Volvo Dealer?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Jobbe
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20.01.2005 - 12:01

Nog een vraagje : Voor onderhoud naar een Volvo-dealer of toch maar een andere garage?
Wat zijn de voor en nadelen van een dealer?
Heb gehoord dat je dan wel duurder uit bent maar betaal graag wat(als het niet te veel is natuurlijk) extra voor betere en snellere service!
Of ben ik dan een dief van eigen porto???
Ik ben wel handig maar motorTechniek heb ik geen kaas van gegeten!
Ja en dan moet je toch wat!

Iemand tips adviezen of ervaring hier mee?
Hoor het graag!
Groet jobbe!
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Dat ligt er maar net aan wat je wilt; wij gaan ieder jaar trouw naar de Volvodealer. Als je 30000 kilometer per jaar maakt zou ik ook naar de Volvodealer gaan. Als je weinig kilometers per jaar maakt, en het mag niet teveel kosten zou ik naar de universele garage gaan.
Bedenk ook dat niet alle Volvo-dealers enthousiast naar buiten springen om je te woord te staan als met een 440 komt, maar daar is al te voor en te na over geschreven elders op dit forum.
Ook kun je een tussenweg kiezen; de volvo-specialist. Ook daar is een actuele rubriek over op dit forum.
Wat ik persoonlijk een voordeel vind van de dealer: het is niet de eerste 440 die ze onder handen hebben, ze weten foefjes, zwakke punten, en belangrijker; ze zouden alles kunnen weten. Dat is bij de universele garage altijd nog maar de vraag.

Succes.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Het uurtarief in een Volvogarage is natuurlijk wel wat hoger dan bij een universele, maar door de betere kennis van het specifieke merk kun je veel besparen.

Voorbeeld: ongeveer 12 jaar geleden ging ik met een 740 naar een universele garage met de klacht dat ie wel op lpg en niet op benzine liep. Een paar werkdagen later was ik 1400,- (gulden) kwijt en het euvel was nog niet opgelost. Toen maar naar de dealer. Na beschrijving van de klacht, zei de chef al meteen: "o, maar dat is een uitgedroogd benzineaanzuigslangetje in de tank". Dat slangetje kostte een paar duppies en het werkloon voor die lastige klus (tank moest helemaal los) was ongeveer 150,-. Was ik maar meteen naar de dealer gegaan.

Ben later dus altijd naar de dealer blijven gaan. In alle gevallen hebben ze de storing zeer snel gevonden.

Zelfs voor banden en uitlaten ga ik liever naar de dealer dan die lui van Kwikfit. Het prijsverschil is minimaal en de auto wordt netjes behandeld (heb hem ooit wel eens bij de "snelfitter" met deuken in de wieldoppen teruggekregen).
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Jobbe
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20.01.2005 - 12:01

Thx for the info!Dennis & Battlecruiser

Weet genoeg ga wel naar de Volvo dealer(als ie me niet uit lacht)!
Betaal graag een beetje meer voor betere service!
Heb volgens mij een lekke klepdekselpakking,verbruikt veel olie en er drupt olie op blok wat weer tussen de bougies lekt!
Ben wel handig maar zoiets heb ik nog nooit vervangen!
Vriend van me zegt dat het niet al te moeilijk is!
Zelf doen?of toch maar naar de Volvodealer?

Kan eventueel technische hulp inschakelen maar bij dealer hebben ze er meer kijk op mochten er nog andere dingen niet in orde zijn!

Wordt vervolgt
Groetjes Jobbe
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”