Originele lm. Volvo velgen vs. aftermarket exemplaren

Plaats reactie
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Ik overweeg de stalen velgen te vervangen door lichtmetalen exemplaren.
Nu heb ik, zij het lang geleden, slechte ervaringen met aftermarket exemplaren v.w.b. het uitbalanceren.
Kennelijk waren de fabricage toleranties erg groot. Slechts door er 'kilo's' lood aan te plakken waren ze enigszins in balans te krijgen.

Vragen:

1. Heeft een van jullie óók slechte ervaringen met aftermarket velgen ?
2. Welke merk(en) zijn aan te bevelen ?
3. Is voor mijn S80 de ET waarde 39 ?

Mijn uiteindelijke keuze zal worden bepaald door prijs en uiterlijke kenmerken maar uiteraard voel ik niets voor 'goedkoop is duurkoop'!
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Blue Thunder
2nd Gear member

1. Heeft een van jullie óók slechte ervaringen met aftermarket velgen ?
2. Welke merk(en) zijn aan te bevelen ?
3. Is voor mijn S80 de ET waarde 39 ?
1. Ik heb onder mijn S70 ook aftermarket velgen (Pegasus) met nieuwe Bridgestone's gemonteerd. En vanaf begin bleef de auto trillen vanaf de 80kmh. Wielen wel 3x opnieuw laten balanceren en het probleem bleef bestaan. Uiteindelijk dacht ik dat het aan de velgen lag. Zeker omdat deze niet origineel zijn... Uiteindelijk bleek er in 3 van de nieuwe banden een karkasbreuk te zitten waardoor het trillen werd veroorzaakt. Uiteraard heb ik nieuwe banden gekregen (garantie Bridgestone) en sindsdien rijdt de auto prima. Geen trillingen of wat dan ook. Of de velgen ook de fabriekskwaliteit hebben zal de tijd leren want ik heb ze pas een half jaar.
2. Qua merken weet ik het niet precies maar volgens mij maakt het allemaal niet echt veel uit. Zou wel bij een betrouwbare leverancier de velgen kopen in geval er toch iets mee is. Ik heb die vanmij gekocht bij Hunter Bandenservice ergens in friesland. (velgen werden gelukkig thuis bezorgd). Prijs was 500€ incl verzendkosten.
3. Jouw ET waarde is 43, steek 5*108. Alle velgen van 850/S70/V70oud en S80 oud passen dus. Ik zou ook eens op marktplaats kijken, daar komen nog wel eens originele velgen voorbij....
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

@ Administrator

Sorry, ik zag nu pas dat er een apart subforum Banden en Velgen bestaat.

Dus indien mogelijk gaarne deze topic omwille van de broodnodige duidelijkheid en/of overzichtelijkheid, daarheen verplaatsen.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Plaats reactie

Terug naar “S80”