De motortemp van m,n 2 liter wil niet echt. Het info center geeft +/- 45 graden aan. De olietemp loopt wel normaal op tot zo'n graad of 90.
Ik heb gisteren de thermostaat vervangen maar geen verschil. Ook de kachel wordt gewoon vlot warm. Ik begin de temp. sensor te verdenken, misschien is alles wel gewoon warm maar geeft de sensor verkeerde waarden door.
Waar kan ik deze sensor vinden en hoe controleer ik hem.
Overige tips zijn natuurlijk ook welkom.
motortemperatuur
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kan veroorzaakt worden door oxidatie van de stekker verbinding. Door de oxidatie is de weerstand dan te hoog.Watertemp.sensor voor het display zit aan de achterkant van het blok, rechts onder het gasklephuis. Er zit een enkele draad met stekker op.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04.10.2008 - 23:20
- Locatie: Tiel
Net na 90 km snelweg olietemp 98 graden. Motortemp "cold".
Heeft de watertemp sensor nog invloed op het brandstof gebruik?
Heeft de watertemp sensor nog invloed op het brandstof gebruik?
Volvo 440 DL 1.8 LPG R.I.P.
Volvo 460 luxury line 2.0, verkocht
Volvo 480 GT 2.0, Flame Red
Volvo 460 luxury line 2.0, verkocht
Volvo 480 GT 2.0, Flame Red
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Je kan de bedrading heel makkelijk testen. Haal het stekkertje eraf (sensor zit naast je thermostaathuis) en zet het stekkertje aan massa. De meter moet dan oneindig aangeven (komen hele rare getallen te staan) dan weetje iig zeker dat het niet je klok is !
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Deze sensor geeft alleen de temp. door aan het metertje. Hij heeft niets te maken met het brandstof systeem, het is de koudstartsensor, vaak onterecht watertemp.sensor genoemd, die dat wel doet.Heeft de watertemp sensor nog invloed op het brandstof gebruik?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04.10.2008 - 23:20
- Locatie: Tiel
Dan toch ook de koudestart sensor maar nakijken aangezien het brandstifverbuik ook niet geweldig is. Met moeite 1 op 10
Volvo 440 DL 1.8 LPG R.I.P.
Volvo 460 luxury line 2.0, verkocht
Volvo 480 GT 2.0, Flame Red
Volvo 460 luxury line 2.0, verkocht
Volvo 480 GT 2.0, Flame Red
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Vaak ligt een te hoog brandstof verbruik aan een defecte Lambda sensor. Mocht die vervangen moeten worden koop dan wel de originele Bosch Lambda, andere merken geven problemen.
Hier kan je een beschrijving vinden hoe je de lambda kan doormeten.
Hier kan je een beschrijving vinden hoe je de lambda kan doormeten.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 04.10.2008 - 23:20
- Locatie: Tiel
Op zich wel een duidelijke howto, maar ik kan vanuit de motorruimte de aansluiting voor de lambda niet vinden. Ik kan nu niet onder de auto om de draden vanaf de sonde te volgen.
Advies?
Advies?
Volvo 440 DL 1.8 LPG R.I.P.
Volvo 460 luxury line 2.0, verkocht
Volvo 480 GT 2.0, Flame Red
Volvo 460 luxury line 2.0, verkocht
Volvo 480 GT 2.0, Flame Red