is een beveiliging om te voorkomen dat je 'm geheel leegstart, zodat de electronica in de problemen zou kunnen komen.
In dat geval staat slechts je electrisch klokje op 00:00, verder geen electronische problemen.
Misschien die accu eens doormeten? Maar bij deze temperaturen gaat ie er gegarandeerd vandaag of morgen aan.
Als je accu bijna versleten is, hoor je het bij het starten hooguit aan het ietsjes minder energieke startgeluid.
Als hij écht versleten is, kan je niet meer starten en hoor je een heel hard klikkend geluid. Dat is een beveiliging om te voorkomen dat je 'm geheel leegstart, zodat de electronica in de problemen zou kunnen komen.
In dat geval staat slechts je electrisch klokje op 00:00, verder geen electronische problemen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
ik heb dit zelfde probleem. Ik heb het nu 3 of 4 keer gehad bij het starten. Het is een hele schelle pieptoon, inderdaad 5 keer heel snel achter elkaar. En dan stopt hij gewoon. Hij begint zodra ik aan de sleutel draai van de contact/voorgloei stand naar de startstand. Ook ik heb een parrot, maar had er nog niet bij nagedacht dat deze de oorzaak kon zijn. Het piepje van gordel niet om hoor ik niet (terwlijkm ik de gordel dan niet om heb natuurlijk), maar ik weet niet of dat komt doordat die overstemd wordt door de bewuste piep of dat de auto nou eenmaal niet twee waarschuwingen tegelijk kan geven 
owja, ik krijg hem ook altijd bij een koudstart, maar dat kan toeval zijn.
Het moet een of andere waarschuwing zijn, maar ik heb geen idee waarvoor. Daarmee is de waarschuwing dan ook volstrekt zinloos in mijn ogen
Dus ga ik er maar van uit dat het niks belangrijks is. Maar toch zou ik wel graag willen weten waar het nou door komt... Niemand enig idee?

owja, ik krijg hem ook altijd bij een koudstart, maar dat kan toeval zijn.
Het moet een of andere waarschuwing zijn, maar ik heb geen idee waarvoor. Daarmee is de waarschuwing dan ook volstrekt zinloos in mijn ogen

Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Ik krijg de piep nog steeds, en heb er nog steeds geen rode lijn in kunen ontdekken... Het is voor mij volkomen willekeurig... het is nu ook niet meer koud....
Heeft er verder niemand dit probleem dan? En beter nog, weet er echt helemaal niemand de oplossing?
Heeft er verder niemand dit probleem dan? En beter nog, weet er echt helemaal niemand de oplossing?

Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Ik heb het probleem alleen als mijn vrouw de sleutels niet af wil geven..... :8:
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
dat is een heldere conclusie inderdaad ja
Het kon ook bijna niet wat heel belangrijks zijn, want dan zou hij dat wel duidelijker maken....
Mooi dat het niks is, dan gaan we er maar gewoon aan wennen.

Mooi dat het niks is, dan gaan we er maar gewoon aan wennen.
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8536
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb ook een Parrot (CK3100), en heb nog nooit last gehad van dergelijke piepjes, de Parrot werkt bij mij veel beter dan mijn vorige carkit (Nokia CK7W)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D