Volvo 02-02-09 in Radar vanwege slechte gasklephuizen

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit,
jawel, het is zelfs doodsimpel, hoef je niet eens voor gestudeerd te hebben.
gewoon ALLE mensen gelijk voor de wet beschouwen.
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1304
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Ik ben geen fan van Tros Radar, de wijze waarop zaken in het licht worden gezet zijn doorgaans slecht onderbouwd. Ook hier weer halve waarheden in dit verhaal. Aan de andere kant is het triest dat dergelijke programma's er aan te pas moeten komen om een leverancier te bewegen in geval van problemen of klachten. Mijn gasklephuis is in 2004 vervangen voor ruim 800 euro (relaas wel ergens te vinden op dit forum). Destijds een keurig briefje naar Volvo NL gestuurd met verzoek om coulance. Deze toen uiteraard niet gekregen en gewoon de volle mep betaald. Verheugend is dan wel weer dat ik alle correspondentie en facturen heb bewaard, ik ga opnieuw beroep doen op de coulanceregeling die nu van kracht is. ik voldoe volledig aan de richtlijn voor 50% coulance. Wel vreemd in het bericht (via Ben) aan de dealers is de geldigheid? Ik ga het in elk geval eens proberen, wordt vervolgt.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

FrankM schreef: Helaas lieten ze nou net niet dat lijstje zien. Wat ze lieten zien was een lijstje met percentage gebruikers van merken van hun eigen Radar panel die eenzelfde probleem had gehad. Dat is echt iets heel anders.
Gr/F
En toch zal men het daar mee moeten doen, want omdat alle fabrikanten weigeren dergelijke statische gegevens te publiceren, kunnen sommigen lekker fijn blijven zeggen dat het niet bewezen kan worden.

Dan maar een eenvoudige tocht langs Google en via ETM en ETC (de meer gangbare naam van die dingen): het verrekt van de klachten t.a.v. Volvo i.t.t. andere merken.
Elk Volvoforum in de wereld wijdt er flink wat topics aan en dus zal het wel een ietsjes vaker voorkomend probleem zijn. Dat kan je dan wel aannemen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit,
Wat een instelling zeg!
Ik hoop toch zeker voor Volvo dat jij niet op een van haar commerciële of marketing afdelingen werkt. Hier druipt de antie motivatie en antie uitdaging vanaf. Echt iets wat ze bij Volvo op dit moment kunnen gebruiken.

:?
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

@ bart simpson

Als je nou wilt vergelijken, doe het dan goed.

Ja, als 3,3% van de Volvo's 1 keer in de 10 jaar zou uitvallen was dat een prachtig resultaat waar je je best mee kan vertonen.

Maar we hebben het hier over 1 onderdeel.
Je vindt het acceptabel voor de ETM. Maar de auto bestaat uit meer onderdelen dan een ETM alleen. Vindt je het voor al die onderdelen acceptabel?
Wat denk je wat er gebeurt als elk onderdeel een kwaliteitsscore van 97% haalt ? Dan sta je elke week bij de garage omdat om beurten er een onderdeel uitvalt.

De vergelijking met Windows gaat m.i. ook de mist in. Als je computer uitvalt is dat namelijk niet levensgevaarlijk, maar met een auto wel. Aan een auto worden totaal andere kwaliteitseisen gesteld dan aan een PC. Daarom accepteert ook iedereen nog de kwaliteit van Windows.

Wat denk je dat er gebeurt als 2% van een bepaald vliegtuigmerk neerstort doordat hun motor uitvalt... Denk niet dat ze dan moeten gaan roepen dat het wel meevalt omdat volvo tenslotte met 3,3% problemen had.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Gast

bart simpson schreef:als 96,7% van de ETM's nu kapot ging heb je idd wat uit te leggen, maar wat moet je uit gaan leggen als 96,7% gewoon heel blijft?
bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit, ik heb meerdere malen geschreven dat het vrijwel nooit voorkomt, die 3,3% staaft dat ook gewoon.
Beste @Bart, ik heb je al eerder verweten dat je de kop in het zand steekt met deze cijfers.

Maar misschien kan jij het onderbouwen, want waar hebben het feitelijk over?
3,3 % van wat?
Volgens mij gaat het over de totale uitval van elk type Volvo, benzine en diesel van 19?? tot heden.
Dus kan het zo zijn dat die 3,3 % niet is afgezet tegen de S60, V70 en S80, van 1999 t/m 2002?
Gezien de huidige klachten, lijkt mij 3,3 % een beetje weinig. Zelfs in mijn eigen omgeving kom ik al hoger uit.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33127
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Krijg je niet eerst een foutmelding en valt daarna de auto uit?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1228
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

jammer dat het om een leeftijd van de auto gaat en niet om de kilometerstand. Dat is volgens mij een beter criterium en niet omdat dat dan beter voor mij uitkomt, maar het heeft te maken met het aantal kilometers en hoe vaak de ETM is gebruikt.
Veel kilometers in weinig tijd veel slijtage, maar het komt hoe dan ook een keer.

dik
Ben schreef:Dit komt uit het offciele bericht van Volvo NL aan de Volvo dealers

Datum: 3-02-2009
Onderwerp: ETM Coulance-regeling
Geldig tot: nader bericht

Naar aanleiding van de uitzending van TROS-Radar van 2 februari jl. waarin de kwaliteit van de Volvo ETM's uitvoerig besproken is willen wij u als volgt aanvullende informatie geven, met betrekking tot het handelen indien Volvo-rijders zich tot u richten met betrekking tot dit onderwerp.

