Guard beperkt in het "auto instellingen" menu

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
DaRunna
1st Gear member

Ik heb dus een C30 sport met businessline pakket.
Nu zat ik alleen in het menu van de radio te bladeren en toen kwam ik "Guard beperkt" tegen.

Maar ik heb toch helemaal geen Guard alarmsysteem erbij genomen, zit dit er standaard bij?
Hoe werkt het?

De opties die ik kan kiezen in het menu:
-éénmaal activeren
-vraag bij verlaten

Beide staat geen vinkje achter (kan ik wel instellen)
V60 D6 Twin Engine R-Design...
C30 1.6D Sport, Businessline, Bodykit, Dubbele T5 uitlaten...
lancer
6th Gear member

Volgens mij is dit om te voorkomen dat de deadlock erop gaat. Als je de auto op slot doet hoor ja na een minuut nog een keer een klik. De auto is dan niet meer van binnenuit te openen. Dat is niet wenselijk als er iemand in de auto achterblijft. Op de plafond console zal ook nog wel een knopje zitten dat hetzelfde doete.
PV147
1st Gear member

Zit er in het midden bovenop je dashboard een lampje wat rood gaat knipperen als je de auto afsluit?
Als dit lampje er zit heb je waarschijnlijk het alarm, zit er een zwart plastic kapje dan heb je geen alarm.
V50 MY08, 1.8 Edition I, Black sapphire metallic, Off-Black dala t-tec,
18inch Midir Silver Bright (Zomer), 16inch Cordelia (winter), Parkeersensoren achter, Dakspoiler, R-Design spiegels, Sunblinds.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Wat Lancer zegt klopt. Alleen bij de MY09 (misschien ook bij de MY08) zit het in de middenconsole. Je moet het via daar instellen, en als je bijvoorbeeld op "vraag bij verlaten" zet, dan moet je elke keer op "Enter" drukken als je wilt dat de auto weer op slot gaat (dus niet van binnneuit te openen) maar als je op niets drukt kun je er gewoon in blijven zitten.
eddy3
4th Gear member

Ben zo'n 8 weken in het bezit van een nieuwe C30 2009.
Het is me opgevallen dat men auto maar 1 keer op slot gaat;dus deadlock werkt niet.
Heb zelf in het menu gezocht,maar kan niks vinden om dit te veranderen.
Voor ik binnenkort de dealer bezoek,had ik het liever zelf opgelost.
Kan iemand mij verder helpen?Dank bij voorbaat.

Grtn Eddy
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Zo uit mijn hoofd:

Druk op menu, instellingen, auto en daar zou die dan ergens moeten staan.
eddy3
4th Gear member

Het staat er niet,rsnhakan.
Toch bedankt!

Grtn Eddy
480DenniS
2nd Gear member

Eddy, mijn C30 uit 2009 heeft het ook niet. Is dit niet afhankelijk van uitrustingsniveau?
In bestelling: Volvo V40 T3 Summum Passion Red
Volvo C30 1.8 Sport Cosmic white - Business Line I, quartz lederen bekleding - Java Pearl Body Kit - Dubbele eindpijp - 17"; Zaurak - R-design klokkenset
VW Fox 1.2 (don't shoot, is een voorloop auto...)
Volvo 480 GT Turbo 1995
Volvo 480 S 2.0 1993
Carlsson 900

Vergrendelen en ontgrendelen
05
Safelock-functie
Bij activering van de zogeheten Safelockfunctie zijn de portieren niet meer van de binnenzijde te openen, als ze eenmaal vergrendeld zijn.
Met de afstandsbediening activeert u de Safelock-functie die 25 seconden na vergrendeling van de portieren in werking treedt.
Bij Safelock is de auto alleen met de afstandsbediening te ontgrendelen. De portieren zijn tevens van de buitenzijde te openen met behulp van het sleutelblad.
Tijdelijk deactiveren
1. Safelock-functie en alarmsensoren deactiveren.
2. Geen functie
Als u de portieren van de buitenzijde wilt vergrendelen
erwijl er iemand in de auto achterblijft, kunt u de Safelock-functie tijdelijk deactiveren.
U doet dat als volgt:
– Steek de sleutel in het contactslot, draai deze naar stand II en vervolgens terug naar stand I of 0.
– Druk op de knop (1).
Als de auto uitgerust is met een alarmsysteem met bewegingsmelders en niveausensoren, worden ook deze tegelijkertijd gedeactiveerd (zie pagina 108).
Het lampje in de knop licht op en blijft branden, totdat u de auto met de sleutel of de afstandsbediening vergrendelt.
Er verschijnt een melding op het display zolang de sleutel in het contactslot steekt.
De volgende keer dat u de motor start, worden de Safelock-functie en sensoren weer geactiveerd.
(hier staat een plaatje van de plafond console)

N.B.
Bij auto’s met alarmsysteem:let erop dat de auto bij het vergrendelen op alarm wordt gezet.
Wanneer een van de portieren van de binnenzijde
wordt geopend, gaat het alarm af.
WAARSCHUWING
Laat niemand in de auto achter zonder eerst de Safelock-functie te deactiveren. Zo voorkomt u dat iemand opgesloten raakt.

Dit is uit het instructieboek MY 2009 [PDF] Bladzijde 106, ik weet niet hoe ik het plaatje kan uploaden.

In het instructieboek van mijn auto, staat dus de situatie beschreven met twee toetsen op de dakconsole (MY 2008).
Echter de instellingen moeten dmv het menu op de middenconsole worden gedaan is MY 2009.
Plaats reactie

Terug naar “C30”