Bedankt!!
Sta op het punt om een Volvo S40 2.4 aan te schaffen, maar weet niet of het na een bepaalt modeljaar niet meer voorkomt. koop hem wel met garantie maar je weet nooit wanneer het zich voor zal doen.
Volvo 02-02-09 in Radar vanwege slechte gasklephuizen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 06.11.2006 - 13:22
Ik kan het niet laten, net de uitzending gezien, het lijkt de telegraaf op tv wel, wat een 'sensatie'!.bart simpson schreef:96,7% geeft geen problemen, heel geen gekke score, "inferieur" is dit deel dus geenszins
Van 2002 tot 2006 een S60 T5 gereden (125000 km) , NOOIT geen problemen gehad. Nooit pech gehad, nooit stil gestaan. Altijd als er al problemen waren is dit keurig door de dealer opgelost.
Het probleem van de ETM doet zich bij een klein percentage voor. Maar radar maakt van een muis een olifant. Deze problemen bij S60 V70 en S80 waren allang bekend! Komkommer tijd in de winter.
Gegroet,
BBC2006 nu V50 T5 awd
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40794
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
van de site van TROS RADAR geplukt
Dit is de reactie van Volvo op Radars item over Volvo's elektronische gasklephuis (2 februari 2009).
Zoals telefonisch besproken ontvangt u hierbij onze schriftelijke reactie op uw vraag hoe wij vanuit Volvo Cars Nederland aankijken tegen gemelde problemen met het gasklephuis van Volvo personenwagens geproduceerd van 1999 tot 2002.
Volvo heeft in 2006 vastgesteld dat er meer uitval voorkwam met betrekking tot het zogenaamd gasklephuis. Een uitval van 3,3 procent bleek uit vervangingsreparaties gemeld door onze dealerbedrijven.
Op basis van deze cijfers heeft Volvo Cars Nederland besloten de klanten tegemoet te komen en de garantie voor deze auto’s op dit punt te verlengen. Aansluitend op de officiële fabrieksgarantie van de voor de meeste modellen gebruikelijke 1 jaar garantie werd een aanvullende coulanceregeling van kracht, waarin gedurende de eerste drie jaar 100% werd vergoed, het vierde jaar 75% en het vijfde jaar 50%. Dit met een maximum van 200.000 km.
Met betrekking tot de authenticiteit van het document kan ik u vermelden dat deze e-mail en bijgesloten stukken ons niet bekend zijn.
Wij zijn op de hoogte van de activiteiten van Actronics, ons hoofdkantoor in Zweden heeft na onderzoek besloten niet voor deze leverancier te kiezen. Wij kiezen er voor om niet op televisie met Actronics hierover van gedachten te wisselen.
Met vriendelijke groet,
Volvo Cars Nederland B.V.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
't Was wel een helder verhaal. Jammer dat Volvo niet wilde reageren, maar doorgaans loopt reageren in Radar belabberd slecht omdat dat mens toch alleen maar haar mening wil uiten, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Maar goed, nu maar hopen voor gedupeerden dat Volvo denkt 'what is good for yankees is also good for the the dutch'.
Hebben diesels ook een ETM?
Hebben diesels ook een ETM?
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4567
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
En dan heft hij OOK nog 3 weken vrij!!!!michelm1978 schreef:Ik zit te kijken...de 1e die met zo'n veeger de sneeuw zo van mijn auto afveegt kan een enkeltje ziekenhuis verwachten...
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ben, je bent me net voor!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Hartstikke fijn dat je nooit problemen hebt gehad, maar toch lijkt je argumentatie wel wat teveel op zo'n rokende puber die zegt dat z'n opa met roken ook 80 is geworden en het dus wel niet slecht zal zijn...BBC2006 schreef:Ik kan het niet laten, net de uitzending gezien, het lijkt de telegraaf op tv wel, wat een 'sensatie'!.bart simpson schreef:96,7% geeft geen problemen, heel geen gekke score, "inferieur" is dit deel dus geenszins
Van 2002 tot 2006 een S60 T5 gereden (125000 km) , NOOIT geen problemen gehad. Nooit pech gehad, nooit stil gestaan. Altijd als er al problemen waren is dit keurig door de dealer opgelost.
