hulp gezocht bij groot onderhoud

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
powergozer
1st Gear member

beste mensen, ik heb drie weken terug mijn allereerste auto gekocht, een volvo 460 '95 met bijna 245.000 km op de teller. ziet er niet heel mooi meer uit (ik zal snel eens een foto plaatsen), maar loopt werkelijk prima - de motor is vrij goed onderhouden.
met hulp van dit forum al heel wat kleine mankementjes kunnen verhelpen, zoals een kapotte toeter en een paar defekte lampjes in het dashboard.

de koppeling komt echter wel erg hoog op, en de "zet hem bij 40 km eens in zijn 5"-test pakt ook niet heel goed uit. ik weet dus vrij zeker dat mijn koppelingsplaat aan vervanging toe is.

zoals ik zei, dit is mijn eerste auto, en ik heb eigenlijk geen ervaring met klussen aan auto's. ik heb zo'n haynes-boek op de kop getikt, maar het vervangen van de koppeling lijkt me nog wel een flinke brug te ver om zo eens even zelf te gaan doen.

ik wil hem liever niet naar de garage toe brengen, want dat is a. wel erg duur en b. ik wil meehelpen zodat ik het een volgende keer zelf kan.

is er iemand op het forum die mij, uiteraard tegen goede betaling, kan helpen? ik woon in leiden, maar reizen is geen enkel probleem (vind het zelfs wel leuk, beetje door het land toeren).

ik hoor het graag. als ik dit bericht ergens anders moet plaatsen (is het een advertentie?) dan hoor ik het wel. bedankt alvast!!!
evanmandos2
2nd Gear member

Beste powergozer,

ik kan je helaas neit helpen, heb het wel zelf op assteunen gedaan, maar is geen aanrader!!!

als ik jou was, zou ik eens wat beunhazen gaan mailen(marktplaats?) met de vraag of ze bekend zijn met de 4xx serie, en wat het via hen zal kosten.

Mijn mondeo laat ik komende week doen bij een mannetje die er 300 euro arbeid en klein spul(olie enzo) voor vraagt, wat mij betreft is dat een mooie deal(is toch al snel 8 uur werk), en bij een mondeo moet zelfs meer lost dan bij een 4xx serie.

Persoonlijk denk ik dat de meeste beunen er geen probleem mee hebben als je meekijkt/assisteert.

zelf doen is met deze reparatie dus eigenlijk geen optie omdat je (om het een beetje comfortabel te doen) een motortakel en brug nodig hebt. Het juiste gereedschap voor de vastgerotte bouten en moeren is meestal ook geen overbodige luxe :D mijn bouten en moeren van de 440 waren allemaal al 220000 kilometer niet losgeweest :P

Let wel op dat je niet alleen je platen maar ook je drukgroep en lager meevervangt, anders mag je over 20-40k kilometers opnieuw!
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo :D 282000 & going very strong
440rijder
2nd Gear member

Ha Powergozer,

Ik woon zelf ook in Leiden, heb geen ervaring met grote klussen maar kan je eventueel wel naar een goede gepensioneerde monteur doorvewijzen die zachte prijzen hanteerd. Stuur maar een priveberichtje.

Welkom bij de 4*0!
powergozer
1st Gear member

dank voor jullie antwoorden!

440rijder, pm is onderweg...
Guidooo
3rd Gear member

Weet iemand toevallig ook nog iemand in Groningen die wel 'ns wat beunhaast?

Ik heb m'n koppeling eraf en een nieuwe gekocht, maar zou opzich mooi zijn als er iemand bij is met monteren die er verstand van heeft zodat ik zeker weet dat ik niet wat vergeet oid en hij weer uit elkaar mag...
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”