Mochten klanten zich bij u melden waar in het verleden een ETM-vervangingsreparatie is uitgevoerd en die vallen onder de voorwaarden van de lokale policy en indien de klant in het bezit is van de originele faktuur waarop de volledige kosten voor vervanging in rekening zijn gebracht, zullen wij adviseren deze voor te leggen aan de Volvo-dealer die destijds de reparatie heeft uitgevoerd, danwel aan het dealerbedrijf die de activiteiten van de betreffende dealer heeft overgenomen.

Wij verzoeken u conform de richtlijnen te handelen van het After Sales Garantie-bulletin Groep 6 Nummer 2007.03 en daarbij in ogenschouw te nemen alsof het Garantiebulletin op de datum van de reparatie al van kracht was.

Onderstaand treft u de inhoud van dit bulletin nogmaals aan.

Dit houdt in dat wij deze claims alsnog onder coulance zullen accepteren. Voor de volledigheid willen wij u melden dat het gaat om Volvo's met benzinemotoren uit de modeljaren 1999, 2000, 2001 en 2002.
Betreffende artikelnummers 8644344 en 8644347.

Lokale policy gasklephuis (ETM)
Door VolvoCarCompany is besloten om op bovenstaand onderwerp geen officiële Verlengde Garantie uit te geven.

De reden is dat uit de garantie-statistieken niet blijkt dat er een grote uitval is. De verklaring hiervan is echter vrij simpel: de uitval geschiedt voornamelijk bij auto's met hogere km-standen en/of in het 4e en 5e jaar. Dus bij auto's die niet meer onder de fabrieksgarantie of coulance-matrix vallen.

Om te voorkomen dat er onverwachte (en onterechte) kosten komen voor eigenaren van bovengenoemde categorieën, is er in overleg met de After Sales Service Dealercommissie besloten tot een (tijdelijke) uitbreiding van de coulance-matrix alleen op dit onderwerp.

Tot het volgende is besloten:
Geldig voor:
- auto's van de modeljaren '99, '00, '01 en '02
- artikelnummers 8644344 en 8644347
- geldigheid: van 01-07-2006 t/m 30-06-2008

Condities:
3e jaar (25-36 mnd.) 100% loon en materiaal
4e jaar (37-48 mnd.) 75% loon en materiaal
5e jaar (49-60 mnd.) 50% loon en materiaal
Tevens geldt voor alle leeftijden een max. km-stand van 200.000

Wij gaan er vanuit dat u met bovenstaande extra financiële regeling uw klanten terdege tegemoet kunt komen.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Overigens is de laatste 10 jaar gebleken dat als fabrikanten razendsnel een tekortkoming erkennen (of dat nou terecht is of niet), dat consumenten dan hun vertrouwen in dat product nauwelijks verliezen.

Het voortdurend ontkennen van problemen (ook al zou men nog gelijk hebben ook) is gebleken een heel verkeerde strategie te zijn voor de reputatie van een merk. Daardoor blijft het zieken aan de borreltafel, maar ook in de statistieken. En omdat de echte cijfers uitblijven , is die perceptie de werkelijkheid voor de consument. Daarop baseert ie zijn beslissingen.

Dus uit marketingstrategisch oogpunt kunnen we ook wel een misser van Volvo vaststellen. Jammer, want dat kost in deze barre tijden nieuwe potentiële klanten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gast

Ben schreef:Onderwerp: ETM Coulance-regeling

Tot het volgende is besloten:
Geldig voor:
- auto's van de modeljaren '99, '00, '01 en '02
- artikelnummers 8644344 en 8644347
- geldigheid: van 01-07-2006 t/m 30-06-2008

Condities:
3e jaar (25-36 mnd.) 100% loon en materiaal
4e jaar (37-48 mnd.) 75% loon en materiaal
5e jaar (49-60 mnd.) 50% loon en materiaal
Tevens geldt voor alle leeftijden een max. km-stand van 200.000

Wij gaan er vanuit dat u met bovenstaande extra financiële regeling uw klanten terdege tegemoet kunt komen.
:P De mijne is van mei 2002, ETM vervangen (art. nr. 8644344) op 16-04-2007, bij 188475 km.
Dus binnenkort even naar de dealer voor 50%. :P
Gast

