hoe zit het met de versterkers van de huidige volvo-radio's

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
huut
1st Gear member

ik lees heel veel over de slechte kwaliteit van de speakers in de huidige generatie volvo's. Naar mijn idee hebben alle lijnen een slechte prijs/kwaliteitsverhouding. Tenminste dat heb ik opgemaakt uit de vele verhalen die ik heb gelezen op dit forum. Natuurlijk is de high performance en premium van goede kwaliteit maar wat kost dat ook wel niet (buiten de aanbiedingen/pakketten uiteraard).

Ik lees echter (bijna) niks over de versterkers die volvo gebruikt. Zijn die dan wel in orde. Iedereen vervangt speakers, maar geen versterkers.

Mijn vraag is dus: zijn de versterkers van voldoende kwaliteit waardoor alleen speakers vervangen voldoet? Je kan namelijk wel hele dure speakers inbouwen, maar de zwakste schakel bepaald uiteindelijk het grootste gedeelte van de geluidskwaliteit. Speakers van honderden euro's op een standaard versterkertje is dus een beetje zonde geld denk ik. Wie weet welk merk versterkers er in de radio's zit van volvo.

En nu ff specifiek s40 en v50. Waar zit die versterker ergens is dat een losse externe versterker. Je hebt geen 1-din radio dus een gewone versterker zal het wel niet zijn. Weet iemand ook hoeveel wattage ze geven. Voornamelijk de base-line.

Wil zelf ook de audio aanpakken als ik mijn auto heb (nog een paar daagjes) maar wil het wel bij het probleem aanpakken. Vandaar de vraag!!!!
Johan
5th Gear member

Bij de oudere Volvo's en nu alleen nog bij de S60 en XC90(?) komen de head units van Mitshubishi en de separate versterkers van Harman & Kardon (als ik goed geinformeerd ben ten minste) zoals bijv. bij de HU-850 etc.
Behalve de huidige dynaudio apparatuur zijn idd de andere systemen van een meer matige kwaliteit.
Ik zou echter niet weten wat het fabrikaat is van de hudige head units.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Bornfree
2nd Gear member

Voor zover ik weet is bij de base van de V50 geen externe versterker. Ik heb die van mij er ooit geheel uitgehaald om een mute box te installeren voor de carkit. Het is 1 vaste unit.
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
huut
1st Gear member

bijna niemand die hier iets over weet???????????????
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”