leesprobleem? Alleen originele 2003 wordt gelezen door RTI

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
MD
Starter

Hallo,

Ik heb uitgebreid het forum doorgelezen over de leesproblemen van de RTI DVD-unit. Ik wil een update uit 2008 plaatsen, geen enkele DVD kan worden gelezen. Alleen de originele dvd herkent het systeem direct.
De dvd van de dealer zou moeten werken, helaas. De dvd van de buurman (2007), zou moeten werken. Ook niet. Ik heb alle historie en opgeslagen locaties verwijderd en het systeem gereset. Ook heb ik de originele cleaning disk gebruikt.
Wat kan nu het probleem zijn? Toch een onjuiste dvd geplaatst? Is de unit (glijstangen en/of de lezer) misschien toch vervuild? Dan kan toch geen enkele dvd meer worden gelezen....?
Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven!

Ik ben in bezit van een Volvo V70 D5 uit okt. 2003 (import Duitsland)
tvc15
3rd Gear member

Misschien heeft jouw auto een DVD-unit die geen double-layer DVD's kan lezen. Een Volvo dealer moet je dit zo kunnen vertellen.

Zie ook:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=23860
MD
Starter

tvc15: dank voor de reactie.

Het gekke is dat de speler altijd een kopie van 2008 heeft "geslikt". Dat is toch een dual layer dvd, anders kan de hoeveelheid data er niet op. Na het verwijderen slikt ie dus alleen nog maar de originele dvd. Het betreft trouwens een speler zonder klepje. Ik laat de speler eerst maar eens reinigen. Ook heb ik bij de dealer de originele dvd's uit 2008 besteld om te kijken of die het doen (kan ze gelukkig eerst uitproberen!). Dat lijkt mij verstandiger dan een hele nieuwe unit mbv het ruilsysteem.

Als ik trouwens moet omruilen is een systeem van Garmin (GVN 53) dan geen slimmere investering?
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”