Paul schreef:Krijg je niet eerst een foutmelding en valt daarna de auto uit?
Geen foutmelding, je kan het gaspedaal naar de bodem trappen, maar helemaal niets meer.
Iets boven stationair kan je door rijden en dan pas melding.
De eerste keer schrok ik mij echt rot.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33127
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Snap ik!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

velwim schreef:
Had er wel iemand van Volvo gezeten was die ook neergesabeld, dat is namelijk de relatieve amusementswaarde van Radar
Ik denk dat je gelijk hebt, maar niet komen opdagen wekt bij het publiek al snel de indruk dat je niet mee wilt werken om het probleem op te lossen.
ruuds70 schreef:
bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit,
Wat een instelling zeg!
Ik hoop toch zeker voor Volvo dat jij niet op een van haar commerciële of marketing afdelingen werkt. Hier druipt de antie motivatie en antie uitdaging vanaf. Echt iets wat ze bij Volvo op dit moment kunnen gebruiken.
Mijn antwoord was op bovenstaand stukje bedoeld, door de vele reacties staat het idd wat uit de beoogde kontekst.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Alleen zou ik dat laten doen door een fabriek ver buiten Italië ;)
Dat ben ik hardgrondig met je eens
Battlecruiser S80 schreef:Elk Volvoforum in de wereld wijdt er flink wat topics aan en dus zal het wel een ietsjes vaker voorkomend probleem zijn. Dat kan je dan wel aannemen...
aannames, aannames, kom nu eens met cijfers.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Het hoofprobleem in mijn ogen: Volvo heeft jaren- en jarenlang geventileerd dat hun auto's langer meegingen dan alle andere.

Modern voorbeeldje: als ik nu een H7 lampje wil verwisselen van onze V70 2,4 dan moet ik het blijkbaar normaal vinden dat de "connector" die je van het lampje aftrekt onmiddelijk desintegreert in 5 deeltjes plastic en twee schuifstekkertjes. Dát is de realiteit. En dat is het verlengde van die slechte sleepcontactjes.
Dan kun je gaan schermen met andere merken die slechte onderdelen monteren, maar daarom reed ik, en velen met mij, juist Volvo. Vanaf 1979 om precies te zijn.
Als je dan écht wilt vergelijken, moet je naar een merk als Toyota kijken: duurzaam, en als er iets is is de service en de "coulance" meer dan voortreffelijk. Dat maak ik al jaren mee bij mijn buurman.
Maar ja, misschien de moderne tijd? Nieuwe klanten dan maar, zegt Volvo blijkbaar.

Dan kun je een ander, minder "stoffig" publiek willen trekken, maar ik constateer dat op dit forum het merk nog steeds door de meesten gezien wordt als duurzaam.

Ps ik vind het natuurlijk jammer, Volvo hoort zich als een sterke vent (of sterke vrouw) te gedragen en het GEVOEL van duurzaamheid te beschermen, maar Ford of de Chinezen of wie dan de boel ook koopt zal wel aan het roer staan.

p.s. De vormgeving van de auto's is en blijft uitstekend, maar de verpakking is niet alles.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Bouwe
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04.11.2005 - 17:52

Wat screenshots gemaakt van dat document dat volgens Radar van Volvo afkomstig is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

ruuds70 schreef:
bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit,
Wat een instelling zeg!
Ik hoop toch zeker voor Volvo dat jij niet op een van haar commerciële of marketing afdelingen werkt. Hier druipt de antie motivatie en antie uitdaging vanaf. Echt iets wat ze bij Volvo op dit moment kunnen gebruiken.
Mijn antwoord was op bovenstaand stukje bedoeld, door de vele reacties staat het idd wat uit de beoogde kontekst.[/quote]

:?:

Wat is dan de beoogde context?

Het gaat hier om een instelling, een houding, een attitude.
En het lijkt warempel ook nog zo dat de meeste hier zich ergens ook ergeren aan de instelling, houding en/of attitude van VOLVO.

Voor mij alvast een troosteloos bittere conclusie. :signcry:
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11743
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Bouwe schreef:Wat screenshots gemaakt van dat document dat volgens Radar van Volvo afkomstig is.
Je had het document ook gewoon op de oorspronkelijke site kunnen downloaden: http://www.vexedvolvo.org/

Misschien zijn een paar screenshots van het Volvo-forum logo wat voorbij komt leuker? :D
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

bart simpson schreef:aannames, aannames, kom nu eens met cijfers.
Kom zelf maar met cijfers waaruit blijkt dat 3,3% een heel normale foutmarge is voor Volvo-onderdelen of auto-onderdelen in het algemeen.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Bouwe
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04.11.2005 - 17:52

arnoud. schreef:
Bouwe schreef:Wat screenshots gemaakt van dat document dat volgens Radar van Volvo afkomstig is.
Je had het document ook gewoon op de oorspronkelijke site kunnen downloaden: http://www.vexedvolvo.org/

Misschien zijn een paar screenshots van het Volvo-forum logo wat voorbij komt leuker? :D
:oops: Had niet in de gaten dat ze daar ook stonden.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”