Het probleem van de ETM doet zich bij een klein percentage voor. Maar radar maakt van een muis een olifant. Deze problemen bij S60 V70 en S80 waren allang bekend! Komkommer tijd in de winter.
Gegroet,
BBC2006 nu V50 T5 awd
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Dus ik kan met mijn rekening van 2007 (mijn V70 uit 2002 zat toen nog in zijn 5e jaar), terug naar de dealer en gewoon 50% van het betaalde terug eisen?
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Heb net ook Radar gezien
Wat ik niet begrijp is dat de fabrikant van deze rommel (want dat is het tenslotte) hier niet aansprakelijk voor word gesteld.
Of is dat weer te simpel gedacht?
Wat ik ook niet snap is dat je met zo'n defect gasklephuis door (wilt) rijden zoals ik in Radar zag.
Kan aan mij liggen maar als hij morgen stuk gaat wil ik het direct gerepareerd hebben.
Het is toch wel erg link om daar mee door te rijden.....
Wat ik niet begrijp is dat de fabrikant van deze rommel (want dat is het tenslotte) hier niet aansprakelijk voor word gesteld.
Of is dat weer te simpel gedacht?
Wat ik ook niet snap is dat je met zo'n defect gasklephuis door (wilt) rijden zoals ik in Radar zag.
Kan aan mij liggen maar als hij morgen stuk gaat wil ik het direct gerepareerd hebben.
Het is toch wel erg link om daar mee door te rijden.....
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11731
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik vind het trouwens wel erg kort door de bocht door te zeggen dat het onderdeel een autoleven 'verwacht' mee moet gaan.
Er zijn zoveel onderdelen die met de loop van de tijd gewoon verslijten en vervangen moeten worden. Nu is een gasklephuis misschien niet wat je verwacht dat verslijt, maar toch.
En die 5 jaar grens kunnen ze nu ook mooi geven, want alle auto's waar het hier om gaat zijn ondertussen meer dan 5 jaar oud, dus... jammer voor iedereen die nog geen nieuwe ETM heeft.
Volgens mij is het enige punt wat gemaakt kan worden: uit veiligheidsoogpunt moeten ze er iets aan doen. En volgens mij haalt de software update de grootste angel al uit het nest: hierdoor zou de motor volgens mij niet meer in de noodloop moeten springen toch?
Er zijn zoveel onderdelen die met de loop van de tijd gewoon verslijten en vervangen moeten worden. Nu is een gasklephuis misschien niet wat je verwacht dat verslijt, maar toch.
En die 5 jaar grens kunnen ze nu ook mooi geven, want alle auto's waar het hier om gaat zijn ondertussen meer dan 5 jaar oud, dus... jammer voor iedereen die nog geen nieuwe ETM heeft.
Volgens mij is het enige punt wat gemaakt kan worden: uit veiligheidsoogpunt moeten ze er iets aan doen. En volgens mij haalt de software update de grootste angel al uit het nest: hierdoor zou de motor volgens mij niet meer in de noodloop moeten springen toch?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Sommige mensen gaan de essentie voorbij; als het hun niet overkomt is er geen probleem. Never mind, ik gun iedereen zijn 'Volvo for life', maar helaas ben ik toch echt op een rot ei getrapt en blijken er nog vele anderen met mij te zijn.
Ik heb op uitnodiging van de Tros mijn gezicht laten zien op tv nav een topic op dit forum omdat ik vind dat de bestuurders van deze voertuigen een onrecht aangedaan wordt, waarvoor zelfs een passende oplossing is aangedragen. Volvo verschuilt zich achter haar contracten met Magnetti Marelli, de leverancier van het gasklephuis. Van hun kant wordt ook AC-tronics buiten de deur gehouden bij Volvo. Dit terwijl zij voor particulieren af voor 262,50 excl een oplossing bieden (voor garages vaak nog voor minder).
Met een toestemming van Magnetti Marelli kan AC-tronics voor alle modellen andere software schrijven bij hun oplossing, potmeters eruit en een contactloze 'hall-sensor' er voor in de plaats. Dit lost het probleem definitief op. Helaas geven zij er geen toestemming voor waardoor in ca 5% van de gevallen geen oplossing volgt.
