brandstofpomp 960

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
ajax
Starter

Afgelopen weekend hield mijn volvo 960 (1995, 400.000+) er opeens mee op. Niet meer aan de gang te krijgen. De ANWB ontdekte al snel dat er geen brandstof naar de motor kwam. Remedie: een paar klappen met een (houten) hamer op de brandstofpomp midden onder de auto. Met de mededeling dat dit elk moment weer fout kon gaan.
Pomp vervangen denk ik ?
Prijzen opgevraagd: Euro 85 (imitatie, Nordicar) ; Euro 199 en Euro 280 !
Nogal wat spreiding dus.
Is deze pomp zelf te vervangen, of is het echt een klusje voor de vakman? Ik heb vroeger veel aan auto's gesleuteld, heb een linker en rechter hand.

Alvast bedankt voor de reacties !
760Turbo
Starter

Is wel te doen hoor maar ik zou wel ergens op een brug aan het werk gaan. Op straat onder de auto liggen is nou niet echt handig. Wat ik wel eerst zou doen is het relais vd benzinepomp controleren. Komt regelmatig voor dat de solderingen inwendig zijn gescheurd(net als bij mijn 760) en dan doet je pomp het ook niet. Als je gewoon spanning(12V) meet bij de pomp, tja dan is ie wel gewoon kapot.

Grtz
760 Turbo_1983_B230FT_AW71_Landi Lsi
ajax
Starter

Bedankt voor de tip.
Zit dit releais voor in de auto ?

groeten
760Turbo
Starter

Ja volgens mij moet je aan de bijrijderskant het paneel vd voeten verwijderen en dan kijk je er links tegenaan(onder de radio zeg maar)

Grtz
760 Turbo_1983_B230FT_AW71_Landi Lsi
ajax
Starter

Vandaag de auto naar de garage gebracht, om de pomp te laten vervangen. Diverse Volvo kenners waren van mening dat er 2 pompen onder de auto moesten zitten, waarvan 1 in de tank. Ook de diverse sites (o.a. van bosch) gaven dit aan.
Surprise: er zit alleen een pomp in de tank !
De ANWB heeft kennelijk alleen op het filter geslagen, in de veronderstelling dat de pomp er naast zat.
Maar hoe kan het dan dat er wel weer benzine kwam na de klappen met de hamer ? Het filter is toch maar vervangen, kan nooit kwaad lijkt me.

Het relais zit denk ik ergens anders, kan het onder de motorkap zitten bij de andere relais (links-voor) ?
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”