Wat Volvo nu doet is een van de volgende dingen: gasklephuis reinigen (ca 250 euro), nieuwe software plaatsen (ca 50 euro), gasklephuis vervangen met ruilonderdeel (gele sticker en ca 900 euro). In alle gevallen met beperkte garanties en de wetenschap dat het probleem zich opnieuw kan voordoen. Immers; de symptomen worden aangepast en softwarematig de marges van de potmeters opgerekt. Uitstel van executie dus. De noodloop blijft.
Van een voertuig dat minimaal 300.000km probleemloos zou moeten kunnen afleggen in 10 jaar tijd mag je verwachten dat dit onderdeel niet kapot gaat. De juristen beamen dat. We praten over een plastic stripje van 4 cm lang en een halve cm breed met een afgesleten koolstoflaagje waar een metalen kammetje overheen schuift... net zoals dat in de Volvo 850 al als interieurdimmertje in elkaar gezet was (die gingen zelfs al stuk...). Daar betalen we nu elk ruim 900 euro voor als het stuk is!!
Een merk dat veiligheid zo hoog in het vaandel heeft stuurt mensen bewust de weg weer op met de mededeling 'kom maar terug als hij het weer doet, dat haperen, nu kunnen we er niks mee', wetende dat de auto op de snelweg in noodloop kan gaan of zelfs geheel kan uitvallen. Gevolg: geen stuur- en rembekrachtiging en vul de rest zelf maar in. Ik acht dat onverantwoord.
Zelf heb ik een goede band met mijn Volvodealer en ben ook niet iemand die ruzie met Volvocars zoekt. Wel vind ik dat klanten op alternatieven (of eigenlijk juist oplossingen) gewezen moeten worden. Het is namelijk wel erg vreemd dat Volvo internationaal de problemen erkend en er dan op het Europese vlak niets mee doet. De enige vraag die ik aan Volvo heb is: waarom kan Volvo zelf geen juiste probleem-diagnose stellen aan mijn auto, dat hoeft toch allemaal niet zo geheimzinnig?
Ik hoop dat mijn bijdrage aan radar anderen een stukje op weg helpt. In hun Volvo. Denk eens aan de mensen die met een wrang gevoel rondrijden en (net als ikzelf tot voor kort) niet eens begrijpt wat het probleem precies is met de auto...
Ik heb op uitnodiging van de Tros mijn gezicht laten zien op tv nav een topic op dit forum omdat ik vind dat de bestuurders van deze voertuigen een onrecht aangedaan wordt, waarvoor zelfs een passende oplossing is aangedragen. Volvo verschuilt zich achter haar contracten met Magnetti Marelli, de leverancier van het gasklephuis. Van hun kant wordt ook AC-tronics buiten de deur gehouden bij Volvo. Dit terwijl zij voor particulieren af voor 262,50 excl een oplossing bieden (voor garages vaak nog voor minder).
Met een toestemming van Magnetti Marelli kan AC-tronics voor alle modellen andere software schrijven bij hun oplossing, potmeters eruit en een contactloze 'hall-sensor' er voor in de plaats. Dit lost het probleem definitief op. Helaas geven zij er geen toestemming voor waardoor in ca 5% van de gevallen geen oplossing volgt.
Wat Volvo nu doet is een van de volgende dingen: gasklephuis reinigen (ca 250 euro), nieuwe software plaatsen (ca 50 euro), gasklephuis vervangen met ruilonderdeel (gele sticker en ca 900 euro). In alle gevallen met beperkte garanties en de wetenschap dat het probleem zich opnieuw kan voordoen. Immers; de symptomen worden aangepast en softwarematig de marges van de potmeters opgerekt. Uitstel van executie dus. De noodloop blijft.
Van een voertuig dat minimaal 300.000km probleemloos zou moeten kunnen afleggen in 10 jaar tijd mag je verwachten dat dit onderdeel niet kapot gaat. De juristen beamen dat. We praten over een plastic stripje van 4 cm lang en een halve cm breed met een afgesleten koolstoflaagje waar een metalen kammetje overheen schuift... net zoals dat in de Volvo 850 al als interieurdimmertje in elkaar gezet was (die gingen zelfs al stuk...). Daar betalen we nu elk ruim 900 euro voor als het stuk is!!
Een merk dat veiligheid zo hoog in het vaandel heeft stuurt mensen bewust de weg weer op met de mededeling 'kom maar terug als hij het weer doet, dat haperen, nu kunnen we er niks mee', wetende dat de auto op de snelweg in noodloop kan gaan of zelfs geheel kan uitvallen. Gevolg: geen stuur- en rembekrachtiging en vul de rest zelf maar in. Ik acht dat onverantwoord.
Zelf heb ik een goede band met mijn Volvodealer en ben ook niet iemand die ruzie met Volvocars zoekt. Wel vind ik dat klanten op alternatieven (of eigenlijk juist oplossingen) gewezen moeten worden. Het is namelijk wel erg vreemd dat Volvo internationaal de problemen erkend en er dan op het Europese vlak niets mee doet. De enige vraag die ik aan Volvo heb is: waarom kan Volvo zelf geen juiste probleem-diagnose stellen aan mijn auto, dat hoeft toch allemaal niet zo geheimzinnig?
Ik hoop dat mijn bijdrage aan radar anderen een stukje op weg helpt. In hun Volvo. Denk eens aan de mensen die met een wrang gevoel rondrijden en (net als ikzelf tot voor kort) niet eens begrijpt wat het probleem precies is met de auto...
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- Dieselross
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 30.11.2006 - 20:17
- Locatie: Zwolle
Als microsoft auto's zou maken?bart simpson schreef:windows kent een subtantieel groter uitvalpercentageDrRossi schreef:Tuurlijk Bart, Bloeden zullen ze !!bart simpson schreef:96,7% geeft geen problemen, heel geen gekke score, "inferieur" is dit deel dus geenszins
Regelmatig zou je auto zonder reden stoppen, je zou dat accepteren, opnieuw starten en verder rijden.
XC90 T6 Inscription 2018 115.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
XC90 3.2 Sport 2007 270.000 km
850 2.5 20v 1994
850 T-5 automaat 1995
S70 2.0 LPG automaat 1997 410.000 km
V70 2.5D automaat luxery-line 1999
XC70 D5 AWD geartronic, Inscription, Prestige/Mobility Line, zwart 2004, 500.000 km
Volvo V70 2.5 Automaat 2005
Ford S-Max 2.5T 2008 265.000 km
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40794
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Is het forum in de uitzending ter sprake geweest?
ik zie sinds de afloop ervan een bijzonder hoge load van der server en heel veel bezoekers
ik zie sinds de afloop ervan een bijzonder hoge load van der server en heel veel bezoekers

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11731
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ja, valt me ook op dat het ineens erg stroperig is hier...Ben schreef:Is het forum in de uitzending ter sprake geweest?
ik zie sinds de afloop ervan een bijzonder hoge load van der server en heel veel bezoekers
En ja, het Volvo forum is redelijk prominent voorbij gekomen.
@moderators: ik snap dat andere topics hier naar verwezen worden, maar ik hoop (dat als het weer een beetje tot rust is gekomen) dat de oude ETM topics wel weer open gaan...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ben. Ik had gevraagd om de banner een keer door beeld te laten schuiven 

Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40794
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heel goed. Morgen maar eens op Uitzending Gemist kijken.denkweb schreef:Ben. Ik had gevraagd om de banner een keer door beeld te laten schuiven

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
- Locatie: Haarlemmermeer
Was goed in beeld en kwam ter sprake, werd geen url genoemd.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
wie googelt op volvo forum komt hier terecht...

Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- erikm
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01.05.2006 - 19:18
Hehe, begint het balletje dan eindelijk te rollen?
Alleen het advies van Radar bevalt me niet zo. Een beetje teveel 'ieder voor zich'.
Kunnen we niet met z'n allen iets doen? Is er niet een advocaat die lid is van dit forum die onze gezamenlijk belangen zou willen behartigen?
Alleen het advies van Radar bevalt me niet zo. Een beetje teveel 'ieder voor zich'.
Kunnen we niet met z'n allen iets doen? Is er niet een advocaat die lid is van dit forum die onze gezamenlijk belangen zou willen behartigen?
V70 classic 1999 Vialle LPG